بازار 15:52 - 19 اسفند 1399

این درب‌ها از همه لحاظ عمدتا از درب معمولی بسیار پیشرفته‌تر هستند و نسبت به آنها برتری دارند. درب ضد سرقت از نظر قفل، لایه‌های داخلی و لولاها در مقایسه با درب‌ نرمال و معمولی تفاوت بسیاری دارد. به عنوان مثال در داخلی‌ترین لایه (لایه میانی) درب ضد سرقت از فولاد استفاده شده و حتی قفل ان هم تقویت شده است و یا لولای درب ضد سرقت از قسمت خارجی به طور کامل پوشیده و پنهان است و قابل رویت نیست که همین امر مانع از نفوذ سارقین به داخل خانه و ساختمان و یا... به وسیله اهرم کردن لولاها می‌شود.

در ضمن فضاهای خالی در این درب‌ها با استفاده از پشم سنگ پر می‌شود. مهم‌ترین و اصلی‌‌ترین جز این درب‌ها قفل آنها است. درب‌های ضد سرقت می‌توانند به انواع و اقسام قفل‌های مختلف مجهز باشند که هر یک از این قفل‌ها میزان امنیت متفاوتی با دیگری دارند. به همین سبب هنگام خرید درب ضد سرقت حتما باید به قفل آن توجه داشته باشید.

درباره درب ضد حریق (درب آکوستیک)

در مکان‌هایی مانند حومه و اطراف یا خارج از شهر که خالی از ازدهام و جمعیت هستند بهتر است از این دسته درب‌ها استفاده نمود زیرا این درب‌ها با تزریق مواد خاصی به لایه میانی آنها از لحاظ ضد تخریب، ضد مته، ضد اسید، ضد برش و ضد حریق بودن کاملا تقویت می‌شوند و مانع از ورود سارقین به داخل ساختمان یا... می‌شوند.

به طور کلی درب ضد سرقت به چند دسته تقسیم می‌شود؟

انواع درب ضد سرقت عبارت است از:

  1. درب ضد سرقت ترک
  2. درب ضد سرقت چینی
  3. درب ضد سرقت ایرانی

درب ضد سرقت ترک

سطح آن به دو دسته ام دی اف روکش شده با چوب طبیعی و یا ام دی اف روکش شده با پی وی سی تقسیم می‌گردد. لولاهای آن از سمت داخل قابل دیدن هستند ولیکن از قسمت خارجی غیر قابل رویت و پنهان هستند. درب ضد سرقت ترک وزن زیادی دارد به همین علت نصب آن مقداری وقت‌گیر است و زمان می‌برد.

درب ضد سرقت چینی

سطح آن پوشیده از فلز استیل است که با رنگ کوره‌ای (الکترواستاتیک) پوشیده می‌شود. لولاهای آن از هر دو طرف یعنی هم از خارج و هم از داخل کاملا پوشیده و غیر قابل رویت هستند. درب ضد سرقت چینی دارای وزن بسیار کم و سبکی است که همین امر سبب می‌شود نصب آن تنها اندکی زمان ببرد و خیلی سریع نصب شود.

درب ضد سرقت ایرانی

تقریبا می‌توان گفت شباهت بسیار زیادی با درب ضد سرقت ترک دارد و یکی از بهترین جنس‌های درب ضد سرقت است با این تفاوت که قیمت بسیار مناسبت‌تر و ارزان‌تری نسبت به درب ضد سرقت ترک دارد.

نکاتی مهم برای نصب درب ضد سرقت

اول از همه موظف هستیم که سایز درب ضد سرقت مورد نظر خود را انتخاب کنیم و سپس برای ساخت فریم آن اقدام کنیم. فریم آن به طور کلی به دو صورت قوطی 40*80 و یا 40*100 تولید می‌شود که معمولا 1 سانتی متر بیشتر از سایز درب و طول و عرض آن باید دارای بادخور باشد به دلیل اینکه درب به آسانی داخل فریم جا بگیرد. این را هم در نظر داشته باشید که فریم باید به سمت راه پله نصب شود و در همین حالت هر 4 سانتی متر قوطی قابل دیدن باشد در غیر این صورت درب به دیوار پاگرد گیر می‌کند و راهی نمی‌ماند جز برش دادن دیوار پس باید با دقت کامل آن را نصب کنیم. معمولا جلوی درب‌ همیشه از پشت آن بزرگ‌تر است و قاب چهار چوب است به عنوان مثال اگر پشت درب به اندازه 105*210 باشد جلوی آن باید 110*213 باشد.


10984552
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» جملات ماندگار از رحمان شاهسواری کینگ نویسنده

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است