بازار 12:56 - 02 اردیبهشت 1398

راهنمای خرید مبل منزل و مبلمان اداری

پیش از اقدام به خرید مبلمان باید به نیازهای خود توجه کرده و گزینه متناسب با نیازها و فضای خود را بیابید. هر قطعه از مبلمان از قبیل مبل، کاناپه و یا حتی مبلمان اداری دارای اجزا یا خصوصیات خاصی هستند که به شما در انتخاب گزینه مناسب کمک می‌کنند.

در خرید مبلمان و اثاثیه منزل یا مبلمان اداری چند قانون کلی وجود دارد که در همه موارد کاربرد دارد، اما گاهی لازم است پارامترهای خاصی را لحاظ کنید. در حقیقت خرید مبلمان به ویژه مبلمان اداری، نوعی سرمایه‌گذاری است از این رو باید به چگونگی خرید مبل و نیز نوع روکش و کاور مبل توجه کنید در غیر اینصورت این پروسه می‌تواند بسیار خسته‌کننده و مشکل شود.

در ادامه به بیان برخی اصول اولیه در خرید انواع مبلمان از جمله کاناپه، مبل، صندلی راحتی، مبلمان اداری و غیره می‌پردازیم.

 

خرید کاناپه

کاناپه یکی از مهم‌ترین اثاثیه خانه به شمار می‌آید، بنابراین پیش از خرید آن، تمامی خصوصیات مورد نیاز خود برای یک کاناپه را در نظر بگیرید.

تعیین محل قرار گرفتن کاناپه

کاناپه‌ای که مناسب اتاق پذیرایی باشد، نمی‌تواند گزینه مناسبی برای اتاق نشیمن باشد. ابتدا مشخص کنید که کارآیی کاناپه چیست و قرار است در کدامیک از اتاق‌های منزل قرار بگیرد. به این نکته فکر کنید که آیا این کاناپه چه به لحاظ اندازه و چه از لحاظ سبک برای فضایی که در نظر دارید مناسب است یا خیر. علاوه بر این همواره به دنبال مبلمانی باشید که با سلیقه شخصی شما همخوانی داشته باشد. در این میان نباید نقش پارچه و کاور مبل را نیز نادیده گرفت زیرا تاثیر بسزایی در کارآیی، کاربرد و زیبایی مبل دارد. درست مانند خرید هر آیتم دیگری، در هنگام خرید کاناپه نیز باید نسبت به کیفیت آن اطمینان حاصل کنید و از راحتی آن مطمئن شوید.

 

خرید صندلی ناهارخوری

صندلی ناهارخوری نیز باید شیک و راحت باشد. کاربرد صندلی ناهارخوری از آنچه به نظر می‌رسد خیلی بیشتر است زیرا اغلب اوقات فقط و فقط در هنگام صرف غذا از آن استفاده نمی‌کنید، بلکه در بسیاری مواقع دور میز غذاخوری نشسته و پس از صرف غذا با اعضای خانواده گفتگو می‌کنید. در حقیقت بیشتر گفتگوهای خانوادگی سر میز غذاخوری صورت می‌گیرد. یا در اغلب اوقات برای انجام امور مختلفی از حمله انجام تکالیف، نوشتن یادداشت و ... از آن استفاده می‌شود، لذا در خرید این قطعه از مبلمان راحتی حرف اول را می‌زند.

روکش صندلی ناهارخوری

یکی دیگر از مسائل با اهمیت در انتخاب صندلی غذاخوری، توجه به جنس رویه و روکش صندلی است. از آنجا که احتمال کثیف شدن یا لکه گرفتن صندلی غذاخوری بسیار زیاد است بنابراین باید روکش آن به نوعی انتخاب شود که به راحتی قابل تمیز شدن باشد.

انتخاب نوع صندلی غذاخوری

نوع صندلی غذاخوری به عوامل زیادی بستگی دارد که از آن جمله می‌توان به اندازه اتاق، چگونگی استفاده از صندلی، سبک و چیدمان اتاق ناهارخوری اشاره کرد.

 

خرید مبلمان اداری

پیش از خرید مبلمان اداری باید چه نکاتی را در نظر گرفت؟ صندلی و مبلمان اداری برای کسانی که ساعات طولانی در شبانه روز را پشت میز کار می‌گذارنند در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری بزرگ قلمداد می‌شود. سرمایه‌گذاری که بیش از هر چیز بر روی سلامت فیزیکی ان‌ها تاثیر دارد.

در خرید صندلی و مبلمان اداری پیش از هر چیز به قابلیت تنظیم پشتی مبل، ارتفاع صندلی و دسته‌های آن توجه کنید، تمامی این قطعات باید قابل تنظیم باشند و باید بتوانید ارتفاع صندلی اداری را با توجه به نیازها، خواست و شرایط فیزیکی خود تنظیم کنید. محل نشمین مبلمان اداری باید در عین راحتی از بدن شما محافظت کرده و آزادی حرکت را داشته باشید.

تنظیم پشتی مبلمان اداری

مهم‌ترین ویژگی صندلی اداری داشتن یک پشتی خوب، قابل تنظیم و مقاوم است زیرا در اینصورت می‌تواند به نشستن صحیح شما کمک کرده و سلامت ستون فقرات را تامین کند.

 

خرید تخت تاشو (کاناپه‌ای)

این نوع تخت‌های کاناپه شو برگرفته از لحاف‌های ژاپنی است که قابلیت تا شدن و کنار گذاشته شدن در طول روز را دارا بودند. این تخت‌ها نیز قابلیت تا شدن را دار بوده و در طول روز می‌توان به عنوان کاناپه از آن‌ها استفاده کرد.

در خرید تخت تاشو نیز باید ابتدا اندازه و سبک و مدل آن را با توجه به نیازهای خود مشخص کرده و سپس با دنظر گرفتن این نکات از میان مدل‌های فراوان این نوع تخت‌ها یکی را انتخاب کنید.

انتخاب مکان مناسب برای تخت تاشو

یکی از نکات مهم که پیش از خرید تخت کاناپه‌شو باید در نظر گرفت، مکان قرار گرفتن آن در خانه است. جای آن باید به نوعی انتخاب شود که علاوه بر اینکه برای خوابیدن مناسب باشد، بتوان در طول روز و با تبدیل تخت به کاناپه نیز از آن استفاده کرده و روی آن نشست. از این رو یکی دیگر از نکات مهم دیگر کاور مبل و کاناپه است. روکش باید به گونه‌ای انتخاب شود که مناسب هر دو کاربرد باشد.

 

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.


10108720
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...
بازار
«پارسی نیوز» داستان‌های کوتاه ترکی استانبولی: یادگیری از طریق داستان متوجه شدن از داستان‌های پیچیده در زبان ترکی استانبولی به عنوان یک چالش جذاب و مفید می‌تواند به غنای تجربه زبانی شما افزوده شود. زمانی که به داستان‌های پیچیده پرداخته و آن‌ها را درک م...
بازار
«پارسی نیوز» دغدغه بسیاری از افرادی که به دنبال تغییر دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کاری خود هستند، انتخاب یک شرکت کار درست در حوزه دکوراسیون داخلی می‏باشد. برای انتخاب یک شرکت دکوراسیون داخلی ایده‏آل، بایستی به نکات مختلفی توجه داشت و از یک راهنمای گام به گام ...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است