ورزشی 11:03 - 25 خرداد 1393
در حالی‌که شورای فنی تیم‌های ملی کشتی اعلام کرده بود کشتی‌گیران باید در وزنی که نامشان اعلام شده است در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی بگیرند، اما خودشان این موضوع را نقض کرده‌اند.

چرخش ۱۸۰ درجه‌ای شورای فنی تیم‌های ملی کشتی/ یک بام و دو هوای یک تصمیم

به گزرارش خبرگزاری فارس، قرار است مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی به منظور انتخاب تیم‌های ملی برای حضور در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی 29 و 30 خرداد ماه جاری در سالن شهید بابایی قزوین برگزار شود.

چندی پیش اسامی نفرات شرکت کننده در این مسابقات توسط فدراسیون کشتی اعلام شد که نام سیداحمد محمدی، دارنده مدال طلای 2014 آسیا در بین مدعیان وزن 61 کیلوگرم در کنار مدعیانی همچون اسماعیل‌پور، احسان‌پور، مراد قلی و آقاجانی به چشم می‌خورد.

محمدی همان کشتی‌گیری است که با درخشش در جام جهانی آمریکا نامی برای خود دست و پا کرد هرچند که در آن مسابقات هم نامش در یبین کشتی‌گیران وزن 61 کیلوگرم تیم ملی رد شده بود، اما به دلیل کم‌کاری و سهل‌انگاری نتوانست سر وزن تعیین شده برسد و به همین دلیل در یک وزن بالاتر وزن‌کشی کرد و روی تشک رفت و رقابت‌های درخشانی هم از خود به نمایش گذاشت.

البته این کم‌کاری و سهل‌انگاری نه تنها به ضرر این کشتی‌گیر تمام نشد بلکه پاداشش حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و کسب مدال طلای آن مسابقات بود؛ حضوری که با حرف و حدیث فراوانی همراه بود و انتقاد بسیاری از اهالی کشتی و منتقدان را به همراه داشت.

انتقاداتی که کادر فنی آن را وارد نمی‌دانست و پای انتخاب محمدی ایستاد و از انتخاب این کشتی‌گیر دفاع کرد و عنوان کردند که با وجود اینکه نصیری در جام تختی اول شده است و وی همچنان کشتی‌گیر اول تیم ملی است! اما محمدی را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌کنند. این در حالی‌بود که پیش از این علیرضا رضایی، سخنگوی فدراسیون کشتی بارها اعلام کرده بود که ملاک حضور در مسابقات قهرمانی آسیا قهرمانی در جام تختی است که نصیری به آن رسید، اما بعدها عملکرد موفق در جام جهانی هم به این بند اضافه شد تا کادرفنی دستش برای انتخاب نفراتی همچون محمدی، اسماعیل‌پور و قاسمی بازتر باشد.

 

نکته جالب توجه در این بین بیانیه شورای فنی تیم‌های ملی کشتی است که به صراحت اعلام کرده بود که تمام کشتی‌گیران باید در وزنی که نام آنها اعلام شده است در مرحله نهایی مسابقات انتخابی شرکت کنند، اما چندی نگذشت که این شورا که بارها نقش آن در تصمیمات کشتی زیر سوال رفته است با چرخشی 180 درجه‌ای تغییر عقیده داد و مجوز حضور محمدی در وزن 65 کیلوگرم را صادر کرد.

رضا لایق، مربی تیم ملی کشتی آزاد در این باره به خبرنگار ورزرشی خبرگزاری فارس، گفت: محمدی درخواست حضور در وزن 65 کیلوگرم را به شورای فنی ارائه کرد و این شورا هم بعد از بررسی رأی به حضور این کشتی‌گیر در وزن مورد نظر داد.

با این تصمیم این سوال در ذهن شکل می‌گیرد که آیا اگر کشتی‌گیر دیگری به غیر از محمدی این درخواست را داده بود با آن موافقت می‌شد یا نقش کادر فنی و رسول خادم در این زمینه پررنگ‌تر از شورای فنی بود.

البته این تمام ماجرا نیست؛ به نظر می‌رسد کادرفنی برای رسیدن به نفرات مورد نظر خود بازی پشت پرده‌ای را آغاز کرده است و با وجود تأکید شورای فنی تیم‌های ملی کشتی، باز هم توانسته برای کسب مجوز لازم اعمال نفوذ کرده و نظر شورای فنی را با وجود تأکید قبلی جلب کند.

دلیل این چرخش 180 درجه‌ای که زیاد هم دور انتظار به نظر نمی‌رسد واضح و مشخص است چرا که کادر فنی از هم اکنون ترکیب مسابقات جهانی و بازی‌هایی آسیایی را در ذهن خود دارد و تنها باید شرایط را برای انتخاب این نفرات فراهم کند.

دلیل این مدعا هم آنست که رضایی، سخنگوی فدراسیون کشتی اعلام کرده بود که ملاک انتخاب ملی‌پوشان برای حضور در مسابقات جهانی و بازی‌هایی آسیایی تنها قهرمانی در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی نیست و نظم و انضباط درون اردویی هم مد نظر است تا بدین وسیله کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد راه فراری برای خود باز بگذارد تا در صورت شکست احتمالی یکی از گزینه‌هایش با این بهانه کشتی‌گیر نامطلوب را از گردونه رقابت خارج کند.


3996516
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است