استانی 12:44 - 04 اردیبهشت 1393
شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: مدیریت اجرایی این استان آمادگی دارد در زمینه های صنعتی، علمی، فرهنگی و اقتصادی با سرمایه گذاران کشور کره جنوبی همکاری کند.

به گزارش دریافتی روز پنجشنبه ایرنا سید محمد احمدی در دیدار یک هیات سرمایه گذاری از کشور کره جنوبی که با حضور اعضای شورای شهرو مدیران شهرداری شیراز صورت گرفت، اظهار کرد: پیشینه همکاری کشورمان با کره جنوبی و خوشنامی شرکت های کره ای موجب شده است نسبت به سرمایه گذاران این کشور اعتماد داشته و علاقه مند به مشارکت با آن ها باشیم.



وی با بیان این که فارس بزرگ ترین استان ایران به لحاظ تقسیمات کشوری بوده و دارای یادمان های تاریخی و منحصر به فرد دردنیاست، افزود: تنوع آب و هوایی فارس به گونه ای است که اختلاف دمای سردترین و گرم ترین نقطه این استان به 40 درجه سانتی گراد می رسد.



استاندار فارس اظهار کرد:همچنین ذخایر معدنی گرانبهایی در این استان وجود دارد و فارس یکی از استان های نفت خیز و دارای منابع قابل توجه گاز و تاسیسات صنعتی مانند مجتمع پتروشیمی است.



احمدی گفت: این استان با دارا بودن 130 هزار کیلومتر مربع مساحت و حدود پنج میلیون نفر جمعیت، بیشترین سهم را در تولید مواد غذایی از جمله گوشت قرمز و گندم در کشور دارد.



احمدی افزود: ساخت پالایشگاه، خطوط راه آهن، پایانه فرودگاه شیراز، 80 کیلومتر مترو در شهر شیراز، سه بزرگراه در فارس و احداث خط آبرسانی به طول 280 کیلومتراز مرکز استان به جنوب فارس از جمله زمینه های همکاری میان استان و سرمایه گذاران کره ای است.



استاندار فارس با اشاره به این که شهر شیراز برای پذیرش گردشگران داخلی و خارجی نیازمند حداقل پنج هتل پنج ستاره بزرگ است، گفت: شیراز شهری معروف و توریستی درایران و دنیاست و از این رو نیازمند زیرساخت های بیشتری در زمینه میزبانی گردشگران است.



وی همچنین با اشاره به نیاز شهر شیراز به مجموعه های تفریحی، توریستی و خدماتی برای تامین نیازهای ساکنان این شهر و گردشگران ، بیان داشت: شورای شهر و شهرداری شیراز آمادگی کامل خود را برای همکاری با سرمایه گذاران کره ای درهمه زمینه ها اعلام کرده اند.



استاندار فارس تاکید کرد: با توجه به وضعیت مناسب سیاست خارجی دولت تدبیر و امید و حمایت کامل دولت از جذب سرمایه گذاران در استان ها، سرمایه گذاران اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس اشتیاق فراوانی برای حضور در ایران و به ویژه شهر شیراز دارند و ما مناسب ترین گزینه ها را برای همکاری دعوت خواهیم کرد.



احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که 220 هزار دانشجو در150 واحد دانشگاهی در فارس تحصیل می کنند، افزود: دانشگاه شیراز با پیشینه ای 70 ساله یکی از معتبرترین مراکز علمی ایران محسوب می شود و آماده مبادله دانشجو با دانشگاه های معتبر کره جنوبی است.



استاندار فارس،همچنین وجود پارک های علم وفناوری بزرگ و فعال وابسته به برخی دانشگاه ها و مراکز علمی را از دیگر ظرفیت های استان برشمرد و گفت: شرکت های دانش بنیان در زمینه های مختلف درحال فعالیت هستند و می توانند ارتباطات علمی خوبی با پارک های علم و فناری در کشور کره جنوبی داشته باشند.



وی با اشاره به این که شیراز قطب پزشکی خاورمیانه محسوب می شود و کنگره جهانی قلب و عروق هم اکنون دراین شهردرحال برگزاری است، بیان داشت: شهر سلامت شیراز هم اکنون با مشارکت سرمایه گذاران در حال احداث است و در این زمینه از حضور سرمایه گذاران کره جنوبی استقبال می کنیم.



کره جنوبی که با نام رسمی جمهوری کره شناخته می شود، کشوری است در بخش جنوبی شبه جزیره کره در شرق آسیا و مرکز آن آن شهر سئول است. ک/1



2026 /679

انتهای پیام /*




3565773
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است