ورزشی 11:01 - 08 تیر 1393
ملی‌پوش بسکتبال ایران با انتقاد از بی‌توجهی‌ها به این رشته از وضعیت آسیب‌دیدگی‌اش صحبت کرد.

انتقاد ملی‌پوش بسکتبال: شاید یادشان رفته بسکتبال هم جام جهانی دارد

سعید داورپناه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره توقع‌ها از تیم‌ ملی بسکتبال برای حضور در جام جهانی 2014 بیان کرد: تیم ملی هم اکنون خودش را برای کاپ آسیا آماده می‌کند و پس از آن باید برای تورنمنت‌های بین‌المللی جهت آماده‌سازی شرکت کند. به هر حال شرایط بسکتبال مشخص است و تیم ملی باید در جام جهانی برابر بهترین‌های جهان بازی کند. اسپانیا، فرانسه، صربستان و برزیل بزرگان بسکتبال جهان هستند و همه از بسکتبالیست‌ها انتظار نمایشی زیبا و منطقی دارند.

ملی‌پوش بسکتبال ایران در ادامه به بی‌توجهی‌ها به بسکتبال اشاره کرد و افزود: باید به اندازه امکاناتی که به بسکتبال داده شده انتظار داشته باشیم. یک سال از قهرمانی این بازیکنان در آسیا می‌گذرد و هنوز کسی نگفته چرا از تیم تقدیر نشده است. یک تشکر نشد و حالا باید چه توقعی از بسکتبال داشته باشیم؟ مگر توجه و امکاناتی که وزارت ورزش و کمیته در اختیار بسکتبال قرار دادند در حد جام جهانی و بازی‌های آسیایی است؟ به نظر من این ملی‌پوشان با غیرت بالای خود به کارشان ادامه می‌دهند چرا که بی‌توجهی‌ها بسیار زیاد است. شاید یادشان رفته که بسکتبال هم قرار است در جام جهانی شرکت کند.

ملی‌پوش باشگاه مهرام با اشاره به حضور بسکتبال در المپیک و جام جهانی قبلی بیان کرد: تیم ملی در المپیک 2008 و جام جهانی 2010 حضور داشت. بازی‌های ما در المپیک ساعت 9 صبح بود اما پخش نمی‌شد. واقعاً بی‌توجهی تا چقدر؟ چطور انتظار داریم با این شرایط بسکتبال و جوانان ما رشد کنند و برای آینده آماده شوند؟ انگیزه باقی نمی‌ماند و اگر این وضعیت ادامه‌دار شود باید نگران باشیم. بالاخره فدراسیون هم باید بودجه‌ای داشته باشد تا بتواند برنامه‌هایش را عملی کند. بدون حامی که نمی‌شود کار کرد. به نظر من نگاه به رشته‌های توپی عادلانه نیست و این وسط به بسکتبال ظلم می‌شود.

داورپناه با اشاره به انگیزه ملی‌پوشان بیان کرد: ما بازیکنانی چون نیکخواه، حدادی و کامرانی داریم که سال‌ها در تیم ملی زحمت کشیده‌اند اما با این شرایط چه انگیزه‌ای داشته باشند؟ همه آن‌ها خانواده دارند، فرزندانشان به تازگی به دنیا آمده‌اند. بازیکنی مثل آفاق فرزند دوقلو دارد. چطور این همه دوری را تحمل کنند و باز هم بی‌توجهی ببینند؟ چه کسی قدر زحمت‌های آن‌ها را می‌داند؟

ملی‌پوش بسکتبال ایران افزود: با همه این شرایط دوستداران بسکتبال تنها توقع عملکردی زیبا و قابل قبول از ملی‌پوشان خود دارند و اینکه بتوانند برابر بهترین‌های جهان، بسکتبال ایران را به نمایش بگذارند و توانایی‌هایشان را اثبات کند. امیدوارم تمام ملی‌پوشان با غیرت و سلامت به جام جهانی بروند و بدرخشند.

داورپناه که به دلیل مصدومیت اردوی تیم ملی را از دست داد درباره وضعیت خودش هم صحبت کرد و گفت: در فینال اول لیگ مچ پایم پیچ خورد که باعث شد از ناحیه زانو نیز آسیب ببینم. فیزیوتراپی رفتم و نباید بازی می‌کردم اما خب در جریان فینال لیگ باید به میدان می‌رفتم. مصدومیتم بیشتر شد. MRI گرفتم و ابتدا پزشکم گفت ACL پاره کردم اما خدا را شکر اینطور نبود. استخوانم خونریزی کرده بود که نباید به هیچ‌وجه فشار می‌آوردم.

او ادامه داد: با آقای بچیروویچ صحبت کردم و شرایط را گرفتم. واقعاً دوست داشتم در اردو باشم و انگیزه هم داشتم اما به نظرم سلامتی مهم‌تر از این بود که با مصدومیت وارد تمرین شوم. با این شرایط به کاپ آسیا که نمی‌رسم و سعی می‌کنم استراحت لازم را داشته باشم تا انشاء‌الله تا یک ماه دیگر بتوانم با سلامتی کامل در خدمت تیم ملی باشم. با کادر فنی هم مشورت کردم. آن‌ها هم با این تصمیم من موافقت کردند. با این حال من در این مدت هم سعی کردم آماده باشم. اضافه وزن ندارم و سعی می‌کنم از نظر بدنی افت نکنم.

انتهای پیام


4109921
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است