ورزشی 00:20 - 10 خرداد 1393
رییس کمیته‌ پزشکی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: در فصل چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر بازیکنانی که فاقد شناسنامه پزشکی باشند ثبت قرارداد آنها با هیچ باشگاهی امکان پذیر نیست.

ثبت قرارداد بازیکنان فاقد شناسنامه پزشکی غیرقانونی است

دکتر احمد هاشمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این نکته که معاینات پیش از فصل، دروازه ورود بازیکنان به باشگاه‌ها است، تصریح کرد: طی دو سال گذشته در خصوص معاینات پیش از فصل بازیکنان شاهد یک تحول بسیار اساسی در سطح باشگاه‌های لیگ برتر بودیم که سال گذشته لیگ دسته یک فوتبال کشور نیز به این مساله ورود پیدا کرد. البته تعداد باشگاه‌های محدودی در این زمینه مشارکت کردند. لذا امسال از تمام مسئولان باشگاه‌ها این تقاضا را دارم که به واسطه اجرایی کردن استاندارد معاینات پیش از فصل و تشکیل شناسنامه‌ سلامت برای تک تک بازیکنان در لیگ برتر هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

وی افزود: در بحث حرفه‌ای شدن باشگاه‌ها از نظر بازرسان AFC عملکرد موفقی داشتیم. باشگاه‌های ما این فرهنگ را جدی گرفته و ایجاد شناسنامه پزشکی را شرط اصلی عقد قرارداد بازیکنان بدانند تا این موضوع استمرار پیدا کند. هر چند این فرهنگ و رفتار حرفه‌ای سال به سال رو به پیشرفت است . بنابراین ضمن تشکر از مدیران باشگاه‌ها و سرمربیان این انتظار را دارم که در فصل جاری نیز موضوع معاینات پیش از فصل بازیکنان شرط اصلی و مقدم بر عقد هر گونه قرارداد قلمداد شود و باشگاه‌ها با تشکیل شناسنامه پزشکی بازیکنان خود ضمن حفظ سرمایه فوتبال که همان بازیکنان هستند از این طریق بتوانیم سرمایه‌گذاری باشگاه‌ها را نیز توسعه دهیم.

هاشمیان تاکید کرد: از سال آینده بازیکنی که فاقد شناسنامه پزشکی باشد تحت هیچ شرایطی ثبت قرارداد وی قانونی نخواهد بود. این موضوع در خصوص تمام بازیکنان حتی کسانی که در فصل گذشته معاینات پزشکی خود را انجام داده‌اند و صاحب شناسنامه پزشکی هستند، شامل می‌شود.

وی در پایان گفت: معاینات پزشکی پیش از فصل باید به صورت سالانه تکرار شود تا ثبت قرارداد هیچ بازیکن مصدومی با باشگاه‌ها منعقد نشود .

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م


3876462
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است