استانی 22:51 - 24 تیر 1399
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خبر داد:
ایسنا/لرستان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از صادرات ۶ میلیون و ۱۱۷ هزار دلار کالا از گمرک خرم‌آباد طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.

صادرات بیش از ۶ میلیون  دلار کالا از گمرک خرم‌آباد

محمدرضا صفی‌خانی ۲۴ تیر ماه در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده صادرات ۳۲ تا ۳۸ میلیون دلار از طریق گمرک خرم‌آباد برای سال ۹۹ هدفگذاری شده است.

وی افزود: بر همین اساس مقرر شده ۶۴ درصد اقلام صادراتی از بخش صنعت، ۶ درصد معدنی، ۱۹ درصد کشاورزی و صنایع غذایی و ۱۱ درصد پتروشیمی باشد.

صفی‌خانی ادامه داد: امسال علاوه بر ۱۳ کشور همسایه، صادرات به بازارهای هدف چین و هند نیز هدفگذاری شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به کاهش ۴۴ درصدی صادرات کشور طی سه ماهه نخست امسال گفت: در این مدت صادرات وزنی استان تغییری نداشته اما از نظر ریالی تنها پنج درصد کاهش یافت.

وی یادآور شد: سه ماهه نخست سال گذشته ۶ میلیون و ۴۲۶ هزار دلار کالا از گمرک خرم‌آباد صادر شده که این رقم امسال به ۶ میلیون و ۱۱۷ هزار دلار رسیده است.

صفی‌خانی بیان کرد: ۱۵ قلم کالای تولیدی لرستان در سال ۹۶ به ۱۴ بازار جهانی، ۲۰ قلم در سال ۹۷ به ۱۹ کشور، ۱۸ کالا در سال ۹۸ به ۱۴ کشور و امسال تاکنون ۱۴ محصول تولیدی استان به هشت کشور صادر شده است.

وی همچنین در خصوص میزان واردات استان گفت: سه ماهه ابتدایی سال گذشته فقط مواد اولیه از طریق گمرک خرم‌آباد به ارزش سه میلیون دلار و  وزن ۱۰۵۵ تن وارد استان شده که امسال به ۴۳ درصد ارزش مالی به چهار میلیون و ۴۸۷ هزار دلار رسیده است.

رئیس سازمان صمت لرستان اظهار کرد: واردات امسال تنوع اقلام داشته و شامل اقلامی همچون ماشین‌آلات و مواد اولیه بوده  و برخی از آلمان انجام شده است.

انتهای پیام


10619216
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است