استانی 08:35 - 20 تیر 1399
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:
ایسنا/آذربایجان شرقی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی و فاصله استاندارد در اجتماعات را رعایت نکنیم، مرداد و شهریور ماه از نظر تعداد مبتلایان و بستری‌ها بدترین ماه‌های آذربایجان‌شرقی خواهند بود.

اگر مردم رعایت نکنند، مرداد و شهریور بدترین ماه‌های آذربایجان‌شرقی خواهند بود

محمد حسین صومی، پنجشنبه شب در گفت‌وگوی خبری با بیان این مطلب اظهار کرد: اگر دو هفته دست به دست هم دهیم و رعایت کنیم، وضعیت بهتری در دو ماه آینده در انتظارمان است.

وی با بیان اینکه باید از حقوق کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند دفاع کنیم، افزود: متاسفانه این افراد در برخی از موارد مورد تمسخر قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: تا حد امکان از رفتن به پارک‌ها و حضور در اجتماعات خودداری و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید.

وی با بیان اینکه با ارائه مواد ضدعفونی کننده و ماسک با قیمت مناسب به مردم موافق هستیم، گفت: وظیفه نظام اجرایی از جمله استانداری و صمت، نظارت و ارایه این مواد با قیمت مناسب است.

به گزارش ایسنا، صومی در ادامه با تاکید بر ضرورت خودداری از برگزاری مراسم‌ عزا و عروسی، اظهار کرد: این افراد می‌توانند هزینه مراسماتشان را برای تامین لوازم حفاظت فردی از جمله ماسک برای خانواده‌ها و افراد بی بضاعت صرف کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: همچنان تاکید داریم تا دست‌ها به طور مرتب شسته و ضدعفونی شوند، اما این به معنی باز بودن شیر آب در طول این مدت نبوده و صرفه جویی در مصرف آب نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

 وی در ادامه با اشاره به وضعیت قرمز در ۱۲ شهرستان آذربایجان شرقی، بیان کرد: این شهرستان‌ها شامل تبریز، مراغه، مرند، میانه، اهر، بناب، چاراویماق، سراب، هشترود، هریس، جلفا و هوراند بوده و نماز جمعه این هفته در این شهرستان‌ها با همکاری صمیمانه ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شناسایی روزانه ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۰۱ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۷ نفر به کمک دستگاه تهویه مکانیکی تنفس می‌کنند و بدحال هستند.

وی خاطرنشان کرد: برخی شاخص‌ها از جمله افزایش تعداد بستری‌ها نشان می‌دهد که در وضعیت اضطراری قرار داریم و روزانه حدود ۱۸۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری و ۱۵۰ نفر ترخیص می‌شوند.

وی افزود: آب و هوای تبریز و بسیاری شهرستان‌های استان برای انتشار ویروس کرونا مساعد بوده و قرار داشتن استانمان در فصل مسافر پذیری نیز به انتشار آن دامن زده است.

وی در خاتمه متذکر شد: هرچند میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در این هفته نسبت به هفته گذشته حدودا دو برابر افزایش یافته است، اما همچنان از مردم خواهش می‌کنیم تا همکاری و همراهی‌شان را با نظام سلامت ادامه دهند.

انتهای پیام


10611318
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است