استانی 16:13 - 08 اسفند 1398
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:
ایسنا/خراسان جنوبی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: امروز دو هزار بطری مایع ضدعفونی کننده دست توسط معاونت غذا و دارو در سطح داروخانه‌های استان توزیع می‌شود.

توزیع ۲ هزار بطری محلول ضدعفونی کننده دست در خراسان جنوبی

غلامرضا آهنی،  امروز پنج شنبه 8 اسفند در کمیته اطلاع‌رسانی پیشگیری از بیماری کرونا، اظهار کرد: استفاده از ماسک برای همه مردم الزامی نیست؛ بلکه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی که با بیماران در ارتباط هستند و همچنین بیماران تنفسی باید از ماسک استفاده کنند.



به گزارش ایسنا، وی افزود: با اننشار خبر شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم به خرید ماسک‌های پزشکی روی آورده‌اند که این امر سبب کمبود و نیز گرانی این محصول شده است.



معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه نگرانی از کمبود ماسک وجود ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس بخش نامه وزارت بهداشت، تمامی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان ماسک موظف هستند تا اطلاع ثانوی ۱۰۰ درصد ماسک‌های تولید خود را اعم از فیلتردار، بدون فیلتر، کش دار و بند دار به هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه‌بیماران تحویل دهند.



آهنی با اشاره به اینکه هر نوع خرید و فروش ماسک از سوی داروخانه‌ها ممنوع است، اظهار کرد: در مورد محلول‌ها و ژل‌های ضدعفونی‌کننده دست، به علت تقاضای شدید مردم پس از ورود بیماری کرونا، کمبودی ایجاد شد که تمام تولیدکنندگان محصول ضدعفونی‌کننده دست بسیج شده‌اند تا میزان تولید را افزایش دهند.



وی با اشاره به اینکه کارخانه تولید مواد شوینده قاین، تولید محلول ضدعفونی کننده دست را آغاز کرده است، ادامه داد: تولیدکننده محلول ضد عفونی در قاین نگرانی‌هایی در مورد تامین الکل داشت که با رایزنی توانستیم پنج هزار لیتر الکل را تهیه کنیم تا تولید این کارخانه متوقف نشود.



معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: تاکنون محموله تولیدی مایع ضدعفونی کننده دست به تعداد ۴۷۰۰عدد در استان توزیع شده است اما متقاضی برای این محصول بسیار زیاد است.



آهنی اظهار کرد: در خصوص محلول‌های ضدعفونی‌کننده سطوح نیز با وجود افزایش تقاضا کمبود جدی در استان وجود ندارد.



وی یادآور شد: آمادگی‌های لازم در این معاونت برای برون رفت از این بحران وجود دارد و مردم نگران نباشند.



انتهای پیام


10416911
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است