استانی 01:28 - 18 خرداد 1399
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:
ایسنا/کردستان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از بیست و سوم فروردین ماه سال جاری تاکنون ۸۵۷ هزار و ۶۱۴ نفر معادل ۷۱ درصد از جمعیت بالای ۱۵ سال در استان توسط مراقبین سلامت در مرحله دوم غربالگری شده‌اند.

۷۱ درصد جمعیت کردستان مورد غربالگری مرحله دوم ویروس کرونا قرار گرفتند

 آرزو فلاحی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت غربالگری برای شناسایی افراد مبتلا به کویید ۱۹، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر معادل ۹۱ درصد از جمعیت استان توسط مراقبین سلامت در مرحله اول غربالگری شده‌اند.

وی افزود: از بیست و سوم فروردین ماه سال جاری تاکنون ۸۵۷ هزارو ۶۱۴  نفر معادل ۷۱ درصد از جمعیت بالای ۱۵ استان توسط مراقبین سلامت در مرحله دوم  مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.

به گفته این مقام مسئول، وضعیت ۸۸ درصد از مبتلایان به کرونا ویروس و بیماران مشکوک در استان توسط مراقبین سلامت در مرحله اول و ۶۵ درصد افراد در مرحله دوم پیگیری شده است.

وی با اشاره به ارائه ۱۹ هزار و ۸۶۰  خدمت در مراکز منتخب (مراکز ۱۶ و ۲۴  ساعته)  در مرحله اول توسط پزشکان و مراقبین سلامت، افزود: در مرحله دوم ۱۵ هزارو ۶۹۵ خدمت شامل ویزیت توسط پزشک، نمونه‌گیری و تجویز دارو در استان انجام شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به ۱۷ مرکز منتخب (مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته) در استان، بیان کرد: پیگیری روزانه افراد در قرنطینه خانگی توسط مراقبین سلامت و بهورزان از دیگر اقدامات بوده است.

 فلاحی با بیان اینکه تعداد ۱۰ هزار و ۱۷۰ نمونه‌گیری در مراکز منتخب کویید ۱۹ در مراکز ۱۶ ساعته صورت گرفته است، ذکر کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۴۴ مورد مثبت و ۶ هزار و ۹۹۲ مورد منفی بوده است.

وی در ادامه از افزایش دو برابری ظرفیت تستینگ بیماری کرونا در استان خبر داد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه رفتار مردم در کنترل و یا گسترش بیماری کرونا اهمیت بسزایی دارد، تأکید کرد: باید در هنگام خروج از منزل و حضور در اماکن بسته، حتماً از ماسک استفاده و فاصله یک تا دو متر از دیگران رعایت شود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت مرحله اول غربالگری بیماری کرونا در روند پیشگیری و کنترل بیماری تاکنون، یادآور شد: اولویت در غربالگری مرحله دوم، افراد بالای ۱۵ سال، سالمندان و افراد دارای بیماریهای زمینه ای هستند، بنابراین از مردم عزیز استان خواهشمندیم با پاسخگویی به شماره تماس ۴۰۳۰ با مراقبین سلامت و بهورزان همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام


10563068
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است