ورزشی 00:24 - 21 مرداد 1401
مسابقات هفته نخست لیگ برتر شنبه با انجام 3 مسابقه به پایان می رسد که ذوب آهن میزبان پرسپولیس است و گل گهر به مصاف تراکتور می رود و در نهایت شاهد دربی خوزستان هم هستیم.

روز دوم هفته نخست لیگ 22؛ تقابل دوباره پرسپولیس و تارتار/ نبرد قلعه نویی با بردیف و دربی خوزستان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هفته نخست مسابقات لیگ برتر فصل 1402-1401 شنبه( فردا) با انجام سه مسابقه به پایان می رسد. در حالیکه همچنان بحث بدون تماشاگر شدن این رقابت ها موضوع اصلی است که در دو روز گذشته در رسانه ها به آن پرداخته شده است. نگاهی به سه بازی فردا می اندازیم:

ذوب آهن - پرسپولیس؛نابب قهرمان دوباره در اصفهان

این دو تیم فصل گذشته سه مرتبه باهم بازی کردند دوبار در لیگ و یک مسابقه هم در جام حذفی که ذوب آهن در بازی برگشت لیگ مانع پیروزی پرسپولیس شد و به نوعی ترمز سرخپوشان را کشید تا این تیم از کورس قهرمانی با استقلال عقب بماند آن هم در حالیکه برخی افراد بارها به مهدی تارتار سرمربی پرسپولیسی ذوب آهن انگ زدند که او مقابل پرسپولیس دنبال برد نیست! قرعه لیگ این مرتبه به گونه ای رقم خورده که پرسپولیس دوباره مقابل یک مربی پرسپولیسی لیگ را آغاز کند. آن هم در حالیکه دو باشگاه در نقل و انتقالات چالش بزرگی بر سر جذب سینا اسد بیگی داشتند. هافبکی که ذوبی ها مدعی اند با آنها قرارداد داشته و بعد به پرسپولیس رفته است.

گفته می شود باشگاه ذوب آهن در صورتیکه پرسپولیس در این مسابقه از اسدبیگی استفاده کند به عنوان استفاده از بازیکن غیرمجاز از سرخپوشان پایتخت شکایت خواهد کرد تا نتیجه 3 بر صفر شود! در واقع پرسپولیس ممکن است در خط شروع لیگ با یک چالش عجیب و غریب روبه رو شود. پرسپولیس نسبت به فصل گذشته تغییراتی در کادر فنی وبازیکنانش داشته است اما یحیی گل محمدی همچنان سرمربی تیم است ولی مربیان دیگر مثل حمید مطهری و ... از این تیم جدا شده اند.

سرخپوشان نقل و وانتقالات را هم با انتقال های بزرگی نظیر سروش رفیعی و علیرضا بیرانوند و ... آغاز کردند اما در این اواخر برای جذب یک مهاجم ششدانگ خارجی به مشکل برخورد کردند. ذوب آهن هم با تارتار در این فصل در لیگ حاضر خواهد شد تا شاید رتبه ای تک رقمی و بهتر از فصل گذشته به دست بیاورد اما پرسپولیس نایب قهرمان فصل گذشته در این فصل فقط به دنبال قهرمانی مجدد است تا هوادارانش را دوباره خوشحال کند هرچند که کار بسیار دشواری پیش رو دارد بخصوص اینکه برخی شنیده ها از اختلاف نظر گل محمدی با درویش مدیرعامل باشگاه حکایت دارد.

فولاد - صنعت نفت آبادان؛ دربی خوزستان

در هفته اول شاهد دربی خوزستان هستیم، فولادی ها که تنها نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا هستند، خود را برای حضور آبرومندانه و قدرتمندانه در این رقابت هاست به همین دلیل هم در نقل و انتقالات هم بازیکنان خوب و هم مربیان اسپانیایی جذب کرده و کاملا برای شروع لیگ برتر هم آماده نفت آبادان اما شرایط متفاوتی دارد و علیرضا منصوریان از این تیم جدا شد و رضا پرکاس یک مربی تازه وارد و ایرانی از اروپا آورده به این ترتیب نفتی ها ناشناخته ترین تیم لیگ محسوب می شوند.

مدیرعامل باشگاه نفت در مورد این مربی می گوید:« او با فوتبال آبادان غریبه نیست و حتی قول داده به تیم‌های پایه کمک کند و شاهد هستم تا حدود های ساعت سه و نیم شب بیدار است و تلاش می‌کند. کمتر مربی را دیده‌ام که این قدر وقت بگذارد و عاشقانه کار کند. او یک مربی متعهد است و این ها ملاک انتخاب او بود. به هر حال او فصل گذشته هم مدنظر بود اما تاخیری در آمدنش به آبادان صورت گرفت.» 

به این ترتیب پرکاس مقابل یک فولاد بین المللی قرار می گیرد نکونام در مورد شرایط تیمش در شروع لیگ گفت:«سعی کردیم شرایط خوبی را برای تیم به وجود بیاوریم. کار خوب جلو رفت فقط عدم حضور چند بازیکن مثل دژاگه که دیر اضافه شد یا پاتوسی، کولیبالی و غفوری که دیر اضافه شدن‌شان ما را چند هفته‌ای دچار مشکل کرد ولی دو برنامه دارم. یکی پنج یا شش هفته ابتدایی لیگ است بعد از آن برنامه بلندمدتی داریم که تیم را تا نیم‌فصل آماده کنیم هر اتفاقی بیفتد آمادگی داریم. فکر می‌کنم بهترین بازیکنانی که نیاز داشتیم را گرفتیم. بی‌برنامه و بی‌گدار به آب نمی‌زنم سعی می‌کنم نفراتی که به کار تیم می‌آیند جذب کنیم در تمام دنیا این اتفاق می‌افتد. »

اکنون باید دید در این دربی خوزستان کدام تیم برنده می شود.

گل گهر- تراکتور؛ تقابل قلعه نویی و بردیف

این مسابقه هم جذابیت های ویژه ای دارد، تقابل قلعه نویی با تراکتور مدل جدید که قربان بردیف سرمربی روس هدایتش را برعهده دارد یکی از تقابل های زیبا و فنی هفته خواهد بود. همه و بخصوص هواداران تراکتور تبریز منتظرند ببیند که تراکتور با بردیف چگونه تیمی شده است.  گل گهر هم برای اعاده حیثیت تلاش می کند و می خواهد در این فصل جز مدعیان باشد. باید دید نبرد تاکتیکی این دو مربی برنده خواهد داشت یا نه، تراکتور هم مثل پرسپولیس در خط حمله به دنبال تقویت خود بود. این مسابقه هم می تواند یکی از تاکتیکی ترین بازی های هفته شود. 

برنامه مسابقات هفته نخست لیگ برتر:

هفته اول: بزرگداشت روز مقاومت اسلامی

جمعه ۲۱ مرداد

نساجی مازندران - مس رفسنجان– ساعت 20:30- ورزشگاه نقش جهان اصفهان

پیکان تهران - ملوان بندرانزلی– ساعت ۱۹- ورزشگاه انقلاب کرج

استقلال – فولاد مبارکه سپاهان – ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه آزادی تهران

آلومینیوم اراک - هوادار تهران– ساعت ۲۰- ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک

نفت مسجد سلیمان - مس کرمان– ساعت ۲۰:۳۰- ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان



شنبه ۲۲ مرداد

ذوب آهن اصفهان - پرسپولیس – ساعت ۱۹:۳۰ - ورزشگاه فولادشهر اصفهان

گل گهر سیرجان - تراکتور تبریز– ساعت ۲۰:۳۰- ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان

فولاد خوزستان – صنعت نفت آبادان– ساعت ۲۰:۳۰- ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

انتهای پیام/


11651534
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ۲۴ ساعت فرصت دارند تا برای صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آندرتیکر کشتی کچ‌کار معروف برای تبلیغ یک برند در تلویزیون به ایران می‌آید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم شهرداری گرگان در بازی نخست از مرحله نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا موفق به برتری مقابل پلیس عراق شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس فوتبال گفت: روند جوانگرایی و جوان‌تر کردن تیم ملی را باید ادامه بدهیم و این موضوع نباید بر حسب اجبار باشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است