ورزشی 16:48 - 28 شهریور 1393
افتتاحیه بازیهای آسیایی
کیم یونگ سو در مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی سخنرانی کرد.

رئیس کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی: روح جوانمردی را در این رقابت‌ها به نمایش بگذارید

به گزارش ایسنا، مراسم افتتاحیه بازیهای آسیایی 2014 دقایقی پیش در شهر اینچئون کره‌جنوبی آغاز شد. کیم یونگ سو، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی در این مراسم پشت تریبون حاضر شد و سخنرانی کرد.

متن سخنرانی یونگ سو در ادامه آمده است:

ورزشکاران و نمایندگان عزیز که از کشورهای مختلف آسیایی در اینجا حضور پیدا کرده‌اید. به شما خوش‌آمد می‌گویم. همچنین به 60 هزار تماشاگری که امشب اینجا جمع شده‌اند نیز خوش‌آمد می‌گویم. افتخار بزرگی است که شهر اینچئون امشب میزبان پارک جئون هایه رئیس‌جمهور کره جنوبی، شیخ احمد الفهد الصباح رئیس کمیته المپیک آسیا، توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و دیگر شخصیت‌های برجسته از کره و کشورهای دیگر است.

شهر اینچئون که از طریق یک فرودگاه بین‌المللی و راه دریایی با امکانات پیشرفته، با دنیا در ارتباط است، اینچئون شهر فعالی در عرصه ارتباطات بین‌المللی است. البته این شهر محل تولد من نیز محسوب می‌شود. اینچئون مرکز مبادلات و همبستگی است. اینچئون مکانی است برای مردمی با فرهنگ‌های مختلف و البته مهد تکنولوژی‌های مهم و سنت‌های قدیمی.

در حالی که چشم تمام دنیا به شهر اینچئون است می‌خواهیم مشعل هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی را روشن کنیم. بازی‌های آسیایی جشنواره بزرگی برای صلح و همبستگی کشورهای مختلف است؛ بازی‌هایی که باید تمام تفاوت‌ها، پیش‌زمینه‌ها، درگیری‌ها و مناقشات را کنار گذاشت و یک درک متقابل و خوشبختی را برای آسیا تضمین کرد.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی تنها برای چند کشور آسیا آماده نشده است بلکه جشنواره بزرگی است برای تمام کشورهای آسیا که بتوانند این بازی‌ها را جشن بگیرند. همان‌طور که در شعار ما "گوناگونی اینجا می‌درخشد" نمایان است همه کشورهای آسیایی از فرهنگ‌های مختلف با هم متحد می‌شوند و به رقابت می‌پردازند. علاوه بر آن همه ما می‌توانیم ویژگی‌ صلح‌آمیز آسیا که سال‌ها آرزوی آن را داشتیم تجربه کنیم.

دوستان! 4.5 میلیارد آسیایی! آسیا مکانی تاریخی مهمی است که سال‌های پیش تمدن و فرهنگ را تجربه کرده و اکنون یک بار دیگر قلب جهان شده است. قاره آسیا همیشه مکان زندگی و پویندگی و مبدأ صلح و برابری بوده است. در گذر زمان قاره آسیا به مناطق مختلفی تقسیم شد و در نتیجه آن یک گستردگی و تنوع جغرافیایی زیادی را در بر گرفت. با فهم عمیق و توجه زیادی به خودمان این گستردگی قاره آسیا می‌تواند به نیروی محرکی در پشت تمام خلاقیت‌ها و اختراعات قرار گیرد.

خانواده و دوستان ورزشکار آسیایی شما آینده قاره آسیا هستید. لطفاً در یک محیط جوانمردانه، عادلانه و با احترام به دیگران بهترین تلاش خودتان را انجام دهید. بازی‌های زیبایی است وقتی برنده و بازنده همدیگر را در آغوش می‌گیرند. این صحنه‌ها به قلب و ذهن تمام مردم جهان تأثیر می‌گذارد و ما را به آینده‌ای روشن‌تر وامی‌دارد.

خانم‌ها و آقایان لطفاً انگیزه و اشتیاقتان را برای رقابتی بزرگ از دست ندهید. بیاییم روح جوانمردی را در این رقابت‌ها به نمایش بگذاریم و بهترین نمایش قاره آسیا را به جهانیان نشان دهیم.

انتهای پیام


4751010
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در حاشیه مسابقات بین‌المللی جام جهان پهلوان تختی از قهرمان جهان و آقای ورزش ایران تجلیل شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دوومیدانی‌کار ایران موفق شد در ماده پرتاب چکش قهرمانی جوانان آسیا به مدال نقره دست پیدا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان اصفهان بعد از برد مقابل استقلال ملاثانی در جام حذفی اعلام کرد مسلمان شده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: خوردن چهار گل نه تنها در ایران، بلکه کلاً در فوتبال خوب نیست و ناراحتم می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس گفت: گل خوردن در وقت‌های اضافی برای تیمی مثل ما که نفرات باتجربه‌ای دارد، نباید رخ بدهد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن تیم ملی فوتسال ایران گفت:با تمام احترامی که برای تایلند قائل هستیم، ما اینجاییم تا قهرمان شویم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: بازی را خودمان برای خودمان سخت کردیم، در شرایطی که برتری داشتیم گل خوردیم و فوتسال در آسیا سخت و نزدیک شده است. 
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امروز دیدار‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال در شهر‌های ایران پیگیری شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امروز دیدار‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال در شهر‌های ایران پیگیری شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» چهل و چهارمین دوره کشتی فرنگی جام تختی با قهرمانی تیم کشورمان به میزبانی اهواز پایان یافت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است