بازار 20:39 - 24 اسفند 1398

بهترین تجارب سفر جهانگردان معروف

امروزه جهانگردی طرفداران زیادی پیدا کرده است و در ایران نیز شاهد هستیم که بسیاری از زوج های جوان ترجیح می دهند به جای تن دادن به پرداخت اجاره خانه هایی با مبالغ سرسام آور، یک اتومبیل مجهز تهیه کنند و با آن همواره در سفر زندگی نمایند. مهم نیست که سفر داخلی باشد یا خارجی، هر نوع سفری می تواند با خود انرژی مضاعفی را به زندگی روزمره بیفزاید. اینبار چند تجربه سفر را از برخی از جهان گردان مطرح دنیا جمع آوری کردیم تا بدانیم نظر آنها درباره سفر به ایران و کشورهای همسایه ایران چه بوده و چه نکاتی بیشتر توجه آنها را به خود جلب کرده است.

  1. من سال 1389 بود که از یوگوسلاوی تصمیم گرفتم که به ارمنستان سفر کنم. شنیده بودم که هنوز مردم این کشور به سبک سنتی زندگی می کنند و اجازه دارم در کشورشان آزادانه دوچرخه سواری کنم. از آنجایی که اولین بار بود به ارمنستان می رفتم ترجیح دادم که تور زمینی ارمنستان را بخرم تا هم از محیط لذت برده و هم از تماشای جاده ها لذت ببرم و چند همسفر داشته باشم که بیشتر درباره ارمنستان اطلاعات دارند. من در نهایت یک هفته در ارمنستان اقامت داشتم و نکته جالبی که همیشه از آن سفرم به خاطر دارم سادگی مردم این دیار بود آنها همیشه آرام بودند و سر فرصت جواب ما را می دادند و راهنماییمان می کردند.

 

  1. سالها بود که از دوستانم اسم ترکیه را می شنیدم اما به خاطر این که تا به حال به خاورمیانه سفر نکرده بودم دید وسیعی درباره ترکیه نداشتم و بدون اغراق اگر بگویم فقط می دانستم که مردم شکمویی دارد چون یکبار یکی از دوستانم شیرینی ترکی به من داده بود. رفته رفته متوجه شدم که از آشنایانم افراد زیادی سالانه به ترکیه و به خصوص شهر استانبول سفر می کنند و این شد که من هم با یکی از دوستانم تور زمینی استانبول خریدیم و من از آلمان رهسپار ترکیه شدم. من زیاد عادت به سفرهای هوایی ندارم و دوست دارم حسابی در اطراف شهرهای بزرگ بگردم بنابراین توری را خریدیم که طبیعتگردی زیادی داشته باشد. من 2 ماه تمام در استانبول و شهر وان بودم چون قصد داشتم که بعد از ترکیه به ایران سفر کنم، از استانبول تور زمینی وان را خریدم و مدتی هم در این شهر اقامت داشتم. نکته ای که در این مدت برای من جالب بود، شوق مردم برای خرید کردن در استانبول بود. من هیچ وقت نشد که به فروشگاه ها بروم و آنها را خلوت ببینم. بعد از آن به ایران سفر کردم و معماری بناهای اصفهان برای من خیلی جالب بود.
  2. من اهل گرجستان هستم و مردم ما با مردم کشور آذربایجان از نظر فرهنگی مشترکات زیادی دارند. برای کسی مثل من که کار تمام وقتی ندارد کار سختی نبود که به آذربایجان سفر کنم اما همیشه دوست داشتم که سفر خاص و به یادماندنی شود به همین دلیل تور زمینی باکو را خریدم و همراه با همسرم تصمیم گرفتیم که حتما بخشی از سفر را در دریای خزر باشیم. ما توانایی خرید تورهای لوکس کروز را نداشتیم و به نظر من هم کشتی های کروز برای سفر در آب های آزاد مناسب تر هستند با این حال ما دو روز تمام را در دریای خزر گذراندیم که همیشه آن دور روز را به یاد خواهم داشت.

  1. من و همسرم اهل ایران هستیم در ایران متولد شدیم و چند سالی در ترکیه زندگی کردیم اما بعد از یک سال زندگی مشترک فهمیدیم که عاشق سفر هستیم و دوست داریم در سفر زندگی کنیم برای همین سفرمان را از ترابزون شروع کردیم به وان رفتیم و از کاپادوکیه و استانبول و آنکارا هم دیدن کردیم و حتی شهر مرسین را هم از نزدیک دیدیم. حالا 6 سال از آغاز سفر ما می گذرد و دو سالی هست که دامان طبیعت ایران میزبان ماست. سالهای اول که سفر را شروع کردیم ایرانیان زیادی با ترابزون که شهر محل اسکان ماست آشنایی نداشتند اما حالا می بینیم که حتی تور زمینی ترابزون هم برای ایرانیان فراهم می شود. بهترین تجربه سفر من از ترکیه و ایران این است که می توانم در عمق زندگی بومیان این دو کشور زیبا در کنار مردم مهربانش زندگی کنم و هیچ چیز نمی تواند عشق آنها را از من بگیرد.

در آخر توصیه می کنیم که از وبسایت فاینداتور دیدن کنید تا بتوانید از سفرنامه ها و راهنماهای سفر جامع این وبسایت بهره مند شوید.


10442452
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» جملات ماندگار از رحمان شاهسواری کینگ نویسنده

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است