ورزشی 13:45 - 16 مهر 1393
ایران پتانسیل ساندا را مثل تالو ندارد
عضو تیم ملی تالو گفت: واقعیت امر این است که تالو ورزش چینی‌هاست و ما هنوز نتوانسته‌ایم این رشته را در ایران گسترش بدهیم.

پیغمبری: تالو در ایران گسترش پیدا نکرده است/ باید نفوذ داوری‌ها برچیده شود

احسان پیغمبری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد میزبانی کره جنوبی در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون اظهار داشت: میزبانی کره‌ای‌ها اصلاً‌ خوب نبود. تمام ورزشکاران از دهکده تا محل برگزاری مسابقات حداقل روزانه 2 ساعت باید مسیر را طی می‌کردند. غذایی که برای ورزشکاران سرو می‌شد طبق طبخ آسیایی شرقی بود و ما در طول این دو هفته بیشتر سیب‌زمینی مصرف کردیم.

وی در ادامه گفت: یک مقدار نتوانستم آن چیزی که انتظار داشتم را در اجرای فرم‌ها انجام دهم. یک حرکت سختی را امسال می‌خواستیم اضافه کنیم تا سطح کیفیت کار افزایش پیدا کند. بعد همین حرکت را تمرین کردیم و با یک دانش بومی انجام دادیم. تمرینات در مسابقات خیلی خوب انجام شد. متأسفانه در حرکت دوم بالاتنه من عدم تعادل داشتم و سعی کردم تعادلم را حفظ کنم تا امتیاز کسر نشود اما 10صدم امتیاز من کاهش پیدا کرد و این موضوع باعث شد از کورس رقابت باز بمانم چرا که در ورزش تالو یک صدم اختلاف باعث می‌شود به مدال برسیم.

پیغمبری در ادامه خاطرنشان کرد: واقعیت این است که بهترین ویژگی در ساندا این است که یک علمی را از چین گرفته و بومی‌سازی شده و در کنار این بومی‌سازی فدراسیون از قهرمانان ساندا برای تکمیل شدن این فرایند استفاده کرد. زمانی که کار ساندا آغاز شد "وی‌ان‌دون" به عنوان مربی از چین به ایران فرا خوانده شد تا با دانش او فضای ساندا در ایران بهتر مهیا شود، اما هنوز فضا برای تالو مهیا نشده است. البته آن پتانسیلی که در ساندا وجود دارد در تالو نیست.

عضو تیم ملی تالو در بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: فدراسیون در یک مقطع 4 مربی تالو به ایران آورد، اما کیفیت مربی‌ها یا خوب نبود یا بعضی از آنها شرایط خاصی را داشتند. به همین دلیل آن فضایی که برای کسب تجربه نیاز است مهیا نشد. واقعیت امر این است که این ورزش چینی‌ها است و ما هنوز علم تالو را نتوانستیم در ایران گسترش دهیم.

وی در پایان گفت: یکسری عوامل مهمتر وجود دارد و آن نفوذ داوری‌ها است که باید فکری به حال آن شود. باید داوری‌ها در تالو طوری باشد که میزبان حق دست بردن در توزیع مدال را نداشته باشد. نمونه بارز آن این است که کره‌ای‌ها در بازی‌های آسیایی به مدال طلا دست یافتند. به هر حال مسئولان فدراسیون، توحید اسدیان مربی تیم ملی تالو و ما همگی با تمام توان دست به دست هم داده‌ایم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم.


4899652
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است