استانی 12:00 - 10 فروردین 1394
در احیای امر نیک وقف
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: با ثبت سه وقف جدید در استان اردبیل تعداد موقوفات در سال جاری به عدد 10 رسید.

سه وقف جدید در اردبیل به ثبت رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی صبح امروز در مراسم ثبت این موقوفات جدید در اردبیل اظهار کرد: در پی برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری و برپایی غرفه‌های مشاوره وقف در بقاع مجری طرح، روز گذشته دکتر جعفر نصوحی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران با حضور در اداره کل اوقاف استان اردبیل زمینی به مساحت 60 مترمربع را برای توسعه حسینیه هیئت محبین الحسین (ع) اردبیل وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل یادآور شد: این قطعه زمین در محله پیرزرگر قرار دارد و ارزش تقریبی آن بیش از 150 میلیون تومان برآورد شده است.

قیامی ادامه داد: با ثبت این وقف جدید شمار وقف‌های جدید سال جاری که توسط خیرین و نیکوکاران استان اردبیل صورت گرفته است به عدد هشت رسید.همچنین 3 نفر از خیرین مغانی زمینی 165 متری به ارزش 50 میلیون تومان را به صورت مشارکتی وقف کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: 3 نیکوکار مغانی به نام‌های حسن لطفی، سید علی حسینی و بهزاد لطفی با حضور در ستاد اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری شهرستان گرمی در اقدامی خیرخواهانه زمینی به متراژ 165 متر مربع را وقف کردند. ارزش این ملک 50 میلیون تومان است که برای احداث مسجد جامع روستای هادی بیگلو شهرستان گرمی وقف شده است.

وی افزود: بنا بر محتویات وقف‌نامه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمی موظف به حفظ اصل موقوفه و ممانعت به خرید و فروش و تبدیل آن است. یکی از خیرین شهرستان گرمی نیز زمین 400 مترمربعی خود را برای ساخت مسجد جامع روستای گردگل علیا وقف کرد.

قیامی افزود: لازم‌الله مردانه با حضور در ستاد اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری شهرستان گرمی در اقدامی خداپسندانه زمینی به متراژ 400 متر مربع را وقف کرد.ارزش این ملک 50 میلیون تومان است که وقف احداث مسجد جامع روستای گردگل علیا بخش جعفرآباد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در پایان سخنان خود گفت: با توجه به محتویات وقف‌نامه اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان گرمی موظف به حفظ اصل موقوفه و ممانعت به خرید و فروش و تبدیل است.


6113585
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است