استانی 13:37 - 14 خرداد 1399

جذب ۵ هزار وکیل در مرحله مصاحبه حضوری

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی پیش ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی ریاست مرکز با اساتید حقوقی و روانشناسان در خصوص فرآیند مصاحبه تخصصی آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه بیان کرد: سیاستگذاری‌های قوه قضائیه سیاستگذاری‌های پویایی است که منجر به سلامت قوه قضائیه و سلامت کارکنان فعال در این قوه خواهد شد.

وی در خصوص آزمون حضور وکلا نیز تصریح کرد: در راستای ایجاد قوه‌قضاییه سالم و با صلابت در سال ۹۸ بیش از ۱۷۰ هزار نفر برای حضور در آزمون کتبی وکالت ثبت نام کردند که از این تعداد در کل کشور ۱۱ هزار نفر پذیرفته شدند و در مرحله مصاحبه نیز پنج هزار نفر به عنوان کارآموز وکالت معرفی خواهند شد.

معاون قوه قضائیه تاکید کرد: از جمله ویژگی‌هایی که در دوران جدید قوه قضائیه شاهد فعالیت آن هستیم کشف حقیقت در کوتاه‌ترین زمان بوده است که تمامی ارکان این قوه در تلاش هستند تا تصمیم گیری ها بر این اساس باشد.

وی اضافه کرد: در قوه قضائیه بر این اساس معتقد هستیم که نمی‌توان صلابت افراد را از طریق آزمون تستی مشخص کرد لذا لازمه وجود مصاحبه تستی در این موضوع احساس می‌شد.

بهادری افزود: افرادی که در مصاحبه حضوری پذیرفته می‌شوند این افراد به عنوان کارآموز وکالت شناخته خواهند شد که در این کارآموزی نیست بر اساس تصمیم گیری های اساتید نسبت به آموزش به این افراد نیز اقدامات لازم صورت می‌پذیرد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه در خصوص فارس نیز متذکر شد: در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و بوشهر قالب بر ۱۲۰۰ نفر در مرحله آزمون پذیرفته شدند که از این تعداد نیز پس از مصاحبه‌های حضوری افرادی به عنوان کارآموز وکلا انتخاب می‌شوند.


10559395
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است