استانی 13:22 - 19 مرداد 1399
امام جمعه پلدختر مطرح کرد:
ایسنا/لرستان امام جمعه پلدختر گفت: باتوجه به این‌که شغل اصلی مردم شهرستان پلدختر کشاورزی است، در سیل فروردین ماه ۹۸ خسارات زیادی به این بخش وارد شد که لازم بوده نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان نسبت به رفع این مشکلات دغدغه لازم را داشته باشند.

کشاورزان، چشم انتظار فعالیت‌های نمایندگان مجلس در حوزه کشاورزی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن موسوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با عنایت به مطالبات رهبری مبنی بر انقلابی بودن مجلس شورای اسلامی، شاکله یازدهمین مجلس شورای اسلامی از  نمایندگان انقلابی تشکیل شده بنابراین خواه و ناخواه انتظار ما از این نمایندگان و مجلس بیشتر می‌شود.

وی افزود: آنچه از نمایندگان استان انتظار می‌رود این است که در طول این چهار سال که فرصت مغتنمی است برای رشد و توسعه استان به ویژه در مباحث اقتصادی و محرومیت زدایی و مباحث فرهنگی  به طور جد مطالبه‌گر باشند.

موسوی با اشاره به این‌که پلدختر هنوز دست‌خوش حوادث سیل است، عنوان کرد: مردم هنوز از بحث سیل خارج نشده و خانواده‌هایی داریم که بلاتکلیف و بی‌سرپناه مانده‌اند در این شرایط از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود این مسائل را پیگیری کنند.

امام جمعه پلدختر با بیان این‌که خدمات خوبی به مردم سیل زده ارائه شده اما مکمل آن این است که یک پیگیری جدی از سوی نماینده شهرستان در این زمینه صورت گیرد، تصریح کرد: در حوزه شهری و روستایی زیرساخت‌هایی داشتیم که سیل آن‌ها را تخریب کرد؛ لازم است در این زمینه نمایندگان ورود کنند و مساعدتی دوباره به سیل زدگان شود تا بتوانند سرپناهی برای خود تهیه کنند.

وی با اشاره به این‌که درحال حاضر مباحث اقتصادی حرف اول کشور است که نیاز به نظارت قوی دارد، بیان کرد: وظیفه مجلس نظارت بر این امور است که اگر به این وظیفه خود صحیح عمل کرده و در بحث نظارت و قانون‌گذاری به صورت جدی ورود کند خواه و ناخواه تعادلی در بازار اقتصادی کشور ایجاد خواهد شد.

موسوی ادامه داد: در حال حاضر شاهد ورود قوه قضاییه با جدیت تمام در بحث مبارزه با فساد به ویژه در مباحث اقتصادی هستیم که  بارقه‌ای از امید در دل مردم روشن کرده، در این حال قوه مقننه باید کمک حال قوه قضاییه باشد و در این زمینه نقش مهمی می‌تواند داشته باشد.

امام جمعه پلدختر تأکید کرد: مجلس که برآورده از آراء مردم است و مردم آن‌ها را انتخاب کرده‌اند باید به فکر اقتصاد و معیشت مردم باشند.

وی با اشاره به این‌که از مجلس انتظار می‌رود که در مباحث فرهنگی کشور هم به طور قوی عمل کند، عنوان کرد: فرهنگ زیربنای همه چیز است به طوری‌که اقتصاد هم مبتنی بر فرهنگ است، اگر زیربنای فرهنگ را درست کنیم قطعاً روی اقتصاد نیز تأثیر خواهد گذاشت.

موسوی با اشاره به این‌که در مجلس یک کمیسیون به نام کمیسیون فرهنگی و فراکسیون قرآن و عترت را داریم که مباحث فرهنگی را  بررسی می‌کنند، بیان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس می‌تواند بازویی برای شورای انقلاب فرهنگی در بحث اجرا، نظارت، قانون‌گذاری و تسهیل راه فرهنگ ما باشد لذا لازم است جدیتی به خرج داده شود بلکه بتوانیم مباحث فرهنگی را به طور زیباتری داشته باشیم.

امام جمعه پلدختر با اشاره به مشکلات فراوان مردم در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: سیل فروردین ۹۸ خسارات زیادی به باغات و مزارع کشاورزی شهرستان وارد کرد، با توجه به اینکه اصل شغل مردم شهرستان کشاورزی است پمپاژهای آب کشاورزی کلاً از بین رفته یا تعداد محدودی از آن‌ها باقی مانده که نیازمند این است در این حوزه وزارت جهاد کشاورزی کمک و مساعدت ویژه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: مشکلاتی ازقبیل زیرساخت‌های شهری در حوزه مخابرات، پل‌ها و راه‌ها در شهرستان پلدختر وجود دارد؛ همچنین در برخی روستاها آب‌رسانی ضعیف است یا مشکلات جدی وجود دارد که انتظار می‌رود این مشکل نیز حل شود.

موسوی با اشاره به این‌که از مردم فهیم و با بصیرت پلدختر درخواست داریم در مبارزه با ویروس کرونا جدیت ویژه به خرج بدهند، عنوان کرد: پلدختر در اوایل شیوع ویروس جزء شهرهای سفید استان بود اما الان طبق آمارهای اعلام شده با ۶۰۰ نفر مبتلا در وضعیت قرمز به سر می‌بریم که انتظار داریم مردم بهداشت را هم رعایت کنند که این مسئله نیز مرتفع شود.

انتهای پیام


10658679
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است