ورزشی 11:03 - 25 خرداد 1393
سرپرست تیم ملی والیبال ایران درباره موفقیت های تیم ملی در لیگ جهانی گفت: خوشبختانه تیم ملی والیبال ایران حرفه ای تر شده و ظرفیت اش بالا تر رفته است و بازیکنان حرفه ای تر از گذشته عمل می کنند و امسال، سالی است که والیبال می تواند نتیجه بگیرد.

خوشخبر: تیم ملی والیبال حرفه‌ای‌تر شده است/ امسال می‌توانیم در لیگ جهانی نتیجه بگیریم

امیر خوشخبر سال هاست که به عنوان سرپرست مدیریت تیم ملی والیبال را زیر نظر دارد. او در سال های گذشته با مربیان زیادی کار کرده، خیلی ها در کادر فنی تیم ملی رفتند و آمدند اما او همچنان با قدرت کار خود را ادامه می دهد. فضای مثبت و دوستانه تیم ملی والیبال در کنار رعایت نظم و موازین اخلاقی مرهون مدیریت اوست.

خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان یاران (ایسنا)، در کوران مسابقات لیگ جهانی والیبال و پس از پیروزی های شیرین تیم ملی مقابل برزیل به گفت و گو با امیر خوشخبر نشست نظر او را درباره مسابقات امسال و پیروزی بر برزیل جویا شد. شرح این گفت و گو را می خوانید:

* بازی های فشرده لیگ جهانی شما را خسته کرده است؟

از آن جایی که نتایج خوبی گرفتیم به ویژه در آخرین بازی مقابل برزیل پیروز شدیم، تمام خستگی ما رفع شد. اگر این سفرهای طولانی را بدون پیروزی پشت سر می گذاشتیم و در تهران هم نتیجه را واگذار می کردیم، واقعا شرایط تیم ملی دشوار می شد.

*شرایط تیم ملی امسال را با سال قبل چگونه مقایسه می کنید؟

تیم امسال با سال قبل تفاوت های کوچکی دارد. مهمترین موضوع این است که تیم ملی امسال تجربه لیگ جهانی را دارد. بازیکنان ما با دید بازتری در مسابقات شرکت کردند. از سوی دیگر تیم ها در نخستین سال حضور ایران خیلی روی ما حساب نمی کردند. وقتی می باختند تازه به قدرت ایران پی می بردند. بازیکنان ایران در لیگ سال قبل چشم بسته بودند. اما امسال تیم ایران با تجربه تر بازی می کند. شرایط تیمی ایران واقعا هماهنگ تر است. بازیکنان حرفه ای تر رفتار می کنند. در شروع مسابقات امسال 24 روز در سفر بودیم و بازیکنان از تیم ملی وخانواده خود دور بودند. اما مطمئن هستم اگر سال قبل همین شرایط را پشت سر می گذاشتیم برای بازیکنان سخت تر بود. خوشبختانه امسال تیم ملی والیبال ایران حرفه ای تر شده و ظرفیت اش بالا تر رفته است.

*شرایط گروه بندی مسابقات هم نسبت به سال قبل تغییر کرده است...

بله. امسال گروه بسیار سخت تری را داریم. در بین هشت تیم برتر جهان بازی می کنیم. این موضوع هم به بازیکنان انگیزه داده و هم کار تیم ملی را بسیار سخت تر کرده است. نمی توان گفت که مسیر راحتی برای راه یابی به مرحله نهایی داریم. به هر حال حریفان ایران تیم هایی نظیر برزیل، ایتالیا و لهستان هستند. شاید برزیل از همین جا به خودش بیاید و همه تیم ها را شکست دهد. ایتالیایی ها از همین حالا برای قهرمانی دورخیز کرده اند. لهستان هم چیزی از قدرت های جهان کم ندارد. ما در مقابل همه حریفان کار سختی داریم. تنها شانس ایران است که هنوز بازی های خانگی زیادی داریم. در بازی های خارج از خانه هم تاکنون چهار امتیاز گرفته ایم. این چهار امتیاز خیلی می تواند به سود ما تمام شود. الان اگر به مرحله نهایی صعود کنیم دیگر در آینده کار دشوار تر می شود. حالا سالی است که تیم ایران می تواند در لیگ جهانی موفق باشد.

*شما با مربیان بزرگی کار کرده اید، رفتار برناردو رزنده (سرمربی برزیل) را در کنار زمین چگونه ارزیابی می کنید؟

مربی اگر حرکتی که هیچ وقت انجام نمی دهد را بی مقدمه از خود بروز دهد، همه شوکه می شوند و روی تیمش هم تاثیر منفی می گذارد. اما رزنده همین است. همیشه همینطور رفتار می کند. کنار زمین پیراهن خود را می کشد و دستش را گاز می گیرد و صورتش را چنگ می اندازد. این حرکات از رزنده بارها دیده شده است و از نظر آن ها غیر معمول نیست. شاید برخی از مواقع این حرکات به سود تیمش تمام شود. رزنده خیلی خوب می داند چکار می کند. اما اگر یک مربی آرام مثل کواچ بخواهد این کارها را انجام دهد همه شوکه می شوند و روی تیم تاثیر منفی می گذارد. رزنده یک مربی فوق حرفه ای است. برناردو رزنده یک مربی فوق حرفه ای است. او به خوبی تیمش را هدایت می کند. همه چیز در دستش است. رفتار او را بازیکنانش خیلی خوب می فهمند.

*برزیلی ها لیگ جهانی را خوب استارت نزدند، فکر می کنید با وجود باخت به ایران در بازی امروز چگونه کار می کنند؟

تیم ملی ایران خوب می داند که برزیل با چنگ و دندان دنبال جمع کردن امتیاز است. آن ها می خواهند در مقابل سایر تیم ها مثل ایتالیا هم پیروز شوند و به مرحله بعد بروند. برزیلی ها نشان دادند که تیم بسیار زهر داری هستند. با وجود اینکه آن ها دوبار به ایران باختند اما هنوز برای خود شانس پیروزی مقابل ایران قائل هستند. برزیلی ها خیلی امیدوار به پیروزی مقابل ایران بودند. بازیکنان ایران هم با دید خوبی برابر برزیل بازی می کنند. خوشبختانه تیم ایران از نظر روحی شراطی خیلی خوبی دارد. خیلی ها فکر می کردند بعد از ولاسکو و تغییر چند مهره کار برای تیم ایران سخت می شود. اما بعد از اینکه 3 بر 2 مقابل برزیل شکست خوردیم بازیکنان به خود آمدند. آن ها لمس کردند که می توانند برابر هر تیمی برنده شوند. حالا امیدوارانه تر کار می کنیم. دو پیروزی مقابل برزیل خودباوری را به تیم ملی برگردانده است. البته معتقدم اشتباه های زیادی داریم. کواچ خیلی زیاد روی موارد تاکتیکی تاکید دارد. او حرف هایی را که در جلسه آنالیز باید مطرح شود را در زمین می گوید. کواچ فنی و والیبالی حرف می زند. او اشتباه های هر یک از بازیکنان را به خودش می گوید. به نظرم بازیکنان با هدایت کواچ کاملا شرایط بازی ها را درک می کنند. همه وظایف خود را می دانند و کمتر و یا بیشتر از آن کاری را انجام نمی دهند.

*عادل فردوسی پور، پیشنهاد تغییر زمان بازی اول ایران و برزیل را به دلیل پخش تلویزیونی مسابقه مکزیک – کامرون داده بود. چرا این حرف موجب ناراحتی والیبالیست ها شده است.

به نظر من هر چیزی راه مشخص دارد. در ایران شبکه های مختلف تلویزیونی داریم که می توانند هر دو مسابقه را پخش کنند. اجازه دهیم خود مردم انتخاب کنند کدام مسابقه را دوست دارند ببینند. نباید مردم را وادار کنیم فقط فوتبال ببینند. حالا اگر تیم ملی فوتبال ایران بازی داشت شاید این موضوع جای طرح شدن داشت، زیرا تیم ملی فوتبال ایران مخاطب زیادی دارد. اما وقتی تیم ملی والیبال ایران در این مرحله و سطح از مسابقات جهان در خانه میزبان برزیل است. واقعا نمی توان چنین مسابقه ای را با بازی فوتبال دو تیم خارجی مقایسه کرد. طرح چنین حرف هایی اگر خدای نکرده به واقعیت برسد صد در صد روی روحیه والیبالیست ها تاثیر منفی می گذارد که مثلا برای پخش بازی فوتبال مکزیک و کامرون بازی تیم های والیبال ایران و برزیل تغییر کند. واقعا کار بزرگی با همکاری صدا و سیما انجام شد که پخش اچ دی برای اولین بار در ایران به واسطه مسابقه والیبال بهره برداری شد. این اتفاق های خوب برای نخستین بار در والیبال انجام می شود. امیدوارم این اتفاق در فوتبال هم بیافتد.

انتهای پیام


3996511
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است