استانی 14:51 - 25 شهریور 1393
سروی‌ها:
مشهد - خبرگزاری مهر: نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: راه‌اندازی شبکه ملی زیارت در گرو بررسی دقیق‌تر و همه جانبه است.

راه‌اندازی شبکه ملی زیارت نیازمند بررسی دقیق‌تر است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کمال سروی‌ها، ظهر سه شنبه در حاشیه جلسه شورای شهر مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح راه‌اندازی شبکه ملی زیارت ابتدا باید به خوبی بررسی شده و سپس به این استان تحویل داده شود.   

وی در خصوص پروژه مجد بیان کرد: سرمایه گذار پروژه مجد حقوق شهرداری مشهد را تضییع کرده و باید ابتدا حق و حقوق شهرداری را پرداخت کند و این مسئله در سه کمیسیون مطرح شده و در حال حاضر سه پیشنهاد در این ارتباط مورد توجه است که یکی مربوط به قرارداد بخش خصوصی است که شورا به دلیل وجود برخی ابهامات آن را نمی‌پذیرد و پیشنهاد دیگر به حل موانع فنی و مالی این پروژه بازمی گردد اما این مسئله نیز مورد تأیید شورا نیست.

وی ادامه داد: پیشنهاد سوم نیز مربوط به فسخ قرارداد است زیرا پروژه مجد با گذشت 10 سال هنوز به نتیجه نرسیده و کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این در حالی است که سرمایه گذار این پروژه باید حق و حقوق شهرداری را پرداخت کند زیرا در غیر این صورت قرارداد شهرداری با این سرمایه گذار فسخ می شود.

وی ادامه داد: اگر سرمایه گذار این پروژه حق شهرداری را بدهد آنگاه فعالیت خود را ادامه می دهیم اما در صورتی که این سرمایه گذار سهم شهرداری را پرداخت نکند اقدام به فسخ قرارداد می کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرمشهد در رابطه با قرارداد شهرداری با شرکت الیت تصریح کرد: هفته آینده در رابطه با این شرکت تصمیم گیری خواهد شد و یا با این شرکت مجددا توافق می کنیم و یا با اعلام فراخوان سرمایه گذار دیگری را جذب خواهیم کرد.

سروی‌ها در بخش دیگری از سخنانش در زمینه راه اندازی شبکه ملی زیارت عنوان کرد: رئیس صدا و سیما کشور باید این مسئله را پیگیری کند و ما معتقدیم که طرح راه اندازی شبکه ملی زیارت ابتدا باید به خوبی بررسی شده و سپس به این استان تحویل داده شود.   

وی بیان کرد: شهرداری و آستان قدس رضوی ارگان هایی هستند که راه اندازی شبکه ملی زیارت به آنان ارتباط دارد و در این راستا آستان قدس مدیریت این شبکه را می خواهد در حالی که این کار قانونی نیست و در مقابل شهرداری پیگیر دریافت قسمت بازرگانی این شبکه است تا از این راه درآمدهای شهر را تامین کند اما تاکنون در این زمینه نیز توافقی صورت نگرفته است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرمشهد در خصوص سهم شهرداری در پروژه های مشارکتی اظهار کرد: در دوره گذشته سهم شهرداری از پروژه های مشارکتی 31 درصد بود اما در حال حاضر 47 درصد از این پروژه ها به نفع شهرداری است.

وی تاکید کرد: این پروژه ها در سالهای 90 تا 92 با 27 تا 30 درصد سود به نفع شهرداری بسته شد اما می توان با راهکارهای کمیسیون مشارکتهای شورای شهر تا 47 درصد سود دریافت کرد.

 

 


4740688
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است