بازار 14:59 - 07 بهمن 1399

آسان ترین راه های گرفتن اقامت شهروندی ترکیه

آسان ترین راه های گرفتن اقامت ترکیه چیست؟ چه روش‌هایی برای گرفتن اقامت ترکیه وجود دارد؟ چه مراحلی را باید برای گرفتن شهروندی ترکیه پشت سر بگذاریم؟ برای افرادی که به دنبال مهاجرت هستند، ترکیه یکی از بهترین کشورهای برای گرفتن اقامت است. از آن جایی که کشور ترکیه فرهنگ نزدیکی به ایران دارد و ارزش ریالی نسبت به ارز این کشور یعنی لیر خیلی بالا نیست، ترکیه میتواند یکی از مقاصد مناسب برای مهاجرت ایرانیان به جهت زندگی و کار باشد. روشهای متفاوتی برای گرفتن اقامت شهروندی ترکیه وجود دارد که در ادامه به معرفی آسان ترین راه های گرفتن اقامت شهروندی ترکیه پرداختهایم.

 

روش‌های مختلفی برای دریافت اقامت و شهروندی ترکیه وجود دارد از گرفتن ویزای کاری گرفته تا ویزای تحصیلی، اولین موردی که باید قبل از اخذ شهروندی ترکیه به آن توجه داشته باشید آن است که شرایط خود و همچنین روشی که برای شما بهترین روش است را در نظر بگیرید.

اخذ اقامت از طریق ویزای کاری

در صورتی که پیشنهاد کاری از یکی از شرکتهای ترکیهای داشته باشید، میتوانید برای گرفتن ویزای کاری اقدام نمایید. و یا اگر به هر طریقی در این کشور مشغول به کار شدید و از طریق یک کارفرمای قانونی به کسب و کار خود مشغول شدید، میتوانید برای دریافت مجوز کاری اقدام نمایید. افرادی که به مدت 8 سال در این کشور به کسب و کار مشغول شوند، پس از طی کردن این زمان میتوانند اقامت شهروندی ترکیه را دریافت نمایند.

برای دریافت مجوز کار که در ترکی استانبولی به آن چالیشما ایزین میگویند، لازم است کارفرمای قانونی داشته باشید و توسط آن کارفرما برای شما بیمه رد شده باشد. و یا اگر خود دارای کسب و کاری هستید، لازم است شرکت خود را ثبت کنید تا بتوانید مجوز کاری را دریافت نمایید. برای ثبت شرکت لازم است شرکت خود را به مانند دیگر شرکتها در ترکیه ثبت کرده و پس از گذشت 5 سال اقدام به دریافت اقامت شهروندی ترکیه کنید. با ثبت شرکت، شما تبدیل به یک خود اشتغال میشوید و پس از آن لازم است به مدت 5 سال برای خود بیمه رد کنید تا در نهایت بتوانید اقامت دائم خود را دریافت نمایید. لازم به ذکر است که که ثبت شرکت یکی از آسان ترین راه های گرفتن اقامت شهروندی ترکیه است و همچنین هزینه پایینتری را نسبت به روشهای دیگر دربردارد.

اخذ اقامت از طریق ازدواج با یک شهروند ترکیهای

در صورتی که با یک شهروند ترکیهای به صورت واقعی ازدواج کرده باشید، پس از 3 سال اقامت کشور ترکیه را دریافت مینمایید. در صورتی که این ازدواج صوری باشد و اداره نفوس و شهروندی ترکیه متوجه صوری بودن آن بشود، مجازات زندان برای هر دو طرف ازدواج بریده میشود. اداره ذکر شده در رابطه با ازدواج صورت گرفته تحقیقات بسیاری را انجام میدهد تا به واقعی بودن آن پی ببرد.

در مدت زمانی که با یک فرد ترکیهای ازدواج کردهاید، تنها میتوانید به صورت توریستی و با رفت و آمد محدود در این کشور زندگی کنید.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که در صورتی که خانم قبل از این ازدواج، ازدواج دیگری داشته و طلاق گرفته است، باید 300 روز از روز طلاقش گذشته باشد.

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

اگر در ترکیه خانهای به ارزش 250 هزار دلار خریداری نمایید، فورا پاسپورت ترکیه برای شما و خانوادتان صادر میشود. ملک خریداری شده به جز ارزش آن باید دارای شرایطی باشد که این شرایط عبارتند از:

  • تا 3 بار قبل خانه خریداری شده نباید دست افراد خارجی (یابانجی) بوده باشد
  • ملک دارای بدهی نباشد.
  • ملک به صورت نقدی خریداری شود.

زمان آماده شدن پاسپورت ترکیه برای شما در صورت خرید ملک ترکیه با شرایط بالا، 2 الی 3 ماه طول خواهد کشید.

اخذ اقامت از طریق اجاره خانه در ترکیه

اگر خانهای در ترکیه اجاره کرده باشید، به شما پاسپورت یک ساله و کوتاه مدت تعلق میگیرد که به دلیل هزینه پایینی دارد، یکی از آسان ترین راه های گرفتن اقامت شهروندی ترکیه است که بسیاری از افراد از طریق این روش به دنبال دیگر روشها برای اخذ اقامت ترکیه میروند.

اخد اقامت از طریق اجاره خانه در ترکیه دارای مزایی چون ارزان بودن، آسان بودن، امکان درخواست اقامت کاری ترکیه و امکان گرفتن وقت سفارت سایر کشورها و حتی خود کشور ترکیه است.

اخذ اقامت از طریق سرمایهگذاری در بانکهای ترکیه

اگر به مدت 3 سال مبلغی برابر با 500 هزار دلار را در بانکهای ترکیه سرمایه گذاری کنید، طبق قوانین جدید وضع شده، در کنار تعلق گرفتن سود سپرده، پاسپورت ترکیه برای شما صادر خواهد شد. میزان سپرده باید به لیر در بانک سرمایهگذاری شود و مبلیغ آن دقیقا برابر با 500 هزار دلار گفته شده باشد. گفتنی است شهروندان ایرانی میتوانند با پاسپورت ایرانی در کشور ترکیه حساب باز کنند.

اخذ اقامت در ترکیه از طریق تحصیل

یکی از بدیهیترین راههای دریافت اقامت در هر کشوری، اخذ اقامت از طریق تحصیل در آن کشور است و ترکیه نیز از این قائده مستثنی نیست. برای دریافت ویزای تحصیلی لازم است ابتدا پذیرش یکی از دانشگاهها و یا مراکز تحصیلی ترکیه را بگیرید و پس از آن از طریق این پذیرش به دنبال دریافت ویزای تحصیلی بروید. گفتنی است فردی که با ویزای توریستی وارد ترکیه شده باشد نمیتواند ویزای تحصیلی بگیرد. اگر به دنبال دریافت اقامت شهروندی در این کشور هستید، میزان سالهای تحصیل شما، برای محاسبه در میزان سالهای زندگی در ترکیه، نصف میشود.

مزایای اقامت در ترکیه

از آن جایی که کشور ترکیه در بین دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است، اصالت کشور خود را در بخش آسیایی و پیشرفت کشور را در بخش اروپایی نگه داشته است. به دلیل این ویژگی و همچنین عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، این کشور به یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تبدیل شده است.

شهروندان ترکیه قادر به مسافرت به 72 کشور دنیا بدون دریافت ویزا هستند، همچنین شهروندان این کشور در هنگام ورود به 42 کشور میتوانند ویزای خود را در فرودگاه آن کشور دریافت نمایند. گفتنی است گذرنامه ترکیه یکی از 30 گذرنامه برتر در جهان است و به دلیل همین ویژگیای که دارد میتواند یکی از بهترین کشورهای برای مهاجرت باشد.

پاسپورتهای ترکیه برای ایرانیانی که در این کشور اقامت گرفتهاند، دارای مزایایی چون بیمه رایگان، بازنشستگی، حق رای، تجارت در دنیا به مانند دیگر شهروندان ترکیهای و مسافرت رفتن به اکثر کشورهای جهان بدون هیچ محدودیتی است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت ترکیه

فرم درخواست مجوز اقامت، چهار قطعه عکس بیومتریک، رضایت نامه پدر و یا مادر برای افراد زیر 18 سال، اصل و کپی گذرنامه و پرداخت هزینههای اداری در این کشور برای دریافت اقامت نیاز است. در کنار موارد گفته شده لازم است ترجمه رسمی صفحات گذرنامه، هزینههای داده شده به اداره مهاجرت، فرم راندوو، ارائه بیمه درمانی معتبر (که افراد زیر 18 سال و بالای 65 سال از ارائه این مدرک معاف هستند) و مدارک داده شده به خدمات بهداشتی در ترکیه را نیز برای گرفتن اقامت در اختیار داشته باشید.

سخن پایانی

برای اخذ اقامت در ترکیه راههای بسیاری وجود دارد که لازم است تنها از راههای قانونی استفاده کرده تا بتوانید در مناسبترین و زودترین زمان ممکن ویزای این کشور را دریافت کنید. هر کدام از راههای عنوان شده یکی از بهترین و آسانترین راهها تلقی میشوند، ولی باید به کمک مشاوره با یک موسسه حقوقی در زمینه مهاجرت، یکی از این روشها که مناسبتر برای شما خواهد بود را برگزینید تا بتوانید در کشور ترکیه اقامت بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت راهنمای رایگان می‌توانید با به وب سایت ترکیه پرتال سر بزنید.


10922266
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است