استانی 13:59 - 27 فروردین 1393
انواری خبر داد:
قم - خبرگزاری مهر: عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سال گذشته نزدیک به 150 میلیارد تومان ذکات به شکل نقدی و 100 میلیارد تومان به شکل کالا جمع آوری شد.

جمع آوری 250 میلیارد تومان ذکات در سال گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، حسین انواری قبل از ظهر چهارشنبه در دیدار مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) با حجت الاسلام سعیدی تولیت آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه(س) که در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به شعار امسال گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری فراخوانی برای مدیران مجموعه کمیته امداد در تبیین مواضع و شعار سال که توسط شورای مرکزی تعیین شده بود برگزار شد تا بتوان به بهترین شکل شعار سال را نهادینه کرد.

وی توجه به بعد فکری و فرهنگی مددجویان کمیته امداد را به عنوان یک راهکار مهم برای سالجاری عنوان کرد و بیان داشت: در راستای این هدف برنامه هایی را در حوزه دانشجویی و دانش آموزی دیده شده که سعی داریم با شتاب بیشتری به آن بپردازیم.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره)، توجه به الگوی مصرف و تلاش برای استحکام اقتصاد خانواده را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد عنوان و ادامه داد: ما درصددیم تا با دنبال کردن برنامه‌های سال گذشته شرایط اقتصادی را در خانواده‌های تحت پوشش به مرحله اجرا برسانیم که تزلزل اقتصادی در این خانواده‌ها مشاهده نشود و یک امنیت اقتصادی برای آنان فراهم شود.

وی به مطالعه چهار ساله برای اجرای طرحی برای ایجاد مراکز نیکوکاری در مساجد اشاره کرد و گفت: در این زمینه جلساتی را با علما و ائمه جماعات برگزار کردیم تا با ایجاد چنین مراکزی در مساجد یک شبکه امداد رسانی مردمی شکل بگیرد که این مراکز هم اکنون در هزار مسجد کشور ایجاد شده است.

انواری، ارائه مشاوره حقوقی، خانوادگی، توجه به مشائل معیشتی را از جمله مسائلی عنوان که در این مراکز دنبال می‌شود.

وی در ادامه به حرکت جهادی اشاره و با تاکید براینکه این امر از ابتدای تشکیل امداد مورد توجه بوده است بیان داشت: بر همین اساس است که افرادی که در کمیته امداد مشغول فعالیت هستند خود را کارمند امداد نمی‌دانند بلکه خود را وقف امداد کرده‌اند.

ایجاد 160 هزار فرصت شغلی در زمینه مشاغل خانگی

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) به فعالیت کمیته امداد در زمینه ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: در سال گذشته کمیته امداد 160 هزار فرصت شغلی در زمینه مشاغل خانگی ایجاد کرد و نزدیک به 120 هزار خانوار نیز در این زمینه به خودکفایی رسیدند.

وی ادامه داد: صرف پرداخت پول مشکلات خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد را حل نمی‌کند و باید یک خودباوری و جسارت را در این خانواده‌ها ایجاد کرد تا بتوانند خود نیز وارد صحنه‌های مختلف اجتماعی شوند.

بیان احکام زکات توسط هزار روحانی

انواری به مبحث زکات اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر نزدیک به هزار روحانی در روستاها در زمینه بیان احکام زکات با کمیته امداد همکاری می‌کنند و در سال گذشته نزدیک به 150 میلیارد تومان ذکات به شکل نقدی و 100 میلیارد تومان به شکل کالا جمع آوری شد.

وی ادامه داد: طبق توافقی که صورت گرفته بود مقرر شده تا هر میزان که زکات در روستا جمع آوری شود معادل آن را دولت برای آبادانی پرداخت کند اما در این بین مردم از دولت پیشی گرفتند و 100 میلیاردی که دولت تصویب کرده بود تنها 30 میلیارد آن را دریافت کردیم.

انواری ذکات را یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی عنوان و گفت: با همراهی دولت ذکات می‌تواند تبدیل به جریانی برای تولید و کار در روستا و آبادانی آن شود و از مهاجرت‌ها جلوگیری کند.

وی در ادامه با بیان اینکه 350 مودی ذکات با کمیته امداد همکاری دارند، گفت: نزدیک به 23 میلیون نفر به اشکال گوناگونی تحت پوشش کمیته امداد هستند.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) به مباحث یارانه نیز اشاره و گفت: امداد سعی داشته همه اقشار ضعیف را در طرح هدفمندی ثبت نام کند و ما حتی اعلام کرده‌ایم که حاضریم در زمینه ارائه سبد کالا برای به دهک‌های پائین جامعه قبول مسئولیت کنیم.


3497627
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است