استانی 17:33 - 22 فروردین 1399

تعداد موارد قطعی مبتلا به کرونا در کرمان به ۴۲۷ نفر رسید

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شفیعی بعدازظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان کرمان اظهار کرد: از ۱۴۱ مورد نمونه جدید ارسال شده برای آزمایشگاه تست ۱۵ نفر (شامل چهار مورد بستری و ۹ مورد اطرافیان بیمار مثبت شده که سه مورد آن کودک و دو مورد کادر درمان) با متوسط سن ۶۸ سال در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

وی با بیان این مطلب که جنسیت ۱۵ نفر مبتلا شده در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نفر زن و سه نفر مرد بوده است، بیان کرد: از این تعداد ۱۰ نفر از دانشگاه علوم پزشکی کرمان است که یک نفر از شهرستان زرند (اطرافیان بیمار)، یک نفر شهرستان بردسیر (بستری) و هشت نفر از شهرستان کرمان (اطرافیان بیمار) است.

شفیعی عنوان کرد: مابقی موارد جدید از حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یک نفر، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت سه نفر و دانشکده علوم پزشکی سیرجان یک نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون به ۴۲۷ نفر رسیده است، تصریح کرد: تعداد کادر درمان مبتلا شده از ابتدا تاکنون ۴۱ مورد است که طی ۲۴ ساعت گذشته تست دو مورد از کادر درمان مثبت شده است.

وی با اشاره به تفکیک نمونه‌های مثبت بر اساس دانشگاه‌ها و دانشکده علوم پزشکی استان از ابتدا تاکنون، عنوان کرد: از مجموع آمار نمونه‌های مثبت شده تاکنون سهم دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۳۱۷، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۴۷، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۲۴، دانشگاه علوم پزشکی بم ۲۴ و دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۱۵ مورد بوده است.

شفیعی با بیان این مطلب که متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر مرد در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان به دلیل ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده است، افزود: در مجموع از ابتدا تاکنون ۴۶ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ نفر از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند که در مجموع تعداد ترخیص شده‌ها ۲۴۹ مورد است، بیان داشت: تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلاء به کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون ۳۲۹ نفر و ۳۴ نفر هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: اختلاف آماری بین ۳۲۹ مورد بستری و ۴۲۷ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به صورت سرپایی بوده که تست آنها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفته‌اند.

شفیعی با اشاره به اینکه هم اکنون چهار نفر در بخش آی سی یو بستری هستند، اظهار کرد: درحال حاضر ۱۴ نفر در نقاهتگاه حضور دارند همچنین افراد بستری در بیمارستان‌ها به دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز دو هزار و ۲۷۸ مورد هستند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ مورد اضافه شده است.

وی اظهار داشت: تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز یک هزار و ۶۹۳ مورد بوده که آمار ۲۴ ساعت گذشته ۶۴ مورد بوده است.


10478279
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است