استانی 21:42 - 24 دی 1398

اردوگاه «کرامت» شهرستان نهاوند تجهیز می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مظاهر مجیدی عصر سه‌شنبه در نشست مشترک با حضور معاون منابع و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی نهاوند اظهار کرد: کار ساخت این اردوگاه در زمینی به مساحت ۵ هکتار از اسفند سال گذشته به‌منظور زیرپوشش قرار دادن شهرستان‌های جنوبی ملایر، تویسرکان، نهاوند و حتی اسدآباد آغاز شد.

وی گفت: این اردوگاه برای پذیرش ۴۰۰ معتاد متجاهر در نظر گرفته‌شده که در مرحله اول این طرح امکان پذیرش ۱۰۰ نفر معتاد را دارد و برای تجهیز و بهره‌برداری آن نیازمند همکاری و مساعدت استانداری و ستاد مبارزه با مواد مخدر هستیم.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان، گفت: این اردوگاه دارای محل احیا، درمان، سم‌زدایی، قرنطینه، داروخانه، آزمایشگاه، آسایشگاه، حمام، آشپزخانه و غذاخوری است که کار عمرانی آن‌ها تمام‌شده و هم‌اینک نیازمند تجهیز زیرساخت‌های برق، آب و گاز هستیم.

وی افزود: هدف سپاه همدان از راه‌اندازی اردوگاه کرامت در نهاوند، این است که پس از پذیرش و در ادامه درمان معتادان در این محل، از بهبودیافتگان صیانت شود.

سردار مجیدی بابیان اینکه در این راستا با برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت بهبودیافتگان را ارتقا داده و از توان‌بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال برای این قشر استفاده می‌شود، گفت: با توجه به‌قرار داشتن مرکز ماده ۱۶ در شهرستان کبودرآهنگ واقع در شمال استان، نیاز به راه‌اندازی چنین مرکزی در جنوب استان ضروری به نظر می‌رسید که به علت وجود زیرساخت در نهاوند ازجمله طرح نیمه کار اردوگاه قدس سپاه، این محل برای اردوگاه کرامت در نظر گرفته شد.

معاون منابع و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، تصریح کرد: نیاز لوژستیکی این مرکز که شامل خودروهای سبک و سنگین می‌باشد با توجه به رایزنی‌ها تأمین و بخشی از نیازهای این مرکز پس از بررسی و ارائه به سردار مؤمنی رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصمیم‌گیری خواهد شد.

سردار ناصر اصلانیافزود: هدف همه ما تکمیل و تجهیز این مرکز در شهرستان نهاوند است چراکه می‌تواند بخش قابل‌توجهی از جامعه هدف را علاوه بر نگهداری و بازپروری به بازار کار روانه کند.


10345942
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است