استانی 13:11 - 17 بهمن 1394
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی از بهره‌برداری از 674 پروژه عمرانی و اقتصادی همزمان با ایام الله دهه فجر در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی – عزیز فیلی افزود: اجرای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در استان مرکزی که با صرف 600 میلیارد تومان اعتبار ملی، استانی و تسهیلات بانکی اجرا شده اشتغال بیش از سه هزار نفر را در پی داشته است.

وی افزود: به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی 674 پروژه عمرانی و اقتصادی در سطح استان مرکزی مورد بهره‌برداری قرار گرفته یا طی روزهای باقیمانده از دهه فجر افتتاح خواهد شد.

فیلی افزود: عملیات اجرایی 176 پروژه عمرانی و اقتصادی نیز همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در نقاط مختلف استان آغاز می‌شود.

معاون استاندار مرکزی تصریح کرد: مجموع پروژه‌های عمرانی و اقتصادی که ظرف روزهای اخیر افتتاح شده یا آماده افتتاح در باقیمانده ایام‌الله دهه فجر است، 850 پروژه است که با حدود 257 میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی و 343 میلیارد تومان تسهیلات بانکی تکمیل شده‌اند.

فیلی اظهار کرد: اجرای این پروژه‌های عمرانی و اقتصادی حدود سه هزار نفر اشتغال مستقیم و بیش از هزار نفر اشتغال غیر مستقیم را بدنبال داشته است.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، تعداد 145 پروژه شامل پست 63 کیلووات GIS رادیولوژی و سی تی اسکن بیمارستان آیت‌الله خوانساری، ساختمان اطفال بیمارستان امیرکبیر، نیروگاه برق آبی(جنب آرامستان) ساختمان اداری پردیس امور مالیاتی، زیرگذر خیرآباد و غیره در شهرستان اراک به بهره‌برداری رسیده و 43 پروژه نیز کلنگ‌زنی شده است.

وی مجموع پروژه‌های شهرستان آشتیان را 19 پروژه اعلام کرد و توضیح داد: واحدهای تولیدی، شبکه آبرسانی و کانال آبیاری، ساختمان اورژانس، سالن آمفی تئاتر، دیوار ساحلی و غیره در سطح شهرستان آشتیان به بهره‌برداری رسیده و دو پروژه نیز کلنگ‌زنی شده است.

فیلی به برنامه افتتاح پروژه‌ها در شهرستان تفرش نیز اشاره کرد و گفت: 17 پروژه شامل ساختمان مدیریت توزیع برق، روشنایی محور گردنه گیان، اصلاح شبکه روشنایی، اجرای روشنایی گردنه نقره کمر و غیره در این شهرستان به بهره‌برداری رسید و 6 پروژه کلنگ‌زنی شد.

معاون عمرانی استانداری مرکزی به آمار افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان خمین پرداخت و تصریح کرد: 56 پروژه شامل ساختمان مجتمع تجاری فرهنگی شهرداری خمین، درمانگاه تامین اجتماعی، پایگاه امداد جاده‌ای محور خمین – اراک و دربند، اصلاح شبکه روشنایی و چندین واحد مرغ گوشتی و ... در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده و 17 پروژه کلنگ‌زنی شده است.

وی اضافه کرد: در شهرستان خنداب 56 پروژه شامل آبرسانی، ساماندهی معابر، زیرسازی و آسفالت معابر، مرکز کارآفرینی زنان و غیره افتتاح شده و هفت پروژه نیز کلنگ‌زنی شده است.

فیلی ضمن اشاره به تامین اعتبار برای رسیدگی بیشتر و بهینه‌سازی محورهای شریانی استان بویژه محور سلفچگان – دلیجان در سال 1395 گفت: 58 پروژه شامل تکمیل مجموعه ورزشی کارگران، جایگاه سوخت و خدمات رفاهی آفتاب شرق، نوسازی و بهسازی بیمارستان امام صادق(ع)، سالن‌های چند منظوره روستاهای راوه، خاوه و قالهر، بلوار روستای راونج، آبرسانی به روستای بهار اردهال، گازرسانی به روستای کهک ساماندهی معابر، فاز 2 مرکز سالمندان خاوه و غیره در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی در سطح شهرستان دلیجان به بهره‌برداری رسیده و 12پروژه کلنگ زنی شده است.

معاون استاندار درخصوص پروژه‌های افتتاحی زرندیه گفت: 49 پروژه شامل ساختمان اداری جدید بخش آندوسکوپی و سونوگرافی، سیستم آبیاری تحت فشار، آبرسانی به روستای چناقچی، اصلاح شبکه معابر روستای حسین‌آباد، پرورش گوساله گوشتی و غیره در دهه فجر به بهره‌برداری رسیده و هفت پروژه نیز کلنگ‌زنی شده است.

فیلی افزود: 67 پروژه شامل گازرسانی به تعدادی از روستاهای شهرستان ساوه، پروژه مسکن معلولان، ایستگاه آتش‌نشانی، سالن ورزشی کوی مهر و پارک فدک، آبرسانی به روستای بلاقلو، اصلاح گردنه رنگرز، احداث خیابان تختی، برق‌رسانی به 23 خانوار عشایری با سیستم فتوولتائیک قابل حمل، احداث ورزشی و غیره در سطح شهرستان ساوه به بهر‌ه‌برداری رسیده و 31 پروژه نیز کلنگ‌زنی شده است.

وی سپس با اشاره به انجام مطالعات کارشناسی برای اجرای پروژه‌های عمرانی و تاکید بر رعایت اولویت‌ها در اجرای پروژه‌ها گفت: در شهرستان شازند80 پروژه شامل گازرسانی به هشت روستا، اجرای روکش معابر شهری، اجرای روشنایی قسمتی از محور شازند، زیرسازی و آسفالت بخشی از معابر محورهای روستایی شهرستان و غیره به بهره‌برداری رسیده و 8 پروژه کلنگ زنی شده است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: 40 پروژه عمرانی شامل گازرسانی به هشت روستا، اجرای روکش معابر شهری، اجرای روشنایی قسمتی از محور شازند، زیرسازی و آسفالت بخشی از معابر محورهای روستایی در سطح شهرستان فراهان به بهره‌برداری رسیده و 5 پروژه نیز کلنگ‌زنی شده است.

فیلی افزود: در سطح شهرستان کمیجان تعداد 73 پروژه شامل آبرسانی به شهر کمیجان، ساختمان دانشگاه پیام نور، آبیاری تحت فشار، مرکز آموزش دو منظوره شهرستان کمیجان، ساختمان مرکز فنی حرفه‌ای، اصلاح شبکه روشنایی معابر، اجرای روکش معابر شهری، چهار خانه بهداشت و ... به بهره‌برداری رسیده و 35 پروژه کلنگ‌زنی شده است.

معاون استاندار به پروژه های افتتاحی در شهرستان محلات نیز اشاره و اظهار کرد: 14 پروژه عمرانی شامل چهار خطه کردن قسمتی از محور جنوبی محلات بطول 5 کیلومتر، احداث چند باب گلخانه پرورش گل و گیاه زینتی، آبرسانی به روستای طایقان، اصلاح پایه‌ها و روشنایی معابر شهری، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های برق از سیم به کابل به طول 13 کیلومتر، کارگاه تولید مجسمه پلی‌استر و ... پروژه‌هایی است که در روزهای سپری شده از دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسیده یا خواهد رسید و سه پروژه عمرانی نیز کلنگ‌زنی شده است.


7658635
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است