ورزشی 10:16 - 01 آذر 1393
فدراسیون آذربایجان قصد استفاده از مربیان بومی را دارد
سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندوی آذربایجان گفت: حضور یوسف کرمی به عنوان مربی تیم ملی آذربایجان مطرح نیست و این صحبت‌ها شایعه است.

مهماندوست: مربیگری یوسف کرمی در آذربایجان شایعه است/ از کسی درخواست کمک مالی نکرده‌ام

رضا مهماندوست در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شرایط تکواندوی تیم ملی آذربایجان اظهار داشت: در حال حاضر در کشور آذربایجان حضور دارم از روزی که آمده ام اولین کار این بود که یک مقدار به بی نظمی و بی‌برنامگی‌ای که در تکواندوی آذربایجان وجود داشت نظم و برنامه بدهم. یک سالن برای تکواندوی آنها مجهز کردیم. لوازم و وسایلی برای تمرینات سفارش دادیم که قرار است از ترکیه و آلمان تهیه شود. آذربایجانی‌ها لوازم تمرین و بدنسازی خیلی ناقص داشتند و حتی سالن تمرینات آنها با تیم ملی بوکس و چند رشته دیگر مشترک بود اما من از آنها خواستم یک سالن مجزا تهیه کند. خوشبختانه یک سالن کوچک نزدیک به 90 متر را مهیا کردم تا تمرین تیم ملی در آنجا پیگیری شود.

وی در ادامه افزود: 24 نوامبر انتخابی تیم ملی قرار است برگزار شود. هدف ما نیز انتخاب نفرات جدید است تا در مسابقات بزرگی که پیش رو داریم از لحاظ آمادگی بهترین‌ها را در اختیار داشته باشیم.

مهماندوست در پاسخ به این سوال که آیا تکواندوی آذربایجان در مسابقات جام جهانی و گرند‌پریکس حضور خواهد داشت یا خیر خاطرنشان کرد: تنها در بخش بانوان آذربایجانی‌ها یک سهمیه دارند و در مسابقات گرند‌پریکس شرکت خواهد کرد. اما در مسابقات جام جهانی آذربایجان شرکت نخواهد کرد چون آنها آماده نیستند و ما به یک زمان سه - چهار ماهه نیاز داریم و برنامه‌های اصلی ما برای 3 تا 4 ماه آینده است.

مهماندوست در ادامه خاطرنشان کرد: تکواندوی آذربایجان از لحاظ آمادگی شرایط خوبی ندارد چون در این مدت مربیان حرفه‌ای با آنها کار نکرده‌اند. تمام تلاشم را می‌کنم تا آن نظم ایرانی را به آنها نیز آموزش دهم.

وی در مورد دلیل قطع همکاری با تیم ملی تکواندو چین‌تایپه، گفت: بنده تا پایان بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون با آنها قرارداد داشتم و خیلی تلاش کردند تا قراردادم را دوباره تمدید کنند. حتی مسئولان کمیته ملی المپیک کشورشان بارها با من صحبت کردند، اما به دلیل برخی دخالت‌هایی که رئیس فدراسیون تکواندوی آنها در مسائل تیم ملی داشت من حاضر به همکاری نشدم. من از ابتدا به آنها گفته بودم که در تیم ملی حرف اول و آخر را باید خودم بزنم. به عنوان مثال 20 روز مانده بود به بازی‌های آسیایی اینچئون با تصمیم رئیس فدراسیون چین تایپه تیم ملی آنها راهی استرالیا شد این در حالی بود که من مخالف این اعزام بودم.  البته ناگفته نماند سیستم حکومتی چین‌تایپه به این صورت است که حرف اول و آخر را مسئولانی که در راس هرم هستند می‌زنند. به همین دلایل تصمیم گرفتم با آنها قطع همکاری کنم البته در بازی‌های آسیایی اینچئون در وزن 58 کیلوگرم با تکواندوکار خود کاری کردند که روی پاهای خود نمی‌توانست بایستد. قبل از اینکه او به مصاف حریف خود برود بدون اینکه من مطلع باشم 300 سی‌سی خون او را کشیده بودند تا وزن کم کند. آنها کار بسیار عجیبی را انجام دادند و باعث شکست او شدند. نماینده 58 کیلوگرم آنها یکی از بهترین تکواندو‌کاران دنیا است اما رفتارهای رئیس فدراسیون باعث شد او خوشرنگ‌ترین مدال بازی آسیایی اینچئون را از دست بدهد.

مهماندوست در واکنش به این سؤال که چطور شد از سوی آذربایجان به شما پیشنهاد همکاری شد، گفت: مسئولان فدراسیون آذربایجان مدت‌ها به دنبال این بودند تا با کشور آنها همکاری کنم. حتی "نقی صفر اف" نایب‌ رئیس فدراسیون تکواندوی آذربایجان با من صحبت کرد تا با آنها قرارداد همکاری ببندم، اما در آن مقطع با چین تایپه‌ای‌ها قرارداد داشتم و به پیشنهاد آنها فکر نکردم. زمانی که آنها متوجه شدند من تمایلی به تمدید قرارداد با چین‌تایپه ندارم بلافاصله با من تماس گرفتند و اعلام کردند که بلیت سفر به آذربایجان را برای من تهیه می‌کنند تا راهی کشور آنها شوم، اما من قبول نکردم. به آنها اعلام کردم با چین‌ تایپه قطع همکاری کردم، اما به ایران برمی‌گردم. پس از چند بار صحبت کردن از ایران راهی آذربایجان شدم و توافقات اولیه صورت گرفت.

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندوی ایران در پاسخ به این سوال که آیا به غیر از آذربایجان پیشنهاد‌های دیگری داشتید یا خیر، گفت: زمانی که تیم ملی تکواندوی چین تایپه برای حضور در بازی‌های اینچئون آماده می‌شد از فدراسیون تکواندوی انگلیس پیشنهاد خوبی به من شد و حتی آنها اصرار می‌کردند قبل از بازی‌های آسیایی با آنها قرارداد امضا کنم، اما به خاطر توافقی که با چین‌ تایپه‌ای‌ها کرده بودم پیشنهاد آنها را قبول نکردم. من حتی از روسیه، کرواسی و ترکمنستان پیشنهاد‌های خوبی داشتم و خیلی هم سرسخت بودم، اما به هیچ عنوان به کسی این موضوع را اعلام نکردم. حتی قطع همکاری با چین‌تایپه را نیز به کسی اعلام نکردم چون اگر این اتفاق رخ می‌داد قطعا کشورهایی که من پیشنهاد داده‌ بودم دوباره وارد مذاکره می‌شدند. همینکه آذربایجانی‌ها مطلع شدند بلافاصله با من به توافق رسیدند. البته ناگفته نماند خودم قلبا دوست داشتم با آذربایجان همکاری کنم.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: همیشه ماندن در یک جا را دوست نداشتم. از مدت‌ها قبل تصمیم داشتم در اروپا نیز فعالیت کنم. خوشبختانه با پیشنهاد آذربایجانی‌ها به چیزی که می‌خواستم رسیدم. امیدوارم که بتوانم در اینجا نیز موفق باشم.

وی در پاسخ به این سؤال که قرارداد شما با تکواندوی آذربایجان چند ساله است، عنوان کرد: آنها می‌خواستند قراردادی طولانی مدت ببندند، اما من موافقت نکردم در حال حاضر قرارداد من تا المپیک برزیل است و بعد از آن اگر قرار باشد ادامه همکاری بدهم دوباره وارد مذاکره می‌شویم.

سرمربی تیم ملی تکواندوی آذربایجان در پاسخ به این سوال که گویا شنیده شده قرار است یوسف کرمی به عنوان مربی در کنار شما فعالیت کند و آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: تا به این لحظه مسئولان فدراسیون تکواندوی آذربایجان هیچگونه صحبتی در این مورد با من نداشتند من نمی دانم این شایعه‌ها را چه کسی مطرح می‌کند.

مهماندوست در پاسخ به این سوال که آیا شما در مورد این موضوع با کرمی صحبت کرده اید یا خیر، گفت: تا به امروز هیچگونه صحبتی با یوسف کرمی نداشتم چرا که اصلا قرار نیست او به عنوان مربی در آذربایجان فعالیت کند. فدراسیون آذربایجان دوست دارد مربیان کشور خودشان در کنار من فعالیت کنند تا در آینده تیم ملی کشورشان را به مربیان خودشان بسپارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یوسف کرمی یکی از بهترین‌های تکواندوی کشورمان است. حالا برخی‌ها دوست دارند خبر‌سازی کنند و دلیل آن را نیز نمی‌دانم. او توانایی بالایی دارد. فعلا آذربایجانی‌ها درخواستی در مورد این موضوع ندادند. اگر روزی آنها بخواهند قطعا من از قهرمانان کشورمان استفاده می‌کنم، حتی یوسف کرمی اما موضوع این است که آنها چنین درخواستی نداده‌اند.

مهماندوست در مورد ایمیلی که به برخی از دوستان او ارسال شده است، گفت: نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داده از طریق ایمیل من به خیلی از دوستانم ایمیلی را فرستاده‌اند که من رضا مهماندوست هستم، موبایل، پول و همه مدارکم را در انگلیس گم کرده‌ام و نیاز به کمک دارم. خیلی از دوستانم با من تماس گرفتند و خواستند به من کمک کنند، اما من از آنها سوال کردم که چه اتفاقی افتاده آنها به من توضیح دادند که از طرف من ایمیلی به آنها ارسال شده که از آنها درخواست کمک مالی کردم از همین جا به همه دوستانم اعلام می‌کنم چنین موضوعی صحت ندارد و هیچ اتفاقی برای من رخ نداده است و اگر کسی چنین پولی را درخواست کرده مراقب باشند.


5237352
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است