ورزشی 11:34 - 12 شهریور 1393
دارنده نشان برنز المپیک می‌گوید با وجود اینکه قول مدال اینچئون را نمی‌دهد اما معتقد است انگیزه‌اش 100 برابر شده و امسال یکی از بهترین سال‌های زندگی ورزشی‌اش خواهد بود.

کیانوش رستمی: امسال بهترین سال زندگی ورزشی‌ام خواهد بود

کیانوش رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد خود در رکوردگیری تیم ملی وزنه‌برداری اظهار کرد: رکوردگیری شبیه مسابقه نبود و حالت تمرین را داشت و کادر فنی می‌خواست کم و کاستی‌های ورزشکار یادآوری شود تا در روز مسابقه آن اشتباهات تکرار نشود. در مورد عملکردم نیز چون ملی‌پوشان آماده بودند بر روی تخته بروند من به خاطر آن‌ها بیشتر سالن ماندم و بدنم سرد شد بنابراین آنچنان در یک ضرب خوب کار نکردم و وزنه‌ها به دلیل سنگین بودن نمی‌افتاد. با این حال وزنه‌ی 172 کیلوگرم را بالای سر بردم که برای خودم بسیار خوشحال کننده بود زیرا من با همین وزنه در مسابقه‌های جهانی و المپیک نتیجه گرفتم. در دو ضرب نیز 212 کیوگرم بیشتر وزنه نزدم و مربیان خواستند زیاد سنگین کار نکنم و در بازی‌های اسیایی وزنه‌های بیشتری را بزنم.

رستمی در مورد مشکل تخته مسابقه‌ها نیز گفت: احساس می‌کنم یک مقدار شیب داشت و به خاطر همین وزنه ها می‌افتاد. البته وزنه‌ها به خاطر سنگینی نمی‌افتاد بلکه فکر می‌کنم تعادل خاصی روی تخته وجود نداشت و برای تمام ملی‌پوشان این اتفاق رخ داد که وزنه‌های خود را بیندازند.

وزنه‌بردار 85 کیلوگرم ایران با اشاره به نگرانی‌هایی که پس از رکوردگیری تیم ملی در مورد مدال‌آوری وزنه‌برداری در بازی‌های آسیایی به وجود آمده است تصریح کرد: من باید یک نکته را بگویم. ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی باید هر کدام حداقل 2 کیلوگرم وزن کم کنند و بنابراین این وزن کم کردن باعث بالا رفتن سرعت عمل وزنه‌بردار می‌شود. در رکوردگیری نیز به غیر از مجید عسگری هیچ کدام از وزنه‌برداران حتی یک گرم از وزن خود را کم نکردند بنابراین تنها عسگری توانست وزنه‌هایی که در تمرین‌ها زده بود را روی تخته تکرار کند.

رستمی درباره توقعی که از او برای کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی وجود دارد بیان کرد: سعی می‌کنم با بهترین وضعیت در بازی‌های اسیایی شرکت کنم و به آنچه که می‌خواهم برسم تا دل مردم را شاد کنم. از زمانی که اردوها شروع شده هیچ کم و کاستی در تمرین‌هانگذاشتم بلکه تکنیکی‌تر از زمان‌های گذشته تمرین‌ها را انجام دادم. در این مدت نکته‌های خوبی را از بهمن زارع و هادی پانزوان یاد گرفتم و در کل حالتی به وجود آمده که احساس می‌کنم از لحاظ ورزشی امسال ییک از بهترین سال‌های زندگی‌ام خواهد بود. از طرفی من 4 سال پیش تجربه الان و مدال‌های جهانی و المپیک را نداشتم اما این مدال کمک می‌کند تا تجربه بالاتری در بازی‌های آسیایی شرکت کنم.

وی افزود: البته توقعی که هست کار را سخت می‌کند اما وظیفه‌ای است که بر گردن ما وجود دارد با این حال باید دید به همان اندازه که از کیانوش رستمی توقع مدال است رسیدگی هم می‌شود. واقعا انتظار داریم که به ما کمک کنند تا در رقابت با تمرکز بالا شرکت کنیم. البته احساس می‌کنم مسئولان در این روزها کاری می‌کنند تا روحیه خوبی در ورزشکاران ایجاد شود. چند وقت پیش مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه سر تمرین آمد اما بقیه مسئولان استانی نیامدند در حالی که انتظار داریم حداقل سر تمرین بیایند تا قبل از مسابقه روحیه خوبی به ورزشکار بدهند و او نیز به بهترین عملکرد خود برسد.

دارنده نشان برنز المپیک در پاسخ به این پرسش که به شکستن رکورد جهان هم فکر می‌کند، گفت: من در مورد مدال و رکورد قولی نمی‌دهم فقط با تمام وجودم به بهترین نحوه کار می‌کنم تا به آن چیزی که می‌خواهم برسم. البته دوست دارم رکورد جهان را بشکنم و سعی هم خواهم کرد اما این که الان بگویم رکورد ثبت می‌کنم دروغ گفته‌ام و باید روی صحنه کار کنم آنجا معلوم می‌شود چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی افزود: درست است رقبای اصلی من در مسابقه‌های جهانی هستند اما وزنه‌بردار چین نیز که قهرمان المپیک 2008 بوده وزنه‌بردار خوبی است و حتی رکورد جهان را شکسته اما به دلیل اختلاف وزن با نفر اول برایش ثبت نشد.

ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در پایان بیان کرد: انگیزه من برای کسب مدال 100 برابر شد، چون شرایط اردو خوب است و مربیان خوبی سر اردو حضور دارند مانند گذشته نیست که ورزشکار دلش نخواهد سر تمرین حاضر شود. در حال حاضر در کنار بهمن زارع و هادی پانزوان واقعا انگیزه‌ام 100 برابر شده و امیدم روز به روز به کسب مدال‌های جدید و رنگارنگ بیشتر شده است.

انتهای پیام


4635532
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» شاگردان پائز در تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار دوستانه مقابل برزیل تن به شکست دادند.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» بانوی پیر با فتح کوپا ایتالیا گوشه ای از ناکامی هایش در فصل 24-2023 فوتبال ایتالیا را جبران کرد.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» ستاره بلژیکی سابق کهکشانی ها با وجود اینکه دیگر در این تیم جایی ندارد، هزینه ای قابل توجه روی دست این باشگاه گذاشت.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» برنامه باواریایی ها برای تغییر در کادر فنی این تیم دستخوش تغییراتی شد.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» در دیدارهایی باقیمانده از هفته سی و چهارم لیگ برتر فوتبال انگلیس، شیاطین سرخ و شاگردان پوچتینو موفق به کسب سه امتیاز شدند.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» سی و چهارمین کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا با حمایت کامل از فعالیت های فدراسیون فوتبال فلسطین برگزار شد.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» روز نخست رقابت های تکواندو قهرمانی آسیا با کسب دو مدال برنز برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» سرمربی تیم فوتبال یوونتوس مهمترین نشانه از اخراج احتمالی اش از این تیم در پایان فصل را ارائه کرد.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» تیم لژیونر ایرانی حاضر در سوپرلیگ فوتبال یونان دربی آتن را به میزبانش واگذار کرد.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» چهار تنیسور از قاره های اروپا و آمریکا به مرحله نیمه نهایی مسترز رُم راه یافتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است