استانی 14:10 - 05 بهمن 1400

۱۰۰ هزار کیلومتر- باند از راه‌های آذربایجان شرقی برف روبی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اروجعلی علیزاده، با بیان اینکه در سال جاری ۱۲ روز بارش برف و ۱۹ روز کولاک در راه‌های مختلف استان روی داده است، افزود: در این مدت راهداران یک هزار و ۲۶۵ مسافر در راه مانده را نیز در راهدارخانه‌ها اسکان داده‌اند.

وی اظهار داشت: در اجرای عملیات زمستانی و در بارش‌های اخیر بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر- باند از راه‌های استان برف‌روبی و نمک و شن پاشی شده و در اجرای این عملیات بیش از ۲۶ هزار تن مخلوط شن و نمک استفاده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در روزهای برفی سال جاری تعداد ۶ هزار مورد راه روستای در استان برف روبی شده است، گفت: راه‌های تحت پوشش برف روبی استان بیش از ۱۴ هزار کیلومتر و نقاط کوهستانی برف گیر ۳۸ نقطه است.

علیزاده، ادامه داد: این اداره کل در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه و بکارگیری همه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به ویژه در مسیرهای پرتردد به مترددین جاده‌ها خدمات رسانی می‌کند.

وی یادآوری کرد: راهدارخانه‌های واقع در جاده‌های اصلی و فرعی نیز جهت امدادرسانی و ارائه خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه‌ها، تجهیز و آماده سازی شده و راهداران آماده همکاری و تعامل با مسؤولان استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در فصل زمستان هستند.

علیزاده، به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.


11425994
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است