استانی 00:24 - 12 شهریور 1393
معاون استاندار کرمان:
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به جلسه شورای سیاست‌گذاری ورزش استان گفت: هشت رشته فوتبال، والیبال، بسکتبال، هندبال، کشتی، دوومیدانی، کاراته و دوچرخه‌سواری در برنامه‌های شورای سیاست‌گذاری ورزش کرمان گنجانده شده‌اند.

8 رشته در برنامه‌های شورای سیاست‌گذاری ورزش کرمان گنجانده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید ذکاء‌اسدی سه‌شنبه شب در نشست شورای سیاست‌گذاری ورزش استان با اشاره به پایه‌ریزی تفکر فعالیت شورای سیاست‌گذاری ورزش در استان بر اساس و مبنای فکری استاندار اظهار داشت: این شورا با نظرخواهی از سوی جمعی از بزرگان ورزش کرمان و اهالی ورزش در خارج از کرمان تشکیل و پایه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: تصمیماتی که در این شورا اتخاذ می‌شود در راستای توسعه و افزایش نظم و برنامه‌ریزی در ورزش همگانی و قهرمانی استان است و ما باید بتوانیم برای رشته‌های ورزشی دیگر را در سطح استان همچون فوتبال جایگاه و مخاطب ایجاد کنیم، فوتبال یک رشته تماشاگرپسند و با گردش مالی بسیار خوب است، اما باید با برنامه‌ریزی از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و اعتلای استان استفاده کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: پس از موفقیت مثلث توسعه اقتصادی در استان، این بار مثلث توسعه ورزش استان تدوین شده است تا با اتکا به یک برنامه منظم و هدفمند بتوانیم در ورزش همگانی و قهرمانی جایگاه شایسته‌ای را برای کرمان در سطح کشور ایجاد کنیم.

وی با اشاره به حرکت نخستین شورای سیاست‌گذاری ورزش در استان گفت: در گام نخست هشت رشته انتخاب شده‌اند، فوتبال، والیبال، بسکتبال، هندبال، کشتی، دوومیدانی، کاراته و دوچرخه‌سواری رشته‌هایی هستند که در گام نخست برنامه‌های شورای سیاست‌گذاری ورزش استان کرمان گنجانده شده‌اند.

ذکاء‌اسدی بیان داشت: در این زمینه مسئولیت و جایگاه هر دستگاهی سنجیده و پیش‌بینی شده است، اداره کل ورزش و جوانان در کنار هیئت‌ها مسئولیت برنامه‌ریزی و نظارت را بر عهده دارند و باشگاه‌ها نقش اجرایی و حرکت در راستای حمایت از استعدادها و ورزشکاران را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: به طور مثال باشگاه صنعت مس کرمان در رشته فوتبال باید با راه‌اندازی پایگاه‌های استعدادیابی در نقاط مختلف استان فضا را برای کشف و پرورش استعدادها در مناطق مختلف فراهم آورد.

وی با بیان اینکه جامعه هدف ما ورزشکاران هستند، گفت:  منابع مالی و پشتیبانی در این بخش دولت و بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی استان هستند و در این طرح شرکت لاستیک بارز از والیبال و باشگاه مس از فوتبال حمایت می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان کفت: کارخانجات، صنایع و معادن از نظر عرفی، حقوقی و شرعی به مردم استان بدهکار هستند و برای جبران باید با راه‌اندازی و حمایت از رشته‌ها و اماکن ورزشی دین خود را به استان ادا کنند و یا با حمایت مالی از برخی رشته‌های ورزشی در این بخش ورود کنند.

ذکاء‌اسدی گفت: خروجی همه این اقدامات به سود ورزش استان کرمان است و ما باید با برنامه‌ریزی آینده‌ای روشن را برای ورزش استان رقم بزنیم.


4632468
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است