استانی 14:37 - 04 تیر 1401

اقدامات تبلیغات اسلامی در اجتماعات سلام فرمانده قابل تحسین است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد رضایی ظهر شنبه در دیدار مدیران تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان با استاندار، اظهار کرد: افتخار ما این است که در حوزه فرهنگ و دین و برای احیای فرهنگ اهل بیت (ع) فعالیت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تلاش می کنیم که به جای پشت میز نشینی، با حضور میدانی و جهادی در حوزه فرهنگ و دین فعالیت‌های قابل قبولی را انجام دهیم.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: فرهنگ، شرایط خاص خودش را دارد و رهبری از آن به عنوان هوایی که تنفس می‌کنیم، یاد کرده‌اند بنابراین نباید بگذاریم که دشمن آن را آلوده کند.

وی با اشاره به دغدغه و نگرانی رهبری در خصوص فرهنگ، تصریح کرد: علاوه بر وجود ظرفیت‌های بسیاری در حوزه تبلیغات، شبکه بزرگ تبلیغ را هم در اختیار داریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بر اساس اسناد موجود خراسان جنوبی یکی از استان‌های برتر در عرصه تبلیغات اسلامی است، گفت: ۱۳۲ روحانی مستقر در روستاهای استان وظیفه تبلیغ را برعهده داشته و دلسوزانه در این زمینه تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه در مناسبت‌ها شش تا هفت هزار مبلغ با وجود همه کمبودهای برای تبلیغ به استان می‌آیند، گفت: همچنین ۲۵ مؤسسه و خانه قرآن روستایی و شهری با حداقل اعتبارات حوزه قرآنی در استان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از تقریبی ترین استان‌های کشور است، ادامه داد: بین حوزه‌های علمیه اهل سنت و تشیع ارتباط بسیار خوبی وجود دارد.

به گفته وی هزار و ۱۷۳ هیأت فعال مذهبی در استان است که ۷۷ میلیارد تومان در قالب کمک‌های مومنانه و مواسات کمک کرده‌اند و بیشتر فعالیت‌های تبلیغی مساجد برعهده تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: با وجود اینکه حدود ۵۰ درصد جمعیت کشور بانوان هستند، مورد بی مهری قرار گرفته‌اند که در این راستا تشکل دختران حاج قاسم، نهضت پیشرفت بانوان و هیأت اندیشه‌ورز بانوان تشکیل شده است.

وی با اشاره به وجود چهار مدرسه صدرا در استان، اظهار کرد: طرح‌های خاص امام روستا و محله، مسجد محوری و محله محوری در استان در حال اجرا است.

به گفته حجت الاسلام رضایی، کار فاخر سلام فرمانده در راستای بیانیه گام دوم و برای حرکت تمدن سازی اجرا شد و شبکه سازی و مردم سازی تبلیغ را دنبال می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: در زمینه‌های مختلف استقرار روحانیون، جذب حدود ۲۰ نیروی آقا، حمایت از فعالیت‌های قرآنی، تعمیر و تجهیز خانه‌های عالم، تکمیل دارالقرآن‌های خوسف و بشرویه نیاز به کمک استانداری داریم.

وی با اعلام این خبر که ۲۳۲ خانه عالم در استان وجود دارد و ۳۳ خانه عالم هم در حال ساخت در استان وجود دارد، خواستار افزایش دو برابری اعتبار تبصره پنج تبلیغات اسلامی استان شد.


11604388
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است