استانی 13:16 - 19 مرداد 1399

رسانه ها در اعتلای فرهنگی و تصمیم گیری درست مسئولان نقش جدی دارند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن علی اصغری روز یکشنبه در دفتر خبرگزاری مهر استان قزوین حضور یافت و از نقش خبرنگاران در اعتلای فرهنگی جامعه تشکر کرد.

اصغری اظهار داشت: یک سیستم زمانی درست عمل می‌کند که مراوده سالم و منطقی با رسانه‌ها داشته باشد و از این ظرفیت بخوبی استفاده کند و ما در دوره مدیریت خود درصددیم از خبرنگاران حرفه‌ای و ایده‌های آنها بخوبی بهره بگیریم.

وی گفت: شفاف سازی درون سیستمی و دستگاه‌ها می‌تواند به اعتماد سازی منجر شود و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند و از آنجا که مدیران معمولاً به اطلاعات و داده‌های داخلی خود بسنده می‌کنند و اخبار کانالیزه دریافت می‌شود نمی‌تواند جامع و کامل باشد و همه نیازها را برطرف کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: بسیار علاقمند هستیم تا از ضعف‌ها، چالش‌ها، مشکلات و لایه‌های پنهان خود در آموزش و پرورش مطلع شده و برای رفع آن اقدام کنیم که در این مسیر بدون تردید رسانه‌ها نقش آفرین هستند.

اصغری اضافه کرد: اصحاب رسانه با تیزبینی خود قادرند به شناسایی مشکلات کمک کرده و از نگاه بیرونی بسیاری از کمبودها را شناسایی و رؤیت کرده و به ما منتقل کنند تا رفع آنها تسریع شود.

وی گفت: رسانه‌ها قادرند با ارائه تحلیل کارشناسی به مدیران فرهنگی کمک کنند تا درست تصمیم بگیریم و در مسیر منطقی حرکت کنیم.

اصغری یادآور شد: برای تصمیم گیری درست در عرصه فرهنگ، نیازمند داده‌های جامع و کامل هستیم و از رسانه‌های تأثیرگذار و صاحب ایده و تحلیل استان از جمله خبرگزاری مهر انتظار داریم با طرح و ایده‌های خود به کیفی سازی فعالیت‌های آموزش و پرورش کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: مردم حق دارند از همه مسائل مطلع باشند و شما خبرنگاران با اطلاع رسانی شفاف و واقعی باید کمک کنید تا مردم در جریان امور قرار گرفته و مدیران هم پاسخگو شوند.

وی بیان کرد: امروز شرایط کشور پیچیده و خاص شده و تنها مدیرانی می‌توانند پای کار باشند و به موفقیت برسند که پویا بوده و فعالیت‌ها را به دقت رصد کنند و برای بهبود شرایط ابتکار و خلاقیت داشته باشند.

اصغری تصریح کرد: اگر مدیران از رسانه استفاده نکنند و در تصمیم گیری عقب بمانند جبران گذشته بسیار پر هزینه و زمان بر خواهد بود.

وی اضافه کرد: با تشکیل کارگروه تحول و بهسازی در آموزش و پرورش امیدواریم از ایده خبرنگاران شاخص و باتجربه استان برای شناخت لایه‌های پنهان فرهنگی، مشکلات والدین، دانش آموزان و معلمان استفاده کنیم تا به تعالی تعلیم و تربیت کمک شود.

از خبرگزاری مهر در استان به نیکی یاد می‌شود

اصغری در ادامه با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهید صارمی اظهار داشت: خبرگزاری مهر، با حضور به موقع و تأثیرگذار خود توانسته اخبار و رویدادهای حوزه آموزش و پرورش را بخوبی منعکس کند که این رویکرد و دغدغه فرهنگی ارزشمند است.

وی افزود: حضور به موقع شما در رویدادها و جلسات، انتشار سریع و منظم خبرها، توجه به سوژه‌های فرهنگی برای آگاهی بخشی و طرح دغدغه‌های اجتماعی از ویژگی‌های خبرگزاری مهر در استان قزوین است.

 


10658666
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است