گوناگون 03:30 - 24 مهر 1397
کنراد برای موضوع انشایش باید بفهمد دریای جنوب چه‌جور جایی است. او همراه با عمویش و یک اسب سخنگو، داخل کمد می‌شود و از سرزمین عجیب و غریبی سر در می‌آورد، سرزمینی که هرجور اتفاقی در آن ممکن است بیفتد!

کتاب‌خانه‌ی آفتاب

هم‌کلاسی تنبل و قدیمی کنراد رئیس‌جمهور شهر جادویی شده است. مرغ‌های شهر به جای تخم مرغ، نیمرو با کالباس گوشت می‌گذارند. بعدسر و کله‌ی ناپلئون و ژولیوس سزار ‌پیدا می‌شود. دنیای وارونه هم از جاهایی است که کنراد و عمویش و اسب اسکیت‌سوار از آن دیدن می‌کنند، دنیایی که در آن، به جای بچه‌ها بزرگ‌ترها به مدرسه می‌روند و حتی تنبیه می‌شوند.

اگر از خواندن رمان‌های فانتزی لذت می‌برید یا فعلاً از دنیای واقعی خسته شده‌اید، «سی و پنجم ماه مه» انتخاب خوبی است. «اریش کستنر» پدر ادبیات کودک و نوجوان آلمان است و با این‌که حدود 120 سال پیش به دنیا آمده، برای جذاب‌بودن اتفاق‌های کتابش، حسابی سنگ تمام گذاشته است و در تخیلش را باز گذاشته تا ما هم با خیال‌پردازی‌هایش همراه شویم.

 

  • سی و پنجم ماه مه

نویسنده: اریش کستنر

مترجم: سپیده خلیلی

ناشر: کتاب‌های مهتاب (انتشارات محراب قلم، 66490879)

قیمت: 9هزار تومان

 

  • روح قلقلک دهنده

کتابی با 9 داستان که همه دو صفتی را دارند که در نام کتاب آمده است، یعنی جدی‌جدی ناشناخته و اسرارآمیزند و مقدار کمی هم ترسناک. در داستان‌های «انعام خوبی برای ارواح» و «خنده‌بازار» با روح مواجه می‌شویم، اولی روح پیرمردی است که به‌دنبال نوه‌های دوقلویش می‌گردد و دست از سردوقلوهایی که نوه‌هایش نیستند برنمی‌دارد.

روح داستان دوم در خانه پرسه می‌زند، فقط پسر نوجوان داستان می‌تواند او را ببیند و روح، مدام پسر را قلقلک می‌دهد، حتی در مجلس ختم! سیمون در «سگ ناشناخته‌ی پرنده» سگی را پروازکنان از جلوی پنجره‌ی اتاقش می‌بیند، به نیروی هوایی گزارش می‌دهد ولی هیچ‌کس حرفش را قبول ‌نمیکند.

بقیه‌ی داستان‌ها هم به همین شکل رمزآلودند. نویسنده سعی کرده در آخر طوری رمزگشایی کند که نتوانیم از قبل، پایان ماجراها را حدس بزنیم. اگر دلتان چند داستان هیجان‌انگیز می‌خواهد که در و‌قتهای خالی‌تان بخوانید، حوصله‌تان سر نرود و ذهنتان درگیر شود تا ببینید بقیه‌ی ماجرا چه می‌شود، این مجموعه‌ داستان استرالیایی گزینه‌ی خوبی برای انتخاب است. حتی می‌توانید آن را بلند بلند برای دیگران هم بخوانید.

 

  • ناشناخته و اسرار آمیز

نویسنده: پل جنینگز

مترجم: فریده خرمی

ناشر: کتاب‌های سارا (انتشارات ثالث،88310700)

قیمت: 15هزار تومان


9943748
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است