استانی 17:43 - 05 تیر 1401

عقلانیت، معنویت و عدالت سه ضلع اصلی تحقق جهاد تبیین است

حجت الاسلام منصور امامی بعد از ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از فعالین عرصه‌های فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای به مناسبت هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی برگزار شد، با بیان اینکه علم و عقلانیت از ویژگی‌های اسلام ناب محمدی است، افزود: برای تحقق جهاد تبیین به علم و عقلانیت، معنویت راستین برخواسته از مکتب اهل بیت و عدالت ورزی نیاز داریم که این موارد با مجاهدت اتفاق می‌افتد.

وی تبلیغ دین بر پایه علم و عقلانیت را ویژگی‌های یک مبلغ دینی عنوان و اظهار کرد: تبلیغ دین در مکتب اسلام بر پایه علم است و مهمترین ویژگی یک مبلغ در عرصه تبیین، عالم بودن به زوایای دین مقدس اسلام است و کسی که می‌خواهد مبلغ شود باید ایمان و باور درونی داشته و علاوه بر این حکیم باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: امروز در فضای مجازی و حقیقی اهانت‌های زیادی به مقدسات می‌شود که باید حداقل در درون خودمان نسبت به آن‌ها واکنش نشان داده و در عمل نیز غیرت خود را نشان دهیم.

حجت الاسلام امامی گفت: عقلانیت و علم، معنویت و عدالت محوری سه ضلع جهاد تبیین هستند که عمل به هر کدام زمینه ساز تحقق جهاد تبیین و به مقصد رسیدن آن است.

وی با بیان اینکه امروز دغدغه رهبری جهاد تبیین است بنابراین مبلغین و مبلغات، فعالان فرهنگی و قرآنی این مهم را اولویت قرار دهند، گفت: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی مسئله تبلیغ با رویکرد مردمی است در این راستا پویش انتقادات و پیشنهادات با ارائه راهکار از سوی این اداره کل به راه افتاده است به بهترین نقد همراه با راهکار جایزه نیز داده می‌شود.


11605805
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است