استانی 15:23 - 06 مرداد 1393
دبیر شورای زکات خوی خبر داد
دبیر شورای زکات خوی از استقرار 185 پایگاه جمع‌آوری زکات فطره در شهرستان خوی همزمان با عید سعید فطر خبر داد.

استقرار 185 پایگاه جمع‌آوری زکات فطره در خوی

علی زینالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوی با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: تدابیر لازم برای توزیع مناسب و استقرار پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره در مناطق مختلف شهرستان خوی انجام شده است.

وی تعداد پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره در شهرستان خوی را 185 پایگاه اعلام کرد و افزود: 90 مورد از این تعداد در سطح مناطق شهری شهرستان بوده و 95 مورد دیگر نیز در روستاهای این شهرستان مستقر خواهند شد.

زینالی با اشاره به تأکید دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شورای زکات شهرستان‌ها تنها متولی جمع‌آوری زکات فطره باشند، گفت: بر اساس قانون هیچ نهاد و یا اداره‌ای جز اعضای شورای زکات شهرستان، حق جمع‌آوری زکات فطره را ندارند.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری زکات در مساجد نیز اگر چنانچه صندوق‌های جمع‌آوری مبالغ دارای آرم شورای زکات باشند بلا مانع بوده و مبالغ جمع‌آوری شده را می‌توان در همان محله هزینه کرد.

دبیر شورای زکات خوی با اشاره به هزینه‌کرد مبالغ جمع‌آوری برای رفع نیازهای محرومان و نیازمندان واقعی شهرستان، گفت: موسسات خیریه نیز می‌توانند با معرفی و ارائه لیست نیازمندان زیر پوشش خود، آنها را به کمیته امداد به عنوان متولی اصلی جمع‌آوری زکات فطره در شهرستان تحویل دهند تا درصد بیشتری از نیازمندان حقیقی جامعه مشمول این نعمت الهی قرار گیرند.

زینالی همچنین میزان زکات فطره جمع‌آوری شده از سوی کمیته امداد خوی را در رمضان سال گذشته، 320 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه امسال کمیته امداد متولی اصلی جمع‌آوری زکات فطره در شهرستان خوی اعلام شده است، امید می‌رود مبالغ جمع‌آوری شده رشد بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/61006/ط20


4348680
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است