استانی 09:55 - 02 خرداد 1401

فتح خرمشهر بزرگترین رویداد تاریخ معاصر است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یدالله جوانی در مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل ره، حضور در جمع مردان میدان اقتصادی و مجتمع گاز پارس جنوبی را مهم دانست و گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی از حساس‌ترین و راهبردی‌ترین مجتمع‌های اقتصادی در سطح کشور و جهان است و یک منطقه کاملاً استراتژیک و مهم است.

معاون سیاسی سپاه کشور جنگ را یک گنج و حماسه فتح خرمشهر را بزرگترین رویداد تاریخ معاصر ایران دانست و گفت: خرمشهر نماد ایستادگی و پیروزی ملت ایران در پرتو نصرت الهی است و گنج دفاع مقدس، ظرفیت عظیمی بوده و است که باید این ظرفیت برای نسل در نسل ما مورد بهره برداری قرار بگیرد.

سردار جوانی با بیان اینکه اصل مقاومت و ایستادگی در خرمشهر یکی از قطعات مشعشع و نورانی جنگ است، گفت: بعثی‌ها و متجاوزین گمان می‌کردند که این شهر را به راحتی تصرف می‌کنند و همه مردم بی دفاعش فرار می‌کنند. ولی این شهر با خلق حماسه‌ای عظیم قریب به ۴۰ روز دست به مقاومت جانانه می‌زند و هنوز که هنوز است همه ی آنچه که زنان و مردان در خرمشهر انجام دادند را به تصویر نکشیده‌ایم.

جوانی با بیان اینکه قدرت‌های شیطانی شرق و غرب آن زمان به حمایت از صدام برخواسته بودند، افزود: اساساً مقاومت خرمشهر معادلات صدام را بهم ریخت. او فهمید که نمی‌تواند با پیش روی نظامی به اهدافش برسد بنابراین چاره را در مذاکره دید تا با پس دادن خاک ایران، از ما امتیاز بگیرد. به همین سبب خرمشهر را تا بن دندان مسلح و تبدیل به دژ نفوذناپذیر کرده بود که ۱۹ هزار اسیر و ۱۶ هزار کشته و زخمی عراقی ماحصل کار صدام بود.

وی افزود: با فتح خرمشهر امام گفت خرمشهر را خدا آزاد کرد، یعنی خدا بود که اینها را عقب زد. خدا نصرت و پیروزی داد و رهبر معظم انقلاب در تبیین این جمله حضرت امام گفت: رهبر انقلاب عامل اصلی آزاد سازی خرمشهر را اعتقاد و باور رزمندگان به نصرت الهی تبین می‌کند.

جوانی با بیان اینکه دیروز فتح خرمشهر در ابعاد نظامی محقق شد و امروز فتح خرمشهرها در ابعاد فرهنگی و اقتصادی پیش رو است، گفت: این باور و اعتقاد به خدا اگر باشد خرمشهرهای اقتصادی و معیشتی و فرهنگی هم فتح خواهد شد؛

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه امروز در چه جایگاهی هستیم افزود: اگر چه مشکلات اقتصادی و معیشتی امروز همه را درگیر کرده است اما ما امروز در نقطه‌ای قرار داریم که دشمنان هرگز فکرش را نمی‌کردند به اینجا برسیم. ما در ۴۵ سال پیش تحت سلطه آمریکا و غرب بودیم. بیش از ۵۰ هزار مستشار آمریکایی که بالغ بر ۱۰ هزار مستشار آن در ارتش، ایرانی‌ها را تحقیر می‌کردند. در. خاطرات آیزنهاور این ژنرال آمریکایی آمده است که ما در ایران فرودگاهی داشتیم که حتی ارتش ایران از آن بی اطلاع بود و اصلاً برای پرواز به آمریکا از ایران اجازه نمی‌گرفتیم.

وی افزود: امام (ره) هدفش این بود که مردم و ملت باید عزت داشته باشند و همین سبب شد تا این کشور را از حلقوم آمریکا بکشد و به جایگاه کنونی برساند.

جوانی با برشمردن علت دشمنی آمریکا با ایران و الگو شدن ایران برای سایر ملت‌های جهان گفت: دشمنی دشمن با ما بخاطر این است که می‌خواهیم استقلال و عزت داشته باشیم و آمریکا با این مخالف است و با این ملت مشکل دارد چون اگر رشد کند و به پیشرفت برسد الگوی سایر کشورهای جهان می‌شود چرا که دیگر ملت‌ها برای استقلال و پیشرفت به ایران و راهی که رفته است نگاه می‌کنند.

 فتح خرمشهر بزرگترین رویداد تاریخ معاصر است

معاون سیاسی سپاه گفت: امروز جمهوری اسلامی در اوج اقتدار و آمریکا در حال افول است. نظم نوین جهانی جدیدی در حال شکل گیری است. ایران و مقاومت همسو با ایران، در حال تبدیل شدن به یک قدرت در منطقه است که این قدرتمندی و توانمندی پیش نیاز تمدن سازی است.

جوانی گفت: خواست آمریکا نپذیرفتن هر کشوری است که بخواهد مستقل و دنباله رو حق باشد و این مهم منحصر به این نظام نیست و البته دشمن داشتن انسان و ملتی که در مسیر حق‌اند از ویژگی موحدان است. اما انچه امروز مهم است این است که دشمن را بشناسیم و با او مقابله کنیم که این همان جهاد است.

وی پیرامون اقتضائات و شناساندن راهبرد جهاد گفت: دشمن توان حمله نظامی ندارد چون قدرت دفاع وجود دارد. در موضوع تحریم و مسائل اقتصادی نیز همه ی تحریم‌ها در حال بی اثر شدن است، امروز دشمن در حال جنگ ترکیبی است. باید راهبرد مقابله با دشمن را شناخت و. راهکار شناساندن این راهبرد جهاد تبین است.

سردار جوانی با بیان اینکه امروز دشمن برای ذهن جوانان از نظام، انقلاب، دولت و … تصویرسازی مناسب خودش را انجام می‌دهد گفت: امروز باید اتفاقات و ترفندهای دشمن را شناخت و انان را برای آگاهی بخشی و رو کردن دست دشمن برای مردم تبیین کرد.


11570275
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است