استانی 10:20 - 27 شهریور 1393
فیروزی:
سنندج-خبرگزاری مهر: معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استاندار کردستان یکی از مطالبات مدیریت استان از سرپرست دانشگاه کردستان را ایجادکرسی های آزاد اندیشی در این دانشگاه ذکر کرد.

کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه کردستان باید برگزار شود/ دانشگاه های راکد و کسل کننده مدنظر دولت نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فیروزی شامگاه چهارشنبه درمراسم تکریم ومعارفه رئیس دانشگاه کردستان که با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در سنندج برگزار شد، گفت: یکی از مشکلات عمده دانشگاه های کردستان عدم انباشتگی مدیریت و تجربه است که باید برطرف شود.

وی عنوان کرد: در سال 57 تنها مرکز تربیت دبیر با 220 دانشجو و وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه در کردستان وجود داشت ولی امروز خوشبختانه تنها 11 هزار دانشجو، 350 هیئت علمی در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل و خدمت هستند.

وی اظهارداشت: در مراسم امروز تنها سه تن از اساتیدی که در دورانی مدیریت دانشگاه  کردستان را برعهده داشتند حضور دارند و همچنان در این دانشگاه در حال خدمت به آینده سازان کشور هستند.

معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استاندار کردستان ادامه داد: امیدوارم روزی شاهد حضور 20 نفر از مدیران اسبق دانشگاه در چنین مراسم هایی باشیم.

فیروزی بیان کرد: از مزایای ارزشمند و موثر انباشتگی مدیریت در دانشگاه دستیابی و پیدا کردن راه های نوین برای اداره هر چه بهتر دانشگاه است.

وی اظهارداشت: وجود 350 هیئت علمی در این دانشگاه به معنای داشتن معدنی از تجربه، علم و تخصص است که با به کارگیری و استفاده از این ظرفیت می توان کار سخت مسئولیت را آسان کرد.

دانشگاه های راکد و کسل کننده مدنظر دولت تدبیروامید نیست

وی با بیان اینکه دانشگاهی راکد و کسل کننده و آکنده از بوی قبرستان مدنظر دولت تدبیر و امید نیست، ادامه داد: 11 هزار دانشجوی دانشگاه کردستان باید افرادی بانشاط، دارای آرامش خاطر، تلاش گر و پر انرژی و به دنبال علم،دانش و تخصص و یادگیری باشند.

معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر ایجاد کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها تاکید کردند،اظهارداشت: مطالبه مدیریت استان از رئیس دانشگاه کردستان راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی است چرا که در راستای اجرای این مهم شاهد ایجاد نشاط و شادابی و اعتلای دانش در دانشجویان خواهیم بود.

فیروزی با بیان اینکه دانشگاه باید فکر و اندیشه را به جامعه پمپاژ کند ،عنوان کرد: دانشگاه باید در ثروت ملی، استقلال و آزادی کشور نقش آفرین باشد و در این راستا خدمت کند.

وی با تاکید براینکه گفتگو و مباحث درون دانشگاه باید به خارج از این مکان آموزشی تسری پیدا کند، اظهارداشت: دانشگاهیان باید با سایر بخش های موجود در جامعه هم چون صنعت ارتباط برقرار کنند.

وی با بیان اینکه کردستان پرچمدار وحدت و همگرایی در کشور است، یادآورشد: تنوع قومی و مذهبی موجود در کردستان و همچنین تبعیت مردم این استان از ولایت فقیه در کشور مثال زدنی است و اگر این پتانسیل مورد توجه قرار گیرد قطعا در افزایش ثروت ملی تاثیرگذار خواهد بود.

در پایان این مراسم از زحمات و تلاش های 4 سال و 8 ماهه ی جهانشیر امینی قدردانی و فردین اخلاقیان به  عنوان سرپرست دانشگاه کردستان با حکم امضا شده از سوی رضا فرجی دانا معرفی شد.


4747207
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است