ورزشی 12:41 - 18 اسفند 1399
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران اعلام کرد: تمام باشگاه‌ها و اماکن ورزشی که تحت اجاره بهای این سازمان قرار دارند از پرداخت اجاره بها تا پایان کرونا معاف خواهند بود.

معافیت پرداخت اجاره بهای امکان ورزشی شهرداری تهران تا پایان کرونا

به گزارش ایسنا، امیر محسنی در نشست خبری که امروز (دوشنبه) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: سازمان ورزش شهرداری تهران با در اختیار داشتن بیش از ۱۱۰۰ فضای ورزشی و سه میلیون مخاطب از شهروندان تهرانی، بزرگترین زنجیره ورزش کشور است. با در اختیار قرار دادن بیش از ۲۰ میلیون سانس ورزش در سال، به دنبال ایجاد نشاط و سلامتی برای شهروندان شهر تهران هستیم.

وی افزود: در پارک‌ها ۱۲۰۰ ایستگاه ورزشی داریم که از ساعات آغازین صبح تا قبل از شروع فعالیت‌های روزانه در اختیار شهروندان است که ۷۰ درصد متقاضیان این ایستگاه‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند. در حقیقت بانوان جامعه هدف ما هستند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: در ایام کرونا با انتشار ۲۰۰ کلیپ ورزشی در خانه به علاقه مندان این پیام را انتقال دادیم که چنانچه باشگاه‌ها تعطیل هستند، در خانه فعالیت‌های ورزشی را دنبال کنند. علاوه بر آن ۱۶۰۰ کلیپ ورزشی تخصصی هم تهیه کردیم تا در ایام کرونا با اجرای این برنامه‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی توانستیم حدود ۳ میلیون مخاطب خود را دوباره بازگردانیم و ۸۰۰ هزار شهروند را به انجام فعالیت‌های ورزشی تشویق کنیم.

محسنی خاطر نشان کرد: کرونا آسیب‌های زیادی را برای جهان در بر داشته است و سازمان ورزش شهرداری نیز از این آسیب ها مستثی نبوده، در طی این مدت سعی کردیم چند فرصت جدید را ایجاد کنیم که از جمله انجام فعالیت‌های خانواده محور و طراحی چهار دهکده ورزشی در شهر تهران بود که آماده واگذاری است. ما پایین‌ترین نرخ را برای آن‌ها در نظر گرفتیم تا خانواده‌ها بدون نگرانی از این خدمات به خوبی استفاده کنند. در این دهکده‌ها امکان استفاده هیچ وسیله الکترونیکی وجود ندارد.

وی درباره برنامه‌های پیش بینی شده برای ایام نوروز گفت: اگر کرونا اجازه دهد و شرایط در ایام نوروز از نظر این بیماری به حالت عادی برگردد، برنامه‌ها حضوری خواهند بود. در غیر این صورت لیگ نوروزی بازی‌های رایانه‌ای برای پنجمین دوره را پیش بینی کردیم که ۲۰۰ میلیون تومان جوایز برای نفرات شرکت کننده در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران اضافه کرد: مسابقات دارت دیپلمات‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که برای دیپلمات های ساکن در کشور پیش بینی شده که سعی داریم در ایام نوروز این برنامه را نیز عملیاتی کنیم. همچنین لیگ نوروزی بازی‌های فکری از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام نوروز پیش بینی شده است.

محسنی برگزاری اولین دوره عکس ورزش شهروندی در ایام نوروز را از دیگر برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و افزود: خانواده‌ها می‌توانند عکس‌های ورزشی خود را در ایام نوروز به ما ارسال و جوایز دریافت کنند. همچنین یک برنامه مشترکی را با شبکه‌های تلویزیونی پیش بینی کردیم که در این برنامه افراد مشهور ورزشی با فرزندان خود وارد استودیو می‌شوند و به اجرای برنامه‌های ورزشی می‌پردازند. این برنامه همه روزه در ایام نوروز اجرا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه به سال ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم، برنامه تهران ۱۴۰۰ را در ایام نوروز پیش بینی کردیم که مشارکتی بین تمام مردم کشور خواهد بود. در این برنامه سعی داریم تمام خواسته‌های شهروندان را در نظر بگیریم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که چه زمانی امکان بازگشایی اماکن آبی این سازمان وجود دارد، گفت: ما برای بازگشایی اماکن آبی که تحت نظارت سازمان شهرداری تهران است منتظر دستور ستاد کرونا هستیم. نگرانی ما بابت شروع موج چهارم کرونا است. ورزش شهرداری بزرگترین زنجیره کشور است و ما نمی‌توانیم سلامتی شهروندان را به خطر بیاندازیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه کلیه اماکن ورزشی که تحت این سازمان قرار دارد اجاره بهای آن‌ها تا پایان کرونا رایگان خواهد بود، گفت: اولین سازمانی هستیم که به محض فراگیری کرونا و اعلام تعطیلی باشگاه‌ها، اجاره بهای باشگاه‌ها و اماکن ورزشی را رایگان کردیم و تا به امروز هیچ اجاره بهایی دریافت نشده است و این مسئله تا پایان کرونا ادامه خواهد داشت. در حال حاضر به دلیل استقبال پایین مراجعه کنندگان به مجموعه‌های ورزشی، ۳۳ مورد از باشگاه دارهایی که با ما کار می‌کردند، مجبور شدند باشگاه‌ها را به ما برگردانند. تا این لحظه ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به سازمان ورزش شهرداری تهران وارد شده که این مسئله بخاطر عدم مراجعه شهروندان به فضاهای ورزشی بوده است.

وی ادامه داد:  تا این لحظه هیچ کمکی از دولت دریافت نکردیم و کمک ما تنها از طریق شهرداری بوده است.

محسنی در خصوص بودجه ۱۴۰۰ سازمان ورزش شهرداری نیز اظهار کرد: هنوز بودجه مصوب شده به ما ابلاغ نشده و ما امیدواریم با تخصیص بودجه خوب بتوانیم خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهیم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه ۵۳ سوله مدیریت بحران در اختیار سازمان ورزش شهرداری است، چه زمانی این سوله ها به مدیریت بحران بازگردانده خواهد شد، افزود: این مراکز در حقیقت در اختیار بانوان است و تا زمانی در اختیار سازمان ورزش شهرداری قرار می‌گیرد که بحرانی رخ ندهد. در صورت بروز  بحران، این۵۳ سوله به مدیریت بحران بازگردانده خواهد شد و الان به صورت شناور در اختیار ما قرار دارد.

محسنی در ادامه در خصوص استفاده از جانبازان و معلولان از مجموعه‌هایی که تحت پوشش این سازمان قرار دارد، گفت: چهار مجموعه اختصاصی جانبازان و معلولان در تهران وجود دارد که معروف‌ترین آن قمر بنی هاشم در شهر ری و منطقه ۲۰ است. ما در ایام کرونا ۶۰ مجموعه ورزشی را برای مناسب سازی جانبازان و معلولان هدف گذاری کردیم تا از این مجموعه‌ها استفاده مناسبی داشته باشند. این سازمان نگاه ویژه‌ای به افراد معلول در شهر تهران دارد. حتی در ایام کرونا سرویس‌های ویژه‌ای را به افراد معلول و جانباز داشتیم. هر چند به خاطر کرونا استقبال کاهش پیدا کرده است. در مجموعه قمر بنی هاشم نیز که یکی از ورزشکاران پارالمپیکی به خاطر بسته بودن اماکن آبی این مجموعه انتقاد داشت، هنوز مجوز بازگشایی آن را از ستاد کرونا دریافت نکردیم.

وی گفت: در حال حاضر با ۳۱ فدراسیون ورزشی تفاهم نامه امضا کردیم و ارتباط بسیار خوبی را با کلیه فدراسیون‌های ورزشی و وزارت ورزش و جوانان داریم. 

محسنی در پایان افزود: تلاش ما بر این است تا بتوانیم در ایام نوروز خدمات ویژه و خوبی را در اختیار شهروندان تهرانی قرار دهیم و نشاط و شادابی را در بین خانواده‌ها ایجاد کنیم.

انتهای پیام


10982395
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا با نتیجه ۹۰ بر ۶۵ مقابل الریاضی لبنان شکست خورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم تیم الاتحاد کلبا امارات احتمال دارد فصل آینده پیراهن استقلال تهران را بر تن کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال مصطفی کارخانه را به عنوان مشاور عالی فنی خود و دبیر کمیته فنی این فدراسیون انتخاب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نفرات برتر پنج وزن نخست چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز مشخص شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم مس رفسنجان با پیروزی مقابل پیکان در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم فوتبال پورتو قراردادش را تا سال ۲۰۲۸ با این تیم تمدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی در حال برگزاری است، نماینده ایران در ماده تفنگ بادی ایستاده بانوان در جایگاه هشتم قرار گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی از صبح امروز پنجشنبه۶ اردیبهشت‌ماه در سالن شهرک نفت اهواز در حال برگزاری است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است