استانی 18:41 - 04 خرداد 1398

پرداخت حق آلایندگی عسلویه به دیگر استان‌ها ظلم به استان بوشهر است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند بعد از ظهر شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر اظهار داشت: باید دقت و نظارت کافی در زمینه توزیع اعتبارات در همه نقاط استان و شهرستان‌ها را شاهد باشیم.

وی با اعلام ممنوعیت اجرای پروژه جدید به استثنای بخش‌های آموزشی، آبرسانی و رفع مشکلات مردم تصریح کرد: اولویت استان بوشهر تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های ناتمام است.

استاندار بوشهر خواستار برنامه‌ریزی مناسب و دقیق در حوزه اعتبارات شد و افزود: ۸۰ درصد اعتبارات ملی است و مدیران باید برای افزایش سهم اعتبارات ملی برای استان تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

وی با تقدیر از مدیران استان برای جذب بیش از هشت میلیارد تومان اعتبارات ملی در سال گذشته اضافه کرد: در هزینه کرد اعتبارات استانی و ملی باید به اصل صرفه‌جویی توجه ویژه شود.

گراوند با اشاره به پیش‌بینی پنج هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی دستگاه‌ها از محل تهاتر در کشور خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر از این فرصت برای پرداخت بدهی‌ها استفاده کنند.

وی اعتبار پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور به استان بوشهر را دو هزار و ۵۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری مبلغ ۲۱۲ میلیارد تومان به عنوان نخستین اعتبار طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور تخصیص یافت.

استاندار بوشهر اضافه کرد: شهرستان عسلویه میزبان خیل عظیم تاسیسات صنعتی است و آلایندگی بسیار بالایی سلامت مردم را تهدید می‌کند ولی برخی افراد با لابی‌گری دنبال تصاحب سهم مردم استان بوشهر به ویژه عسلویه هستند.

وی با اشاره به اینکه این اعتبارات آلایندگی‌ها حق مردم استان بوشهر و خصوصاً عسلویه است، تصریح کرد: نمایندگان استان در مجلس این موضوع را به جد دنبال کنند و اجازه ندهند این اعتبارات از استان گرفته شود.

گراوند با اشاره به اینکه هیچ سنجشی در زمینه آلایندگی دیگر استان‌ها صورت نگرفته است، تاکید کرد: پرداخت اعتبارات عوارض آلایندگی عسلویه به دیگر استان‌ها ظلم مضاعف و بزرگ علیه مردم این منطقه و استان بوشهر است.

وی با انتقاد از لابی‌گری‌ها برای تخصیص اعتبارات آلایندگی به استان‌های همسایه، گفت: این حق مردم استان بوشهر است و اگر این سنگ بنا کج گذاشته شود سال‌ها حق مسلم مردم استان بوشهر در جابه‌جایی اعتبارات عوارض آلایندگی تضییع می‌شود.

گراوند با بیان اینکه دولت نباید اجازه این تضییع حقوق مردم استان بوشهر را بدهد، خاطرنشان کرد: جامعه نیاز به آرامش دارد و نباید این اعتبارات به استانی دیگر تخصیص یابد.


10136233
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است