استانی 09:57 - 28 آبان 1398

پروانه شکار پرندگان وحشی در شکارگاه های آزاد همدان اعتبار دارد

محسن جعفری نژاد بسطامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دستورالعمل صدور پروانه عادی شکار پرندگان وحشی خشکیزی در استان همدان تدوین شده است، گفت: در راستای قوانین و مقررات شکار و صید و به منظور بهره برداری پایدار و خردمندانه از گونه های پرندگان عادی قابل شکار و صید در محدوده جغرافیایی استان همدان، صدور پروانه عادی شکار پرندگان وحشی برای متقاضیان واجد شرایط با رعایت شرایطی ممکن است.

وی با بیان اینکه پروانه صادره فقط در محدوده شکارگاه های آزاد استان همدان دارای اعتبار است، گفت: اولویت صدور پروانه با افرادی است که بومی استان همدان بوده و وابستگی معیشتی به شکار دارند.

مدیرکل محیط زیست استان همدان با بیان اینکه شکار در محدوده مناطق چهارگانه تحت مدیریت و مناطق تیراندازی و شکار ممنوع استان ممنوع است، گفت: فصل مجاز شکار از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری خواهد بود.

وی مدت اعتبار پروانه از تاریخ صدور را ۳ ماه ذکر کرد و گفت: گونه های قابل شکار شامل کبک، تیهو، فاخته، قمری و باقرقره شکم سیاه هستند.

بسطامی با بیان اینکه بهای هر پروانه یک میلیون و ۳۲۰ هزار ریال تعیین شده است، گفت: تعداد مجاز شکار در مجموع حداکثر ۴ قطعه پرنده در هر روز است.

وی بااشاره به اینکه پس از انقضاء مدت اعتبار پروانه صادره، صدور پروانه جدید برای متقاضیان با رعایت سقف زمانی فصل مجاز شکار بلامانع خواهد بود، گفت: روزهای مجاز شکار نیز دو روز در هفته و پنج شنبه و جمعه تعیین شده است.

مدیرکل محیط زیست استان همدان باتاکید بر اینکه صدور پروانه برای اتباع خارجی مقیم و غیرمقیم ممنوع و صدور پروانه برای افراد دارای محرومیت شکار و صید نیز ممنوع است، گفت: متقاضی باید دارای سلاح ساچمه زنی با جواز حمل سلاح معتبر و دفترچه شناسایی شکارچیان ویژه حمل سلاح ساچمه زنی باشد.

وی بااشاره به اینکه صدور پروانه منوط به واریز بهای پروانه به حساب فروش پروانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان است و از جانب واحدهای تابعه شهرستانی صادر خواهد شد، گفت: مشخصات پروانه صادره باید در دفترچه شناسایی شکارچیان ثبت شود.

وی یادآور شد: چنانچه به هر دلیل از جمله احتمال شیوع بیماری، سازمان حفاظت محیط زیست ضرورت ممانعت از شکار را اعلام کرد صدور پروانه جدید متوقف و تمام پروانه هایی که از قبل صادر شده نیز تا زمان رفع مشکل غیر قابل بهره برداری خواهند بود.


10296780
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است