استانی 01:27 - 18 خرداد 1399
نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی:
ایسنا/کردستان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رفع چالش های نظام سلامت از اصلی ترین راهبردهای مجلس یازدهم است، گفت: اجرای درست اسناد بالادستی نظام سلامت، در تحقق عدالت اجتماعی اثرگذار است.

گسترش عدالت اجتماعی در حوزه بهداشت و سلامت ضروری است

محسن فتحی نماینده مردم کردستان در مجلس یازدهم با بیان اینکه سیاست های نظام سلامت بر خلاف چشم اندازهای عملیاتی بر درمان متمرکز است، اظهار کرد: در حال حاضر وزارت بهداشت به عنوان متولی نظام سلامت با داشتن مسئولیت خرید خدمات و ارائه خدمات سلامت به طور همزمان به یکی از بزرگ‌ترین مصادیق تعارض منافع در کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به پیچیدگی‌های احقاق حقوق دریافت کنندگان خدمات سلامت گفت: سلسله مراتب در وزارت بهداشت زیاد است و از این رو ابتکار و خلاقیت را دچار ضعف کرده است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران با اشاره به اینکه کمیسیون بهداشت باید در راس سیاست گذاری نظام سلامت باشد، افزود: نظرات کارشناسی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی باید در تمامی لوایح و طرح‌هایی در دستور کار لحاظ گردد.

فتحی گفت: اجرای تمامی بندهای سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ از دیگر مواردی است که در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت به بازنگری جدی نیاز دارد، اظهار داشت: در اجرای طرح تحول به گونه‌ای عمل شد که موجب مشکلاتی برای مردم، بیمه ها و هم نارضایتی برای کادر درمان شد و از این رو بازنگری اساسی در این مورد نیز به صورت جدی دنبال می شود.

نماینده مردم کردستان تهیه پیوست سلامت برای طرح های کلان توسعه ای را از دیگر الزامات این حوزه عنوان کرد و گفت: تفکیک وظایف تولیت، تأمین مالی و تدارکات خدمات در حوزه سلامت با هدف تحقق عدالت اجتماعی از راهبردهای مجلس یازدهم خواهد بود.

انتهای پیام


10563066
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است