بازار 22:00 - 14 اردیبهشت 1399

24 نکته عجیب اما واقعی در ارتباط با هدایای تبلیغاتی

محصولات تبلیغاتی یکی از بهترین راه‌های افزایش آگاهی از برند و ایجاد حسی مطلوب بر مشتریان بالقوه است. این هدایا می‌توانند تأثیرات شگفت انگیزی در تلاش‌های بازاریابی هر کسب‌وکاری داشته باشند. بنابراین، اگر شما از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، بهتر است در مورد آن تجدید نظر کنید. چرا که ممکن است از نتایج واقعاً باورنکردنی این شیوه تبلیغات بی‌بهره بمانید.

ما لیستی از این نمونه حقایق درباره کالاهای تبلیغاتی را گردآوری کرده‌ایم، که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد. شاید این لیست از واقعیت‌های اعجاب انگیز در مورد هدایای تبلیغاتی به شما کمک کند تا از آن‌ها را برای فعالیت بعدی بازاریابی خود استفاده کنید!

 

  1. محصولات تبلیغاتی تقریباً در هر خانواده یافت می‌شوند. در واقع از هر 10 نفر، 8 مصرف کننده حداقل یکی از این محصولات را دارند. از این گذشته، برخی از این افراد ممکن است تا 10 هدیه تبلیغاتی را مورد استفاده قرار دهند.
  2. از بین تمام افرادی که این محصولات را دارند 53٪ از آن‌ها هر هفته حداقل یکبار از هدیه خود استفاده می‌کنند.
  3. اما چه مدت محصولات را نگه می‌دارند؟ تحقیقات نشان می‌دهد که 6 نفر از 10 نفر معمولاً بعد از گذشت دو سال دیگر رغبتی به استفاده از آن‌ها نخواهند داشت.
  4. مطمئناً در این میان برخی افراد در بدو آشنایی با هدیه شما آن را دور می‌اندازند. خوشبختانه، فقط از هر 5 نفر یک نفر با چنین رفتاری از هدیه شما استقبال می‌کنند!
  5. اگر به این واقعیت فکر کنید که 55٪ افرادی که هدایا را دریافت می‌کنند قبلاً با این شرکت‌ها همکاری داشته‌اند متوجه پتانسیل بسیار بالای هدایای تبلیغاتی خواهید شد. علاوه بر این، 85 درصد کسانی که محصولات را دریافت می‌کنند، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با شرکت هدیه دهنده تعامل و تجارت خواهند داشت.
  6. کدام محصولات بیشترین بازخورد را ایجاد می‌کنند؟ در پاسخ به این سوال باید به ساده‌ترین نمونه اشاره کرد. خودکار تبلیغاتی و بگ‌های دستی (ساک دستی) هستند که در صدر توجهات قرار می‌گیرند! این دو محصول می‌توانند بیشترین تعداد بازخورد را در طول عمر خودشان ثبت کنند.
  7. جالب است بدانید چیزی در حدود 31 درصد از آمریکایی‌ها از کیف دستی و بگ‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند.
  8. هدایای محبوب و پر استفاده معمولا رفتار دوستانه‌ای با بودجه شما خواهند داشت! در حقیقت، بر خلاف باورهای اولیه محصولات پربازده در این روش تبلیغاتی الزاما هزینه زیادی روی دستتان نخواهند گذاشت. به این معنی که کیف‌های دستی به همراه انواع خودکار و روان‌نویس، کمترین هزینه را در میان طیف گسترده محصولات برای شما دارند.
  9. فکر می‌کنید چه مدت زمانی از شروع این نوع تبلیغات می‌گذرد و اولین محصولات تبلیغاتی چه بودند؟ همه این موارد به سال 1789 و جورج واشنگتن بر می گردد. وقتی او رئیس جمهور شد، مردم دکمه سر آستین‌هایی با یک نماد واحد را استفاده کردند که به نوعی اولین هدیه تبلیغاتی نام گرفت.
  10. به نوعی مهم‌ترین نکته در استفاده از محصولات تبلغیاتی گسترش و توسعه کسب‌وکار است. با این حال، آنها 53 درصد اوقات، تصوری پسندیده از شرکت شما در اذهان هدیه گیرندگان ایجاد می‌شود. این حس پسندیده قطعا به ارتباط و تعامل بیشتر با تجارت شما منجر خواهد شد.
  11. متأسفانه، همه افراد علاقه به دریافت هدیه شما را ندارند و از دریافت آن امتناع می‌کنند. حتی با این وجود حداقل 48٪ از آنها دوست دارند که در شرایط مختلف هدیه تبلیغاتی دریافت کنند.
  12. حفظ و استفاده از این محصولات به هیچ وجه عجیب نیست. در حقیقت، به طور میانگین مردم آنها را در حدود 6.6 ماه نگه می‌دارند.
  13. با خود فکر کرده‌اید که چه چیزی باعث می‌شود مردم به محصولات تبلیغاتی علاقه‌مند شوند؟ عوامل متعددی در این راه تاثیر دارند، اما سودمندی عامل اصلی است. در صورت مفید بودن یک هدیه، 69٪ از افراد از کالای تبلیغاتی استفاده می‌کنند.
  14. با این حال، حتی اگر هدیه مورد توجه قرار نگیرد و فرد احتیاجی به داشتن کالای  تبلیغاتی نداشته باشد، باز هم 63٪ از افراد معمولاً آنها را دور نمی‌اندازند. این خبر عالی است، زیرا شانس مجددی برای تجدید نظر ایجاد می‌کند.
  15. آیا این اقلام تبلیغاتی در واقع تأثیر خود را بر مصرف کننده می‌گذارند؟ خوشحالیم که می‌گویم این چینن خواهد بود. اگر مصرف کنندگان در دو سال گذشته کالای تبلیغاتی دریافت کرده باشند، بیش از 80٪ از آن‌ها به راحتی می‌توانند شرکتی را که محصول را به هدیه داده به یاد بیاورند.
  16. مشتریان این محصولات را کجا نگهداری می‌کنند؟ شاید انتظار نفوذ بالای هدایا در زندگی مردم را نداشته باشید. اما طبق تحقیقات، 74٪ از آن‌ها معمولاً حداقل یک کالای تبلیغاتی را در دفتر یا محل کار خود نگه می‌دارند. این در حالی است که بر اساس آمار 91٪ یک هدیه را در آشپزخانه و 55٪ از مصرف‌کنندگان حداقل یک مورد را در اتاق خواب خود نگه می‌دارند!
  17. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، سودمندی یکی از اصلی ترین دلایلی است که مصرف‌کنندگان از محصولات انتظار دارند. در واقع، حدود دو سوم از آن‌ها این محصولات را در صورتی که کاربردی و مفید باشند نگه می‌دارند. اما کدام محصولات دارای چنین کیفیتی هستند؟ هدایای دیجیتال، هدایای اداری و لوازم تحریر، محصولات بهداشتی، تجهیزات سفر و لوازم حمل آسان مهم‌ترین این نمونه‌های پرکاربرد هستند.
  18. از صنایعی که غالباً از کالاهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند و برنده این بازی می‌شوند، می‌توان به سازمان‌های آموزشی، نهادهای مالی و اعتباری، شرکت‌های مراقبت‌ بهداشتی، ارگان‌های ساخت و ساز اشاره کرد.
  19. محبوب‌ترین محصولات تبلیغاتی، لباس‌ها هستند. پس از آن، ابزار نوشتن و انواع کیف ( معمولا از جنس چرم ) مطلوب‌ترین است. مردم عاشق گرفتن تقویم رومیزی و جیبی هستند. همینطور اگر از لیوان‌های تبلیغاتی برای تبلیغ شرکت خود استفاده می‌کنید، به راحتی می‌توانید یک بازخورد عالی را از این طریق تجربه کنید.
  20. نمایشگاه‌های تجاری رویدادهای شماره یک برای ارائه محصولات تبلیغاتی هستند. جالب است بدانید این محصولات اولین نمایشگاه تجاری خود را در سال 1914 داشتند!؟ و جالب‌تر این که نمایشگاه تجاری 32 غرفه دار داشت!
  21. هنگامی که صحبت از جنسیت به میان می‌آید، ترجیحات و سلایق بسیار متفاوت است. در حقیقت، بانوان اغلب به سمت کیف، تقویم و ابزار نوشتن با طراحی زنانه کشیده می‌شوند. در مقابل، معمولاً آقایان به سراغ پیراهن و لوازم دیجیتال می‌روند. هرچند این آمار به المان‌های بسیاری ارتباط دارد اما تصدیق این موارد خیلی دور از ذهن نخواهد بود.
  22. لیوان و ماگ از محبوب‌ترین محصولات تبلیغاتی هستند. همانطور که مشخص است، ماگ حتی از تاثیر تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی نیز عملکرد بهتری دارد. اگر ماگ جذابی را به مخاطبتان هدیه دهید، 57٪ آن‌ها می‌توانند نام برند شما را به خاطر بسپارند. در مقابل، هنگام گوش دادن یا تماشای تبلیغ در رادیو یا تلویزیون، فقط حدود 32٪ (رادیو) و 28٪ (تلویزیون) مصرف کنندگان ممکن است کسب‌وکارتان را به یاد بیاورند و یا بدانند چه خدماتی ارائه می‌دهید.
  23. آیا باید برای تبلیغات بازاریابی خود از هدایای تبلیغاتی استفاده کنید؟ این بستگی به آنچه دنبال می‌کنید خواهد داشت. با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر محصولات تبلیغاتی را با سایر رسانه‌ها ( ابزارهای اینترنتی همچون اینستاگرام، لینکدین و ... ) ترکیب کرده و یک رسانه منحصر به فرد را ایجاد کنید. میزان موفقیت این کمپین به این ترتیب ممکن است تا 44 درصد افزایش یابد!
  24. سرانجام، شما باید بدانید که چه تعداد ارجاع از طریق بهره‌گیری از این محصولات به وجود خواهد آمد. به طور میانگین و بر اساس در نظر گرفتن یک شرایط عمومی، می‌توانید انتظار 500٪ مراجعه بیشتر را داشته باشید. بد نیست این روش را با یک شیوه‌ی تبلیغات متداول دیگر مقایسه کنید، نتیجه قابل تامل خواهد بود!

امیدوارم با خواندن این آمارها، دیگر شک و تردید گذشته را نسبت به هدیه تبلیغاتی نداشته باشید. تا با برداشتن اولین گام آماده استفاده از کالای تبلیغاتی در جهت رضایت مشتری و گسترش تجارت خودتان شوید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به کارشناسان ما در حس هفتم مراجعه نمایید.


10513071
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است