استانی 11:53 - 12 مهر 1394
/فاجعه منا/
پیکر سه تن از جانباختگان فاجعه منا امروز(یکشنبه) بر دوش مردم متدین و انقلابی قم تشییع و درگلزار شهدای علی بن جعفر(ع) این شهر به خاک سپرده شد.

پیکر سه تن از جانباختگان فاجعه منا درقم تشییع شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری داتنشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، مراسم تشییع پیکر پاک سه تن از حجاج قمی جانباخته در حادثه منا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی گمارلو، رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی بندر سیراف، سید محمد رضا روحانی فرزند آیت الله سید مهدی روحانی از اساتید برجسته حوزه علیمه قم و حسن فهیمی با حضور گسترده مردم شهید پرور و مدیران و مسئولان ملی و استانی برگزار شد.

این مراسم از ساعت 9 صبح روز یکشنبه از مسجد امام حسن عسکری(ع) آغاز شد و پس از مراسم روضه و قرائت قرآن، پیکرهای پاک این قربانیان منا با رژه رسمی و گروه موزیک نیروهای مسلح، به سوی حرم مطهر حضرت معصومه(ع) روی دستان مردم شهید پرور و انقلابی قم تشییع شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین اعرافی، آیت اله کعبی و حائری شیرازی، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده ولی فقیه در سپاه، استاندارقم، فرماندار، شهردار، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، نمایندگان ولی فقیه‌، مدیران و ائمه جمعه استان قم حضور داشتند.

این پیکرهای پاک پس از تشییع و مدیحه سرایی با شعارهای مردمی از جمله "عزا عزا است امروز، روز عزاست امروز، کریمه اهل بیت(س) صاحب عزاست امروز"، "مرگ بر آل سعود"، "لعن الله علی آل سعود"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسراییل" و "کشتند زائر خدا، آل سعود بی حیا" به سمت حرم به حرکت در آمد.

پس از استقرار جمعیت کثیری، در مسیر زائران و شیعیان عراقی و بحرینی و کویتی و عربستانی به جمع تشییع کنندگان پیوستند و مراسم نماز میت بر پیکر پاک این سه شهید استان قم و با حضور و اقامه توسط حجت الاسلام و السملین اعرافی امام جمعه موقت قم، برگزار شد.

پس از مدیحه سرایی و روضه خوانی و وداع مردم با این حجاج و مهاجران الی الله این پیکرهای پاک به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر برای به خاک‌سپاری منتقل شدند و مراسم تدفین شهدای منا در کنار مزار شهدای جنگ تحمیلی برگزار شد.

لازم به یادآوری است مراسم یادبود جانباختگان فاجعه منا امروز عصر(یکشنبه) از ساعت 15 و 30 دقیقه الی 17 و 30 دقیقه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد.

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که از این تعداد در روز عید قربان، 465 زائر ایرانی در مراسم رمی جمرات بر اثر بی کفایتی مسوولان سعودی به لقاالله پیوستند.

در فاجعه منا بیش از چهار هزار زائر از کشورهای مختلف جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام


7160000
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است