استانی 08:35 - 29 مهر 1393
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت با ابراز تأسف از اینکه استان کرمان در آمارسرطان به ویژه سرطان حنجره بیش از میانگین کشوری است، گفت: نیمی از ایرانیان چاق هستند. بیماری‌های قلبی علت 30 درصد مرگ و میر استان کرمان است 10 درصد مربوط به سرطان و 10 درصد مربوط به تصادفات است که متأسفانه سالانه 7 درصد به میزان سرطانی‌های استان کرمان افزوده می‌شود.

سرطان حنجره در استان کرمان بیش از میانگین کشوری

دکتر «علی اسکندری‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است که فعالیت خود را با کار فرهنگی آغاز کرده و با پیشرفت در کارهای تحقیقاتی، پروژه‌های سنگینی انجام داده است.

وی در ادامه افزود: در بحث مشارکت‌های اجتماعی باید به سمت توسعه‌ی اقدامات مشارکتی بین‌بخشی برویم که این اقدامات در بخش سلامت بوده و دانشگاه علوم پزشکی قطب این فعالیت‌ها در جنوب‌شرق است و می‌خواهیم این اقدامات را با بخش خصوصی، مردم و دیگر دستگاه‌ها به مشارکت بگذاریم.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به همکاری با جهاد دانشگاهی کرمان تصریح کرد: خدمات سلامت جهاد دانشگاهی در بانک خون بند ناف، کلینیک سلامت و ناباروری و ... قابل توجه است و باید گسترش بیشتری بیابد.

اسکندری‌زاده یادآور شد: مقام معظم رهبری، سلامت را اولویت نخست کشور عنوان کردند و با اجرای طرح تحول نظام سلامت، کاهش پرداخت هزینه‌های مردم در بیمارستان‌های دولتی انجام شده است و موارد دیگری در ادامه طرح وجود دارد و باید به سمت بهداشت و خدمات برود.

وی اظهار کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت که حاکمیت، این بخش را در اولویت قرار داده، رضایت‌مندی مردم و مسئولان را به‌دنبال داشته است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به مشارکت‌های اجتماعی در زمینه‌های مختلف افزود: جامعه‌ی ما یک گذر از مشارکت‌های اجتماعی سنتی به مدرن دارد که سازمان‌های مردم نهاد شکل مدرن مشارکت‌هاست و به مسائل مختلف ورود کرده است.

اسکندری‌زاده تصریح کرد: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و جلب مشارکت‌های اجتماعی دارد و می‌خواهیم که پرداختن به خیران، سازمان‌های مردم نهاد و مراکز مرتبط با بخش سلامت را در راستای جلب مشارکت‌ها در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به طرح چراغ راهنمایی برای غذاها اظهار کرد: متأسفانه مصرف شکر، نمک و چربی در ایران بیش از میانگین جهانی است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: در بحث مشارکت‌های اجتماعی باید به سمت توسعه اقدامات مشارکتی بین بخشی برویم که این اقدامات در بخش سلامت بوده و دانشگاه علوم پزشکی قطب این فعالیت‌ها در جنوب‌شرق است و می‌خواهیم این اقدامات را با بخش خصوصی، مردم و دیگر دستگاه‌ها به مشارکت بگذاریم.

اسکندری‌زاده خاطرنشان کرد: ورود بخش خصوصی به سلامت ضروریست، اما به نفع مردم نیست. باید با در نظر گرفتن مصالح مردم، از امکانات بخش خصوصی برای ارتقاء تجهیزات و سلامت مردم استفاده کنیم، اما نباید درمان خصوصی شود.

وی گفت: اختصاص اعتبار و مدیریت صحیح منابع اهمیت زیادی دارد و باید از درمان به سمت بهداشت برویم که غذای سالم از پایه‌های سلامت مردم است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: آماده همکاری با جهاد دانشگاهی در بحث سلامت و مشارکت‌ها در قالب پروژه‌های تحقیقاتی و موارد مختلف هستیم.

اسکندری‌زاده با اشاره به اهمیت آموزش، تصریح کرد: باید به سمت کارهای پژوهشی و فناوری برویم.

وی با اشاره به بحث خیران یادآور شد: باید با نشان دادن نیازهای واقعی و اساسی بخش سلامت، خیران را به مشارکت در این بخش ترغیب کرد و لازم است که خیران به این حوزه وارد شوند.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: علاوه‌بر منابع، تفکر و انگیزه خیران اهمیت دارد و باید به این مسائل بهاء داد و از اعتبار این افراد برای حضور دیگران استفاده کنیم.

اسکندری‌زاده تصریح کرد: در بخش فرهنگی نیز فرهنگسازی مقوله سلامت و آموزش باید در عمق جامعه رسوخ و در دانشگاه به این مسائل ورود کرده و با ایجاد انجمن‌های تخصصی، کار انجام دهیم.

انتهای پیام


4998711
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است