ورزشی 02:36 - 31 شهریور 1403
معروفترین بازیکن دورگه ای که حضور در تیم ملی باعث افت او شد، فریدون زندی است. بازیکنی که شماره 10 کایزرسلاترن را می پوشید و در فوتبال آلمان برای خودش اسم و رسمی داشت، برای جام جهانی 2006 به ایران آمد.

گزارش‌روز: دورگه ها از تیم ملی خیری نمی‌بینند

به گزارش "ورزش سه"، دنیل داوری از روزی که به تیم ملی ایران دعوت شده، کمتر شاهد روزهای خوب در فوتبالش بوده است. او که یکی از عوامل اصلی صعود اینتراخت برانشوایگ به بوندس لیگا بود، پدری ایرانی و مادری لهستانی دارد و به درخواست کارلوس کی روش برای حضور در تیم ملی پاسخ مثبت داد. دنیل که به امید بازی در جام جهانی به تیم ملی ایران آمده بود نه تنها در برزیل به میدان نرفت بلکه می توان گفت دوران افت او هم از همان زمان شروع شد.



داوری که در بازیهای ملی اش عملکرد چندان قابل قبولی نداشت، قبل از شروع جام جهانی به تیم گراس هاپرز سوئیس پیوست تا دروازه بان اول این تیم شود اما گلهای بدی که در این تیم خورد، باعث شد که سرمربی آلمانی گراس هاپرز، دنیل را نیمکت نشین کند و از دروازه بان دومش استفاده کند.



دنیل تنها دورگه ای نیست که حضور در فوتبال ایران به ضررش تمام شده. امیر شاپورزاده که در مقطعی صحبت از حضورش در تیم ملی ایران بود - هر چند او را نهایتا به تیم ب فرستادند - 4 بازی برای تیم ب ایران و تنها یک بازی برای تیم ملی انجام داده. شاپورزاده که ایرانی - آلمانی است در شرایطی به ایران آمد که عضو تیم هانزاروستوک بود.



او بعدها به فرانکفورت و استیل آذین پیوست و حالا این بازیکن 32 ساله در دسته چهارم فوتبال آلمان و در لیگ منطقه ای بازی می کند.



اما معروفترین بازیکن دورگه ای که حضور در تیم ملی باعث افت او شد، فریدون زندی است. بازیکنی که شماره 10 کایزرسلاترن را می پوشید و در فوتبال آلمان برای خودش اسم و رسمی داشت، برای جام جهانی 2006 به ایران آمد.



فریدون که ایرانی آلمانی است بعد از جام جهانی به جای آنکه سر از بهترین باشگاههای اروپایی دربیاورد، به لیگ قبرس رفت. فریدون در سال 2009 به ایران آمد تا برای استیل آذین و بعد از آن استقلال بازی کند.



زندی که نهایتا راهی الاهلی قطر شد در این تیم به بدترین شکل ممکن مصدوم شد و بازگشت او به دنیای فوتبال اگرچه اتفاق غیر ممکنی نیست اما کار اصلا آسانی هم نیست.






5145420
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سامیار الیاسی به همراه هم تیمی ایتالیایی خود جواز حضور در فینال دونفره تور جهانی تنیس را بدست آورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت: فکر می‌کنم بهترین مکان برای برگزاری مسابقات تیم‌های ایران در لیگ نخبگان آسیا، ورزشگاه شهر قدس است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: علیپور امروز با گلزنی به تیم آلومینیوم اراک اعتماد به نفسش بیشتر می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس گفت: دربی مانند همه شهرآوردها، بازی خیلی مهمی است و ان‌شاالله نتیجه خوبی می‌گیریم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: ما می‌خواهیم با بردن دربی خط بطلانی بر حرف‌ کسانی که می‌گویند بازی در اراک نحس است، بکشیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی نساجی درباره کنار گذاشتن عباس زاده از تیمش توضیح داد و بر تصمیم خود پافشاری کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملوان بندرانزلی با ۲ گل شمس آذر قزوین را شکست داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال ازبکستان با شکست مقابل کاستاریکا از جام جهانی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال هلند موفق شد با نتیجه ۵ بر ۲ پاراگوئه را شکست دهد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و آلومینیوم اراک در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است