استانی 14:57 - 09 آبان 1393
امام جمعه کامیاران:
امام جمعه کامیاران خواستار نهادینه‌کردن فرضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر شاخصه تمییز مؤمن از منافق است.

امر به معروف و نهی از منکر شاخصه تمییز مؤمن از منافق است

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، ماموستا توفیق قربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کامیاران اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول زندگی و لازمه رشد و تکامل جوامع بشری است که متأسفانه در جهان اسلام، نه تنها محجور واقع شده بلکه مورد تحریف و یا ضد تبلیغ نیز قرار گرفته است.

وی افزود: امروز در جوامع اسلامی امر به معروف و نهی از منکر جایگاه خود را پیدا نکرده است.

امام جمعه کامیاران خاطر نشان کرد: شاخصه تمیز انسان عاقل و مؤمن از جاهل و منافق به واقع عمل به امر به معروف و نهی از منکر است.

ماموستا قربانی بیان کرد: اگر همه مردم در راستای احیاء فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر احساس وظیفه کنند و معروف های جامعه را ترویج دهند و با همه توان از گسترش منکرات در جامعه جلوگیری کنند، دیگر شاهد بداخلاقی و رواج فساد در جامعه نخواهیم بود.

وی مهمترین هدف قیام امام حسین(ع) را زنده نگه‌داشتن دین رسول‌الله(ص) به واسطه امر به معروف و نهی از منکر دانست و اضافه کرد: امام حسین(ع) قیام کرد تا احیاگر سنت جدش، رسول گرامی اسلام در مورد امر به‌معروف و نهی از منکر در جامعه باشد.

امام جمعه کامیاران در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: در یک جامعه‌ای که آراسته به نظام اسلامی است امر به‌معروف و نهی از منکر تکلیف همه مردم است؛ چرا که اگر این فرهنگ به‌ درستی در جامعه نهادینه شود بسیاری از معضلات و نابسامانی‌ها از متن جامعه حذف می‌شود.

گفتنی است پس از اقامه نماز جمعه این هفته نیز همزمان با آخرین روز از هفته امر به معروف و نهی از منکر، مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه کامیاران برای احیای این فریضه مهم و واجب به خیابان‌ها رفتند.

انتهای‌پیام/79018/


5083178
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: ایستگاه هواشناسی انجیره با ۱۳۴ میلی متر بیشترین میزان دریافت نزولات جوی استان را از روز سه شنبه تا صبح امروز ثبت کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است