استانی 16:28 - 08 اسفند 1398
ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: در شیوع هر بیماری مثلث شومی به نام اضطراب ، شایعه و کم اطلاعی حاکم است که ضرورت دارد همه ما با نگاهی متفاوت و با کنترل شرایط روانی جامعه از نگرانی های مردم در این خصوص کاسته و در مقابل، آموزش و اطلاع رسانی گسترده را جدی بگیریم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر: اضطراب، شایعه و کم اطلاعی عامل شیوع بیماری هاست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در نشست شورای اداری ایرانشهر با اشاره به شیوع کرونا ویروس در کشور گفت : کرونا ویروس سالهاست که در علم پزشکی شناخته شده است و آگاهی در خصوص آن وجود دارد.

وی افزود : سال ۲۰۰۳ این ویروس خود را در غالب بیماری سارس نشان داد و در سال ۲۰۱۲ نیز در غالب بیماری تنفسی دیگری با نام مرس و امروز نیز با نام کرونا ویروس جدید و یا کویید ۱۹ جهش یافته نمایان شده است.

دکتر دادگر گفت: گند زدایی مدارس و وسائط نقلیه حمل و نقل عمومی باید انجام پذیرد، دقت شود نازل های پمپ بنزین عامل شیوع این ویروس در سطح گسترده هستند که باید روشی برای جلوگیری از این طریق تدبیر شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به موارد مثبت در سطح استان و جنوب استان گفت : راه های انتقال این بیماری بسیار ساده است ، لذا مردم با سفر به مناطق آلوده جنوب استان سلامت خود را به خطر نیندازند. 

وی گفت : دو پایگاه بهداشتی در مبادی ورودی شهر چابهار پیش بینی شده است که از اوایل هفته آینده فعال خواهند شد.

انتهای پیام


10416929
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است