بازار 10:02 - 10 آبان 1399
چین بزرگترین کشوری است که مردم کشورهای مختلف مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و کل اروپا و ایران از آنجا کالاهای خود را وارد می‌کنند. هدف از تهیه این راهنما توسط کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس بررسی چگونگی واردات از چین است.

واردات از چین | راهنمای کامل واردات کالا

واردات از چین امروزه بیش از پیش رشد کرده است. آیا شما هم می‌خواهید به دنبال واردات از چین بروید؟

بهتر است که در ابتدا درک کنید که این واردات چگونه است. دانستن هزینه‌های مربوطه، مدت زمان تحویل و موارد دیگر بسیار ضروری است.

چین بزرگترین کشوری است که مردم کشورهای مختلف مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و کل اروپا و ایران از آنجا کالاهای خود را وارد می‌کنند. هدف از تهیه این راهنما توسط کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس بررسی چگونگی واردات از چین است.

اما در این روند قطعا چگونگی تامین منابع خوب می‌تواند نگرانی‌هایی به وجود آورد. پس با بررسی آن به رشد کسب و کار شما کمک خواهیم کرد.

این یک راهنمای بسیار کامل برای مشاغل کوچک و بزرگ در ایران است. زیرا هر موضوعی را که ممکن است برای شما سوال باشد را بررسی کرده‌ایم.

 

اصطلاحاتی که هنگام واردات از چین باید بدانید

اصطلاح EXW به توافق‌نامه تجارت بین‌الملل اشاره دارد که به موجب آن از تامین‌کننده انتظار می‌رود کالا را برای بارگیری در مکان خود آماده کند. به محض خروج کالا از محل تامین‌کننده خریدار مسئول تمام هزینه‌ها و بدهی‌های حمل است.

EXW

هنگام استفاده از این شرایط هزینه و خطرات احتمالی حمل و نقل صرفا بر عهده خریدار است. این بدان معناست شرایطی فراهم خواهد شد که خریدار تصویری واضح و کامل از تمام هزینه‌های مربوط داشته باشد. خریدار همچنین به تنهایی کنترل کل فرآیند حمل و نقل را در اختیار خواهد داشت. به این ترتیب مانع افزایش هزینه‌های اضافی خواهد شد.



FOB

FOB یک توافق‌نامه‌ای است که نشان می‌دهد خریدار یا فروشنده مسئولیتی نسبت به کالایی دارند که هنگام حمل و نقل آسیب می‌بیند. FOB نقطه حمل بر این دلالت دارد که خریدار در صورت تحویل کالا ریسک را متحمل می‌شود. در حالیکه FOB مقصد دلالت بر این دارد که فروشنده تا زمانی که خریدار کالا را تحویل نگیرد خطرها و زیان‌های احتمالی را متحمل می‌شود. این هیچ اشاره‌ای به جابجایی مالیکت کالاها ندارد.

CIF

CIF اصطلاح تجاری است که از طرف تامین‌کننده می‌خواهد حمل و نقل کالا را از طریق دریا به بندر مقصد ترتیب دهد. همچنین مدارک لازم را در اختیار خریدار قرار دهد. کشورهای اتحادیه اروپا برای محاسبه عوارض گمرکی که باید برای واردات پرداخت شود از CIF استفاده می‌کنند.

MOQ

MOQ همان حداقل مقدار سفارش است. معمولا از تامین‌کننده‌های چینی برای سفارش 10000 واحد برای مصارف داخلی استفاده می‌شود. بنابراین آن‌ها معمولا به 500 بخش نگاه می‌کنند که برای کسب و کارهای کوچک نوپا یا واردات مقدار کم مناسب نیست.

 

واردات از چین: تصمیم بگیرید که چه کالایی قرار است بفروشید!

یکی از سخت‌ترین تصمیم‌ها برای کسانی که می‌خواهند واردات از چین را شروع کنند انتخاب کالای مناسب برای واردات است. واردات لباس، کفش، کیف، وسایل الکترونیکی و لوازم التحریر بسیار محبوب است. اما این بخش در مورد فروش محصولاتی از چین است. در واقع در این مورد است که چگونه می‌توانید کالاهایی را انتخاب کنید که می‌توان آن را از عمده‌فروشی از چین خریداری کرد. مهم‌ترین چیز توجه به جزئیات محصولی است که برای شما سودآور خواهد بود.

 

هنگام واردات از چین بازاری را انتخاب کنید که در آن رقابت کمتری وجود دارد

به منظور موفقیت هنگام واردات از چین باید بازاری نسبتا کوچک را برای شروع انتخاب کنید. بهترین بازار بازاری است که غول‌های خرده‌فروشی در آن فعالیت نکنند. در این بازار تمرکز بر روی انتخاب یک محصول قابل سفارشی شدن نسبتا محبوب است.

شما می‌توانید به راحتی از طریق بررسی مجله‌های موجود در میوه‌فروشی منطقه خود کالاهای محبوب را شناسایی کنید. اگر به طور اختصاصی یک مجله برای محصول مورد نظر شما وجود دارد پس مطمئن باشید این بازار بسیار سودآور است. دلیل آن بسیار واضح است. بازار تشنه آن محصول است.

 

هنگام واردات از چین کالایی با ریسک پایین انتخاب کنید.

وارد کردن کالایی که ممکن است به کسی آسیب برساند همان موردی است که باید از آن فاصله بگیرید. مسئولیت محصول می‌تواند تجارت شما را نابود کند. به سراغ محصولاتی با ریسک کمتر بروید. یکی از این محصولات میز ناهارخوری است.



هنگام واردات از چین کالایی با اندازه کوچک انتخاب کنید (کمتر از 45 سانتی‌متر)

به عنوان مالک یک کسب و کار نوپا با بودجه بسیار کم واردات محصولاتی با اندازه کوچک بسیار مفید است. هزینه حمل و نقل شما را کاهش می‌دهند. توجه به این نکته بسیار ضروری است که این محصولات باید از ارزش بالایی برخوردار باشند.

 

برای تایید تامین‌کننده چه کاری دیگری باید انجام دهم؟

علاوه بر تاییدیه‌های علی‌بابا می‌توانید از خدمات مستقل شرکت‌های واسطه مستقر در چین استفاده کنید. این شرکت‌ها برای تایید تامین‌کننده و کیفیت محصولات آن‌ها از طرف شما به کارخانه مورد نظر مراجعه می‌کنند. علاوه بر این دو راه دیگر هم برای تایید تامین‌کننده وجود دارد:

سوال بپرسید!

پس از محدود کردن تعداد تامین‌کننده‌ها به سراغ پرسیدن سوال بروید. در مورد کسب و کارشان بپرسید. از آن‌ها یک نسخه از مجوز و شماره تلفن آن‌ها را بخواهید. با آن‌ها تماس بگیرید. از کارخانه و نمونه محصولات عکس بخواهید. هر چیزی که باعث احساس راحتی شما می‌شود را بخواهید.

هنگام واردات از چین قبل از هر چیزی از تامین‌کننده بخواهید که برای شما نمونه‌ای از محصول را بفرستند!

بهتر است قبل از سرمایه‌گذاری مقدار قابل توجهی از پول، برای تایید کیفیت محصولات حتما نمونه‌ای از آن‌ها را سفارش دهید. برای اطمینان بیشتر می‌توانید از طریق نام و ایمیل شخص دیگری نمونه از آن‌ها بخواهید و در نهایت دو نمونه را با هم مقایسه کنید.

مراقب قیمت‌هایی که بیش از حد خوب هستند باشید. در صورت احساس نارضایتی هر لحظه آماده پیاده شدن باشید.

هنگام واردات از چین با تامین‌کننده تماس بگیرید

ایمیل به احتمال زیاد بهترین وسیله ارتباطی هنگام واردات از چین است. در بیشتر موارد آن‌ها می‌توانند از برنامه‌های مترجمی مانند Google Translate برای ترجمه نامه‌های شما استفاده کنند. با این حال جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد زیرا امروزه اکثر تامین‌کننده‌ها قادر هستند که زبان انگلیسی صحبت کنند.

هنگام واردات از چین برای برقراری ارتباط واضح و روشن ایمیل‌های کوتاه، مستقیم و بدون خطا بفرستید. زیرا به این صورت تامین‌کننده می‌تواند پاسخ بهتری به شما بدهد. هنگام پرسش و پاسخ آن‌ها را شماره‌گذاری کنید تا تامین‌کننده بتواند به راحتی به هر شماره پاسخ دهد. همچنین شما یک متن تمیز و منظم خواهید داشت.

این یک فرآیند ساده است. اما با این حال مهم است که برای برنامه‌ریزی ایمیل خود چند دقیقه وقت بگذارید تا بتوانید پاسخ‌های بهتری را شکار کنید. برجسته‌ترین سوال‌هایی که باید بپرسید:

حداقل مقدار سفارش

دوباره حداقل مقدار سفارش را با او چک کنید تا مطمئن شوید که درست است. اگر حداقل مقدار سفارش فراتر از توان شما برای سفارش است می‌توانید از او بپرسید که این حداقل سفارش قابل مذاکره است یا خیر. اجازه دهید که آن‌ها از توان شما با خبر شوند. توجه داشته باشید که تقریبا همیشه حداقل مقدار سفارش قابل مذاکره است.

قیمت نمونه

برای تایید کیفیت محصولات شما به نمونه‌ای از محصول نیاز دارید. قیمت نمونه را از او بپرسید. برخی از آن‌ها ممکن است به شما تخفیف دهند. برخی از آن‌ها در صورتی که ببینند شما برای خرید مصمم هستید ممکن است حتی نمونه‌ها را برای شما رایگان ارسال کنند.

قیمت محصول

از تامین‌کننده هنگام واردات از چین در مورد قیمت محصول بپرسید. تامین‌کننده‌ها معمولا یک دامنه قیمتی را در علی‌بابا ارائه می‌دهد. بهتر است که قیمت دقیق را از آن‌ها بخواهید.

زمان تولید

این بسیار مهم است که بدانید چقدر طول می‌کشد تا سفارش شما تولید شود. زمان یک اصل حیاتی هنگام واردات از چین به شمار می‌آید.

شرایط پرداخت

دانستن شرایط پرداخت بسیار بسیار مهم است. در واقع داشتن یک لیست از موجودی و دارایی برای شروع تجارت و واردات از چین بسیار ضروری است.

 

روش پرداخت و ارسال نمونه هنگام واردات از چین

انتقال بانکی

این روش برای خریدار بسیار خطرناک است.در این روش تامین‌کننده 30 درصد از مبلغ را به عنوان پیش‌پرداخت قبل از شروع تولید دریافت می‌کند. مبلغ باقیمانده قبل از تحویل پرداخت می‌شود. این روش تنها زمانی توصیه می‌شود که شما به تامین‌کننده خود اعتماد کامل دارید.

اعتبارنامه

این روش پرداخت نسبتا برای خریدار و فروشنده بی‌خطر است. این روش برای سفارش‌های بزرگ مانند بالاتر از 20 هزار دلار توصیه می‌شود.

Western Union

یکی از خطرناک‌ترین روش‌های ممکن برای خریدار است. اگر پرداخت توسط وجه تضمینی محافظت نشود به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. از این روش فقط زمانی استفاده کنید که به شخص مورد نظر بسیار اعتماد دارید و او را کامل می‌شناسید.

پی‌پال

این روش نسبتا برای خریدار مناسب است. در واقع استفاده از آن بسیار آسان است و به خوبی از خریدار محافظت می‌کند. به دلیل مشکلاتی که در برداشت پول، نرخ بالای مالیات و بازپرداخت احتمالی از خریدار وجود دارد محبوبیت کمتری بین تامین‌کننده‌ها دارد.

پرداخت مطمئن

این پرداخت برای خریدار نسبتا بی‌خطر است. با این خدمات پول خریدار توسط یک شخص ثالث نگهداری می‌شود و فقط در صورت تایید خریدار مبنی بر تحویل سفارش آزاد می‌شود. این نوع روش هم از خریدار و هم از فروشنده محافظت می‌کند.

این گزینه در حال حاضر برای واردات عمده در دسترس است. اگر دوست دارید که برای سفارش‌های غیر عمده هم از این روش اقدام کنید باید با تامین‌کننده در این زمینه مذاکره کنید.

برای ارسال نمونه از تامین‌کننده بخواهید ترتیب یک حمل و نقل اضافه را بدهید و هزینه آن را به فاکتور اضافه کند. آدرس خود را به او بدهید. اگر نمونه‌ها را از طریق حمل بار هوایی ارسال می‌کند می‌توانید از DHL، FeDex، UPS یا TNT استفاده کنید. آن‌ها همچنین می‌توانند ارزش آن را کمتر از مقدار واقعی اعلام کنند. بدین صورت شما هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد. با این حال توجه کنید که حمل هوایی از چین به مراتب گران‌تر از بقیه روش‌ها است.

 

عوارض گمرکی و مالیات واردات از چین

وقتی اسم واردات از چین به میان می‌آید ما هیچ راه فراری از مالیات و عوارض گمرکی نخواهیم داشت.

محاسبه عوارض واردات

در بیشتر موارد عوارض واردات به عنوان درصدی از ارزش گمرکی واردات محاسبه می‌شود. ارزش گمرک در هر کشور متفاوت است. نرخ عوارض به طبقه‌بندی کالا بستگی دارد.

در بعضی از کشورها ارزش گمرکی تحت FOB به شرح زیر محاسبه می‌شود:

عوارض= %عوارض * قیمت محصول

و در بیشتر کشورها عوارض تحت CIF به شکل زیر محاسبه می‌شود:

عوارض = %عوارض * (قیمت محصول + هزینه حمل و نقل + هزینه بیمه)

محاسبه مالیات فروش

در بسیاری از کشورها نرخ مالیات بر فروش استانداردی وجود دارد که دامن بیشتر واردات را می‌گیرد. اما ممکن است بر فروش برخی از کالاها مانند مواد غذایی اساسی، داروها، کتاب‌ها و غیره شاهد کاهش این نرخ باشیم.

برای محاسبه هزینه‌های گمرکی و مالیاتی توصیه می‌کنم با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس صحبت کنید. این مشاوره کوتاه به شما کمک می‌کند که از خسارت‌های احتمالی در امان بمانید.

 

نمونه ارسالی را هنگام واردات از چین امتحان کنید

اگر نمونه شما از طریق حمل هوایی ارسال شده است طی 3 تا 10 روز کاری به دست شما می‌رسد. اگر هم از طریق حمل دریایی برای شما فرستاده شده باشد بین 15 تا 145 روز کاری طول می‌کشد. به محض اینکه نمونه به دست شما رسید وقت آن است که موارد زیر را انجام دهید:

بررسی کیفیت

آیا کیفیت آن همان چیزی است که انتظارش را داشتید؟ برای مدتی از آن استفاده کنید، در دست خود نگه‌ دارید و از هر نظر بررسی کنید.

 

معرفی شرکت ارائه دهنده خدمات بازرگانی بین المللی و واردات کالا از چین

اگر به دنبال یافتن بهترین شرکت فعال در حوزه بازرگانی و حمل و نقل بین المللی در ایران میباشید که بتواند کلیه امور واردات کالا از چین شما را از 0 تا 100 به صورت کامل با بهترین هزینه ممکن به انجام رساند ما به شما شرکت بازرگانی و خدمات حمل بار هوایی ققنوس تجارت خاورمیانه ( گروه تجاری ققنوس ) را پیشنهاد میکنیم.

این شرکت امادگی دارد تا خدمات حوزه بازرگانی اعم ازحوالجات ارزی (حواله یوان ) ، منبع یابی، حمل و نقل هوایی،دریایی و نهایتا ترخیص کالا از گمرک را با بهترین شرایط ممکن برای واردکنندگان ایرانی انجام دهد

برای اطلاعات بیشتر از وبسایت گروه تجاری ققنوس به ادرس www.fnxshipping.com بازدید نمایید و یا در ساعات اداری با شماره تلفن 02148000110 تماس حاصل نمایید.


10787007
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» نوشتن پایان نامه یکی از مهمترین مراحل تحصیلی در دوران کارشناسی ارشد و دکتر است. انجام این دو مورد با توجه به شرایط خاصی که دانشگاه‌ها برای آنها تعیین کرده اند معمولا نیاز به زمان زیادی داشته و اکثر دانشجویان ممکن است به تنها زمان لازم برای انجا...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است