استانی 14:16 - 06 خرداد 1396
مدیرعامل فضای سبز شهرداری بوشهر،
بوشهر - مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندر بوشهر گفت: گیاهان مقاوم در برابر گرما و کم‌آبی در فضای سبز بوشهر کشت می‌شود.

گیاهان مقاوم در برابر گرما و کم‌آبی در فضای سبز بوشهر کشت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا آماره ظهر شنبه در نشست بررسی فضای سبز بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه فضای سبز شهری بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است و طرح‌های مهمی در دست اجرا است.

وی با اشاره به شرایط کم‌آبی در بوشهر، بیان کرد: استفاده از گیاهانی که مصرف آب زیادی دارند در شرایط کنونی به هیچ وجه توجیه‌پذیر نیست و در شهر بوشهر نیز تلاش شده تا از گیاهان بومی و سازگار استفاده شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندر بوشهر از تلاش برای صرفه‌جویی در مدیریت منابع آبی در فضای سبز بوشهر خبر داد و افزود: یکی از اولویت‌های اساسی ما کاشت درختان متناسب با آب و هوای بوشهر است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش افزایش سرانه فضای سبز شهری با لحاظ صرفه‌جویی در منابع آبی خاطرنشان کرد: در این راستا گیاهان مقاوم در برابر گرما و کم‌آبی که با شرایط بوشهر تطابق دارند مد نظر است.

آماره از کشت این نوع گیاهان سازگار با اقلیم در جاده‌ها، بلوارها و پارک‌های سطح شهر خبر داد و افزود: ابریشم، لیلک، گل کاغذی، تی‌وی‌تیا، فیکوس تبریزی و کنوکارپوس از جمله این گونه‌ها هستند.

وی به استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری در توسعه فضای سبز بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: شیوه‌های نوین آبیاری در کاهش مصرف آب و بهبود آب‌دهی به فضای سبز نقشی بسیار مهم دارد.


9131493
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است