استانی 16:34 - 08 اسفند 1398

تشدید نظارت و بازدید از واحدهای گردشگری استان زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند، اظهار کرد: بدین منظور شیوه نامه سراسری پیشگیری از شیوع کرونا ویروس به مدیران و بهره برداران تأسیسات گردشگری ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه تا اطلاع ثانوی دفاتر خدمات مسافرتی مجاز به فروش تور به مقصد کشورهای خارجی نیستند، ادامه داد: این مطلب در مورد تورهای ورودی به کشور نیز صادق است و برابر این شیوه نامه دفاتر خدمات مسافرتی تا اطلاع ثانوی از ایجاد تعهد برای اجرای تور با مبدأ کشورهای خارجی به مقصد استان خودداری نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از ممنوعیت برگزاری تورهای طبیعت توسط دفاتر خدمات مسافرتی خبر داد و افزود: اجرای هر نوع برنامه توسط تأسیسات گردشگری که باعث تجمع گردد ممنوع است و رعایت مسائل بهداشتی در تأسیسات گردشگری استان، خصوصاً در مراکز اقامتی و پذیرایی الزامی است.

ارجمند با بیان اینکه عرضه قلیان در همه اماکن پذیرایی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ممنوع است، گفت: مدیران و بهره برداران تأسیسات گردشگری موظفند زمینه آموزش همه نیروهای تحت مدیریت خود را فراهم نموده و بر اجرای فرامین دانشگاه علوم پزشکی اهتمام کامل داشته باشند.

وی در خصوص تمهیدات لازم برای مراکز اقامتی عنوان کرد: مدیران تأسیساتاقامتی موظفند مشخصات اتباع خارجی را بلافاصله بعد از پذیرش با شماره‌هایاعلامی ۳۳۱۳۵۱۲۴-۳۳۴۲۱۰۱۳ اعلام کنند.

ارجمند با بیان اینکه تأسیسات اقامتی موظفند مشخصات مسافران پذیرش شده از شهر مقدس قم را به شماره‌های مذکور اطلاع دهند، گفت: کارشناسان حوزه گردشگری این استان بر اجرای موارد شیوه نامه پیشگیری از شیوع کرونا ویروس نظارت دقیق خواهند داشت.


10416934
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است