ورزشی 10:34 - 08 تیر 1393
احسان حدادی و امین نیکفر دو پرتابگر المپیکی ایران در ادامه تمرینات خود برای حضور در بازی های آ سیایی به تهران رسیدند و حالا در ورزشگاه آفتاب انقلاب کنار هم تمرین می کنند.

گفت‌وگو با احسان حدادی و امین نیکفر در" آفتاب انقلاب"

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حدود سه ماه تا بازی های آسیایی باقی مانده و دوومیدانی کاران ایران برای کسب ورودی بازی های آسیایی تمرینات خود را ادامه می دهند. در این بین، احسان حدادی به عنوان اصلی ترین شانس کسب مدال طلا در اینچئون، پس از کسب عنوان سومی در آخرین مرحله از لیگ الماس برای تمدید ویزای خود به ایران بازگشته و این روزها تمریناتش را در آفتاب انقلاب ادامه می دهد اما او این بار تنها نیست.

امین نیکفر، پرتابگر المپیکی وزنه ایران که پس از بازی های لندن، دیگر به ایران باز نگشته بود، برای آن که بتواند در بازی های آسیایی شرکت کند، به تهران آمده و در اولین مسابقه ای که پس از المپیک لندن در ایران داشت، به عنوان پرتابگر تیم خوزستان در مرحله اول لیگ مسابقه داد و با رکورد 19 متر و 51 سانتی متر، ورودی بازی های آسیایی را به دست آورد. او نیز در زمان مسابقه خود تنها نبود و احسان حدادی از کنار زمین نیکفر را تشویق و گاهی هم راهنمایی می کرد. آنچه می خوانید گفت وگوی خبرنگار ایسنا با این دو پرتابگر المپیکی است:

- آقای حدادی آخرین بار که در ایران مسابقه دادید کمی لاغرتر بودید و نتوانستید رکورد خوبی را کسب کنید، البته بعد مشخص شد که مشکل بیماری معده داشته اید.

من کمی کاهش وزن داشتم و این باعث شد تا مریض شوم و نتوانم شرایط خوبی در مسابقات داشته باشم. این موضوع مربوط به مشکل معده‌ام بود، هر چند پس از آن با دستورات پزشکی وضعیتم بهتر است و حالا کمی وزنم بازگشته و پرتاب هایم نیز بهتر شده است.

احسان حدادی و امین نیکفر

- از عملکردی که در آخرین مسابقه لیگ الماس داشتید راضی هستید؟

پیش از آن که به آمریکا بروم، 12 روز در روسیه بودم و مشکلات تکنیکی خود را برطرف کردم. پس از آن به نیویورک سفر کردم اما پرواز طولانی تا آمریکا داشتم و حدود 10 – 11 ساعت در هواپیما بودم. البته این موضوع برای حریفانم هم وجود داشت، ولی من نسبت به آنها از مسیر دورتری آمده بودم. به همین دلیل زمان خوابم تنظیم نبود و با این شرایط در مسابقه شرکت کردم. من با پرتاب بیش از 65 متر سوم شدم. پس از لیگ الماس هم با توجه به این که ویزای روسیه‌ام تمام شده بود، به ایران بازگشتم تا ویزایم آماده شود. تا آن زمان مربی ام هم که برای معالجه به آمریکا رفته است، به روسیه باز می‌گردد.

- شما در مرحله نخست لیگ الماس ششم شدید و این بار سوم، فکر می کنید امسال چه نتیجه ای در لیگ الماس بگیرید و هنوز به نظر می رسد فاصله زیادی با هارتینگ دارید.

واقعیت این است که امسال هدف اصلی‌ام لیگ الماس نیست، بلکه می‌خواهم در بازی‌های آسیایی اینچئون نتیجه‌ بسیار خوبی بگیرم. حضورم در لیگ الماس برای این است تا رکوردهایم را در سطح ایده‌آل نگه دارم، اما در نهایت می‌خواهم بهترین نتیجه‌ را در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی کسب کنم.

- در مسابقات اخیر لیگ الماس چرا بیشتر پرتاب‌هایتان خطا بود؟

بالاخره شرایط مسابقه است و من وقتی رکورد 65 متر را زدم می خواستم با حرکت‌های رو به جلو این رکورد را ارتقا دهم، اما همین موضوع باعث می‌شد که خطا کنم.

- گودا حریف هندی شما در بازی های آسیایی عملکرد خوبی در این مرحله از لیگ الماس نداشت اما او در غیاب شما قهرمان آسیا شد. فکر می کنید او حریف جدی برایتان در بازی های آسیایی است؟

بالاخره هر پرتابگری که در مسابقات حضور پیدا می‌کند رقیب محسوب می‌شود، حالا چه این رقیب دیسک خود را 40 متر بیندازد و یا این که پرتاب 70 متری داشته باشد. به هر حال من سعی می‌کنم در بازی‌های آسیایی بهترین باشم. اصلا مهم نیست که حریفم چه نتیجه‌ای در مسابقات کسب می‌کند.

احسان حدادی - امین نیکفر

- می گویند شانس صددرصد مدال در بازی های آسیایی هستید، شما هم همین عقیده را دارید؟

نمی‌شود چیزی را به صورت قطعی پیش‌بینی کرد و گفت که شانس صددرصد مدال طلا هستم. ممکن است شرایط به گونه‌ای باشد که طلا را به دست آورم و یا این که مانند المپیک پکن آسیب ببینم و حتی نتوانم به مدال برسم. به هر حال سعی می‌کنم بهترین نتیجه‌ را در اینچئون به دست آورم.

- چه برنامه تمرینی تا بازی های آسیایی دارید؟

پس از بازگشت به روسیه احتملا اردویی را در آلمان داشته باشم و در این کشور مسابقه دهم. اگر شرایط این اردو مهیا باشد حدود یک ماه و نیم در آلمان می‌مانم در غیر این صورت دوباره به روسیه باز می گردم. هنوز برنامه ام به صورت کامل مشخص نیست و ممکن است در این بین باز هم به ایران بیایم.

- شما با نیکفر تمرین می کنید؟ یعنی نقش مربی را دارید؟

من مربی کسی نیستم. امین مهمان من است و زمانی که در آمریکا بودم، او کمک بسیار زیادی به من کرد. ما حدود چهار ماه در آنجا با هم تمرین می‌کردیم و حالا هم که امین به ایران آمده با هم تمرین می‌کنیم. حالا نه او تنهاست و نه من. فیزیوتراپم نیز چند روز دیگر به ایران می‌آید و وضعیت بهتر هم خواهد شد.

احسان حدادی و امین نیکفر

- فکر می کنم شما از وضعیت تمرینی نیکفر باخبر هستید فکر می‌کنید او در بازی‌های آسیایی شانس کسب مدال محسوب می‌شود؟

او پرتاب خوبی در لیگ داشت و ورودی بازی های آ‌سیایی را نیز به دست آورد. باید بر روی پرتاب‌های خود تمرکز کند و تمرین بیشتری داشته باشد، در این صورت او شانس کسب مدال در بازی‌های آسیایی را دارد.

- آقای حدادی چرا در مسابقات لیگ شرکت نکردید؟

دوست داشتم در لیگ ایران حضور داشته باشم، اما باشگاهی ندارم به همین دلیل مسابقه ندادم.

- از باشگاه پرسپولیس چه خبر؟ تمام مطالبات خود را گرفتید؟

فعلا این باشگاه زیر نظر وزارت ورزش و جوانان است و داوری – رییس فدراسیون دوومیدانی- هم با مسئولان وزارت ورزش صحبت کرده تا مابقی مطالباتم را پرداخت کنند. امیدوارم که این مطالبات پرداخت شود.

- در مجموع از وضعیت خود راضی هستید؟

خدارو شکر، فدراسیون کمک خوبی به من داشته است اما فقط نبود مربی بسیار سخت است و باید بعد از بازی‌های آسیایی مشکل مربی را حل کنیم چون المپیک را در پیش داریم.

- یعنی بعد از بازی های آسیایی می خواهید با مربی دیگری تمرین کنید؟

من ترجیح می‌دهم تا المپیک با کیم تمریناتم را ادامه دهم و امیدوارم شرایط به گونه‌ای شود که او بتواند به راحتی به ایران بیاید و همه امکانات در اختیارش قرار گیرد یا این که پس از بازی‌های آسیایی به روسیه بروم و زیر نظر او تمرین کنم.

- شما هنوز با رکوردهای خود فاصله دارید فکر می کنید چه زمانی به رکورد ایده آل می رسید؟

اگر اتفاقی نیفتد قبل از بازی‌های آسیایی یک رکورد خوب ثبت خواهم کرد و با آمادگی کامل به اینچئون می روم.

به گزارش ایسنا، امین نیک فر، پرتابگر المپیکی وزنه ایران که کمی زبان فارسی اش نیز نسبت به گذشته بهتر شده، با سلام و احوال پرسی به زبان فارسی و البته چهره ای خندان پس از تمرین خود در زمین شماره دو ورزشگاه آفتاب انقلاب با ایسنا گفت‌وگو کرد.

- آقای نیکفر چه شد که به ایران بازگشتید؟

هدفم این بود که در بازی‌های آسیایی حضور داشته باشم و فدراسیون دوومیدانی هم اعلام کرد که اگر می‌خواهم به این رقابت‌ها بروم باید به ایران باز گردم و در اردوها شرکت کنم. من هم تصمیم گرفتم تا بازی‌های آسیایی به ایران بیایم.

احسان حدادی - امین نیکفر

- اما شما پس از المپیک از فدراسیون گلایه داشتید که سراغی از شما نمی گیرد. این گلایه ها برطرف شده است؟

پس از المپیک کسی با من تماسی نداشت و این موضوع باعث گله مندی‌ام شد، من هم دیگر پیگیری از سوی فدراسیون نداشتم، اما حالا شرایطم خوب است و تمرینات خوبی را در تهران دارم. فدراسیون هم گفته که برایم اردو در نظر می‌گیرد و هزینه هایم را تا بازی‌های آسیایی پرداخت می‌کند. اگر شرایط ماندم خوب باشد تا بازی‌های آسیایی در ایران خواهم ماند.

- از رکوردهایتان بگویید، با این رکوردها شانس مدال در اینچئون محسوب می شوید.

حدود شش هفته‌ پیش رکورد 19 متر و 72 سانتیمتر را زدم و 10 روز پیش هم وزنه خود را 19 متر و 82 سانتیمتر پرتاب کردم که رکوردهای بسیار خوبی هستند و با این رکوردها می‌توانم در رده بندی بازی‌های آسیایی قرار بگیرم. البته رقبای بسیار جدی در بازی‌های آسیایی دارم. آنها هم بیکار نیستند و برای این که در این رقابت‌ها نتیجه بگیرند، تمرین می‌کنند، اما به هر حال شانس زیادی دارم و اگر از من حمایت شود می‌توانم نتیجه‌ خوبی در اینچئون بگیرم.

- شما چند روز است به ایران آمده اید و با حضور در لیگ توانستید ورودی بازی های آسیایی را کسب کنید.

راستش فدراسیون اعلام کرد که اگر می‌خواهم به بازی‌های آسیایی بروم باید ورودی این رقابت‌ها را به دست آورم به همین دلیل تصمیم گرفتم در لیگ حاضر شوم و در ترکیب تیم خوزستان حاضر شدم چون پدرم اهل اهواز است و من خوزستانی محسوب می شوم. بسیار خوشحالم که در این مسابقه ورودی بازی های آسیایی را بدست آورم. البته فکرش را می کردم که این اتفاق بیفتد. مسابقه ام خوب نبود چون هوا بسیار گرم بود و این موضوع در عملکردم تاثیر داشت از سوی دیگر با توجه به این که مدت زیادی از سفرم به ایران نگذشته و من سفر طولانی داشته ام، هنوز به طور کامل آماده نیستم اما رکورد بدی را ثبت نکردم و از این بابت راضی ام.

- شما از 6 پرتاب خود 5 خطا داشتید آیا استرس باعث شده بود که تعداد پرتاب های خطای شما بیشتر شود؟

پیش از مسابقه فرصت کافی برای گرم کردن خود نداشتم . معمولا پیش از آغاز مسابقه باید پرتاب های زیادی داشته باشم تا گرم شوم اما این شرایط در این مسابقه ایجاد نشد و درصد خطاهایم بیشتر شد.

- آقای نیک فر پس از بازی‌های آسیایی به آمریکا باز خواهد گشت؟

هنوز هیچ برنامه‌ریزی در این باره نکرده‌ام و پس از این رقابت‌ها درباره ماندن یا رفتن تصمیم گیری می‌کنم.

- از تمرینات خود با احسان حدادی بگویید، تمرین با او چطور است؟

می‌توانم بگویم که بهترین زمان تمریناتم وقتی است که در کنار احسان تمرین می‌کنم و از این بابت بسیار خوشحالم.

احسان حدادی - امین نیکفر

احسان حدادی و امین نیکفر

احسان حدادی - امین نیکفر

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م


4109376
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است