بازار 08:57 - 26 تیر 1400

همه چیز در مورد جراحی بینی

انسان همیشه خواهان زیبایی بوده است. در این میان زیبایی چهره خیلی بیشتر مورد توجه است. از طرفی بینی درست در مرکز صورت قرار گرفته، پس کوچکترین ایراد در شکل ظاهری بینی کاملا مشهود است و زیبایی سایر قسمتهای صورت را تحت تاثیر قرار می دهد.

در این مقاله شما را با انواع فرم بینی قبل و بعد از عمل جراحی آشنا میکنیم. پس از آن به ارائه نکاتی در مورد مراقبت های بعد از عمل بینی می پردازیم.

در سالهای اخیر انجام عمل های زیبایی بینی در ایران رشد فزاینده داشته است. این جراحی در حیطه پزشکی رینوپلاستی یا راینو پلاستی نامیده می‌شود.

متخصصان ایرانی در صدر لیست بهترین پزشکان زیبایی جهان!

وجود پزشکان حاذق در ایران موجب شده تا از سایر کشورها نیز مراجعه کننده برای جراحی بینی وجود داشته باشد. به نوعی ایران به مرکز جراحی بینی در جهان تبدیل شده است.

سالانه افراد زیادی از کشور های مختلف جهان برای جراحی پلاستیک بینی به ایران می آیند که افراد مشهور و بازیگران مطرح نیز از این قاعده مستثنی نیستند ، در کلینیک زیبایی دکتر امیر حسین محمدی مفرد ، بهترین جراح بینی در تهران ، هر ساله افراد زیادی از کشور های اطراف به کلینیک زیبایی مراجعه کرده و عمل زیبایی بینی انها انجام میشود .

کدام بینی به جراحی احتیاج دارد؟

نیاز به جراحی ممکن است به خاطر عوامل خارجی باشد. یک ضربه خارجی می تواند فرم طبیعی بینی را دچار تغییر کند. بیشتر ورزشکاران با چنین مشکلی روبرو هستند ضربات توپ یا سایر برخورد ها می تواند موجب شکستگی استخوان بینی و ایجاد بد فرمی شود.

تصادفات یکی دیگر از دلایل مراجعه برای اصلاح فرم بینی از طریق جراحی هستند.

نیاز به جراحی می تواند مادرزادی باشد، یعنی فرد احساس میکند فرم طبیعی بینی خود را دوست ندارد و در پی تغییر آن است.

انواع مدل های بینی کدام است ؟

  • بینی گوشتی: فرم کلی این نوع بینی بزرگ است. از لحاظ ساختاری استخوان و غضروف است محکمی ندارد. بینی حالت پهن دارد و بخش زیادی از صورت را در بر گرفته است. پوست ضخیم یکی دیگر از مشخصه های بینی گوشتی به حساب می آید. در گذشته جراحی بینی گوشتی با ریسک بالایی همراه بود و بیشتر مراجعین از بازگشت فرم بینی خود گلایه داشتند. ولی در سالهای اخیر و با پیشرفت متد جراحی این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است. جراح با تقویت بافت غضروفی بینی های گوشتی فرم بهتری ایجاد می کند. در صورت انجام درست و دقیق مراقبت های بعد از عمل احتمال برگشت فرم بینی به حالت قبل بسیار کاهش می یابد.
  • بینی برجسته یا قوز دار: می‌توان گفت شایع‌ترین فرم بینی همین فرم است و بیشتر مراجعین در پی رفع نواقص این فرم هستند. وجود برجستگی یا قوز روی تیغه بینی مهمترین مشخصه این فرم است. میزان این برجستگی متفاوت است و می تواند خفیف یا شدید باشد.

خوشبختانه اصلاح این فرم بینی ساده است و حتی گاهی می توان بدون استفاده از روش های تهاجمی و استفاده از تیغ جراحی این فرم را اصلاح کرد. ضمن اینکه درصد اصلاح پذیر بالاست و احتمال برگشت به حالت اول بسیار پایین است.

  • بینی عقابی: وجود منحنی برجسته و برآمدگی روی پل بینی مشخصه این فرم است. این فرم روی چهره افراد تاثیر زیادی دارد و به خصوص از نمای نیم رخ صورت بیشتر مشخص می‌شود.
  • بینی نامتقارن: در این مورد ممکن است پره های بینی با یکدیگر متناسب نباشد و از لحاظ قوس تفاوت داشته باشند. عدم تقارن بینی ممکن است مادرزادی باشد یا به دلیل انجام عمل جراحی غلط دو طرف بینی دچار ناموزونی شده باشد. البته تحقیقات در این زمینه نشان داده است که در همه بینی ها درصدی از عدم تقارن دیده می شود، فقط در صورتی که نامتقارن بودن به چشم بیاید فرد به جراحی احتیاج پیدا می‌کند.
  • بینی استخوانی: این فرم بینی استخوان های محکمی دارد و پوست آن نازک است. اغلب یک قوز خفیف روی این فرم هست، که در صورت جراحی کاملا رفع می‌شود و بینی جلوه زیباتری پیدا می‌کند.

آیا جراحی بینی بین آقایان هم رایج است؟

۸۰ درصد متقاضیان جراحی بینی خانم ها هستند و البته تعداد آقایان نیز رو به رشد است. بیشتر آقایان به دلیل مشکلاتی مثل تصادف و یا ضربه حین انجام ورزش برای انجام جراحی بینی مراجعه می کنند.

انواع فرم بینی بعد از جراحی:

جراحی به منظور ایجاد تغییر در نوک بینی، اندازه سوراخ ها، رفع کجی های مشهود و یا اصلاح زاویه بین لب و بینی انجام می‌شود.

* مدل بینی فانتزی و یا عروسکی:

قبلاً بسیاری از مراجعین خواهان مدل بینی فانتزی بودند. در این مدل تیغه بینی نازک است، سوراخ های بینی کوچک میشوند و زاویه بین لب ها و بینی به قدری است که بینی کاملاً سربالا به نظر می‌رسد. این مدل بیشتر مورد توجه خانم ها است.

* مزایای مدل بینی فانتزی چیست؟

  1. این مدلی ظرافت بالایی دارد. اگر کل اجزای صورت فرد ظریف باشند فرم بینی جلوه زیبایی پیدا می کند.
  2. پوست نازک و بافت غضروفی قوی از دیگر فاکتور هایی است که زیبایی این مدل را بیشتر نمایش میدهد.

* آیا مدل فانتزی معایب هم دارد؟

  1. بله با توجه به تغییرات زیادی که این عمل انجام می شود ممکن است فرد دچار اختلالات تنفسی و یا مشکلات تکلم شود.
  2. این مدل در برخی صورت ها حالت مصنوعی ایجاد می کند.
  3. با گذشت زمان دیگر امکان جراحی مجدد وجود ندارد.

* مدل بینی طبیعی:

در این مدل برای ایجاد زاویه بین لب ها و بینی زیاده روی نمی شود تا حالت طبیعی فاصله بین بینی و لب حفظ شود.

پزشک فقط به رفع ایرادات و اشکالات ظاهری می پردازد و یک سری تغییرات ظریف ایجاد می کند.

جراحی این فرم خیلی قابل تشخیص نیست و برای کسانی که دوست دارند کسی متوجه ایجاد تغییرات در صورتشان نشود مناسب است. مدل طبیعی طرفداران زیادی دارد و در این بین بیشتر آقایان خواهان این مدل هستند.

مزایای عمل بینی طبیعی چه هستند؟

  1. مهمترین مزیت این فرم عدم ایجاد اختلالات تنفسی و مشکلات تکلم است.
  2. در صورت تمایل با گذشت زمان امکان جراحی مجدد وجود دارد.
  3. در مدل طبیعی تناسب بین اجزای صورت کاملا برقرار است.
  4. یکی از مزایای فوق العاده این عمل این است که خط برش و بخیه به هیچ وجه مشخص نیست

با وجود تمام این مزایا آیا عمل طبیعی بینی معایب هم دارد؟

  1. اگر جزو افرادی هستید که دوست دارید تغییرات مشهود در چهره خود ایجاد کنید این عمل مناسب شما نیست.
  2. در این جراحی نمی توان بافت ها آناتومیک بینی را کاهش داد و یا حذف نمود.
  • عمل بینی نیمه فانتزی :

این مدل نیز طرفداران خاص خود را دارد که بیشتر خانم ها هستند. در این مدل سربالا بودن بینی و قوس پشت آن وجود دارد اما نه به اندازه مدل فانتزی و زاویه ها کمی به حالت طبیعی نزدیک تر هستند.

سایز سوراخ ها کمی کوچکتر می شود و بینی نسبت به فرم طبیعی از روبرو پهنای کمتری دارد.

* مزایای این مدل چه هستند؟

  1. شاید مهمترین مزیت این است که این مدل حالت مصنوعی در چهره ایجاد نمیکند.
  2. از مدل طبیعی ظریف تر و کوچکتر است.
  3. قوز پشت بینی به اندازه مدل فانتزی شدید و اغراق آمیز نیست.

*این مدل چه معایبی دارد؟

در این مدل احتمال ایجاد اختلالات تنفسی و تکلم وجود دارد.

بهترین نوع عمل بینی کدام است؟!

امروزه مدل طبیعی طرفداران زیادی پیدا کرده است، ولی باز هم تشخیص بهترین‌ مدل بر عهده پزشک معالج است. پزشک با در نظر گرفتن فرم اصلی بینی، شما را در این امر راهنمایی میکند. ساختار استخوانی و ضخامت پوست بینی از دیگر فاکتورهایی هستند که باید مورد بررسی قرار گیرند ، توصیه میشود مراقبت های بعد عمل بینی رو مطالعه کنید

جراحی بینی بدون روش باز و بسته انجام می شود.

  • جراحی بینی از طریق روش باز: در این روش پزشک پوست روی بینی را بر می‌دارد پس کنترل بهتری روی ناحیه جراحی دارد و طبیعتاً نتیجه بهتری نیز خواهد داشت.
  • جراحی بینی از طریق روش بسته: این جراحی با استفاده از ابزار خاص انجام میشود. پوست بالا نگه داشته می شود و برش ها از داخل سوراخ های بینی ایجاد می‌شوند. این جراحی تورم و کبودی حداقلی به دنبال دارد و دوره نقاهت نیز کوتاه تر است ولی به دلیل کم بودن میدان دید پزشک احتمال آسیب نیز وجود دارد.

در کل انتخاب روش جراحی به شرایط بیمار و صلاحدید پزشک بستگی دارد.

منبع : سایت دکتر امیر حسین محمدی مفرد


11150218
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است